یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش شد

وکلای ملت امروز با استماع نظرات موافقان و مخالفان یوسف نوری، به وی برای تصدی وزارت آموزش و پرورش اعتماد کردند.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، جلسه علنی صبح امروز (یکشنبه ۷ آذر ماه) مجلس شورای اسلامی به ریاست محمدباقر قالیباف آغاز شد.

اولین دستور کار جلسه امروز، بررسی صلاحیت یوسف نوری وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش است.

بر این اساس، ادامه رسیدگی به گزارش کمیسیون قضائی و حقوقی در مورد طرح حمایت از مالکیت صنعتی، گزارش کمیسیون اجتماعی در مورد طرح تعیین تکلیف کارشناسان بیمه کشاورزی، گزارش کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید و نظارت بر اجرای اصل(44) قانون اساسی در مورد طرح تسهیل صدور برخی مجوزهای کسب و کار، گزارش کمیسیون قضائی و حقوقی در مورد طرح اصلاح قانون تشکیلات وآیین دادرسی دیوان عدالت اداری، گزارش کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مبنی بر تصویب تقاضای تحقیق و تفحص از نحوه اجرای طرح چهل و شش هزار هکتاری آبیاری دشت سیستان، گزارش کمیسیون اقتصادی مبنی بر تصویب تقاضای تحقیق و تفحص از شرکت شستا از سال 1392 الی 1399 و گزارش کمیسیون اقتصادی در مورد بررسی آثار اقتصادی ناشی از عدم تحصیل اهداف قانون برنامه ششم و اجرای احکام قانونی توسط وزارت نیرو و همچنین بررسی تقاضای دوفوریت در مورد طرح تشکیل آب و فاضلاب روستایی در دستور کار امروز پارلمان قرار دارد.

 نظر مثبت فراکسیون مردمی انقلاب اسلامی درباره صلاحیت یوسف نوری

عضو شورای مرکزی فراکسیون مردمی انقلاب اسلامی مجلس، گفت: طی جمع‌بندی صورت گرفته نظر فراکسیون درباره وزارت یوسف نوری بر وزارت آموزش و پرورش مثبت است.

محمدصالح جوکار نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی گفت: نشست مجمع عمومی فراکسیون مردمی انقلاب اسلامی صبح امروز و پیش از آغاز جلسه علنی مجلس با حضور یوسف نوری وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش برگزار شد.

وی افزود: در این نشست وزیر پیشنهادی به ارائه برنامه‌های خود پرداخت و موافقان و مخالفان وزیر پیشنهادی نیز نقطه نظرات خود را مطرح کردند.

عضو شورای مرکزی فراکسیون مردمی انقلاب اسلامی مجلس اظهار داشت:‌ پس از بحث و بررسی‌های انجام شده در جمع‌بندی نهایی نظر فراکسیون در رابطه با وزارت یوسف نوری بر وزارت آموزش و پرورش مثبت بود.

 مخالف وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش/ نوری باید برای حذف مافیاهای کنکور و کتب درسی برنامه داشته باشد

نماینده کاشمر در مجلس با بیان اینکه در آموزش و پرورش شاهد جولان غرب‌زدگان و مافیای کنکور، کتب درسی و مدارس غیرانتفاعی هستیم گفت: آموزش و پرورش بی‌سوادپرور و استعدادکش است.

حجت‌الاسلام جواد نیک‌بین نماینده کاشمر در مجلس شورای اسلامی امروز (یکشنبه 7 آذر) در جلسه علنی مجلس و در مخالفت با برنامه‌ها و صلاحیت یوسف نوری گزینه پیشنهادی وزارت آموزش و پرورش اظهار داشت: در ابتدا هفته بسیج را تبریک عرض می‌کنم؛‌ انقلاب ما با توجه به فتنه‌ها و تحریم‌ها بایستی علی‌الظاهر سقوط می‌کرد اما بسیج اجازه چنین کاری را نداد.

وی افزود: آقای یوسف نوری در بدنه آموزش و پرورش رشد کرده و برنامه‌ای در این خصوص ارائه داده است اما من چند سوال از گزینه پیشنهادی وزارت آموزش و پرورش دارم.

نماینده کاشمر در مجلس تصریح کرد:‌آقای نوری باید پاسخ دهد که برای حذف مافیای کنکور که بودجه‌ای چند برابر آموزش و پرورش در هر سال دارد چه برنامه‌ای داشته و بایستی توضیح دهد چه برنامه‌ای برای حذف کتب کنکور و کتب کمک‌درسی و حذف مافیای کتب درسی دارد این در حالی است که این مافیا در دست چند نفر است. ضمن اینکه گزینه پیشنهادی وزارت آموزش و پرورش باید پاسخ دهد برای تعارض منافع  و حذف مافیای موجود در این وزارتخانه چه اقداماتی می‌خواهد انجام دهد.

نیک‌بین گفت: تعارض منافع یعنی اینکه در سازمان غذا و دارو مافیا وجود دارد این در حالی است که نباید مسؤول در آنجا داروخانه داشته باشد اما اینگونه است تعارض منافع یعنی آنکه شهردار و اعضای شورای شهر نبایستی شرکتی داشته باشند تا پروژه‌ها و برنامه‌های شهرداری را به آن بسپارند.

وی گفت: در آموزش و پرورش تبعیض ساختاریافته وجود دارد که باید آقای یوسف نوری برنامه‌ای را برای حذف آن داشته باشد.

نماینده کاشمر در مجلس تصریح کرد: معلم خرید خدمت، مدارس حمایتی، معلمان غیر انتفاعی و نهضتی و قرآنی، معلمان روزمزد، معلمان ساعتی و معلمان حجمی در آموزش و پرورش یعنی تبعیض ساختار یافته.

 موافق وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش/ برنامه‌های نوری مطابق با اسناد بالادستی نظام است

نماینده مردم رباط کریم در مجلس گفت: برنامه‌های وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش مطابق با اسناد بالادستی نظام است.

حجت الاسلام حسن نوروزی نماینده مردم رباط کریم در مجلس شورای اسلامی در موافقت با یوسف نوری وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش، اظهار داشت: برنامه‌های نوری مطابق با اسناد بالادستی نظام است.

وی افزود: وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش فردی با سابقه ۵۵ ماه حضور در جبهه و دارای جانبازی است؛ در هر صورت با این وضعیت، مطالبات گوناگونی هم هست که باید محقق شود.

نوروزی در همین راستا موضوع طبقه بندی نظام معلمان و همچنین احترام بخشی به وضعیت معلم و دانش آموز و اولیا را از جمله وظایفی خواند که وزیر آموزش و پرورش باید مدنظر قرار دهد.

این نماینده مجلس یازدهم در ادامه بیان کرد: در قبال وظایف ذکر شده، ما هم یک داریم و آن وضع قوانین مربوطه است.

وی همچنین تصریح کرد: آقای نوری باید فعالیت‌های آموزش و پرورش را ارتقا دهد و در ساختار دانشگاه فرهنگیان باز نگاه بازنگری کند همچنین معیشت و شان معلمان را بالا ببرد.

نوروزی اجرای دقیق قانون رتبه بندی معلمان را از جمله وظایف مهم وزیر آموزش و پرورش خواند و عنوان کرد: آقای نوری می‌تواند نظام مدرسه محوری ایجاد کند و لازمه آن تعامل سازنده با مجلس است.

نماینده مردم رباط کریم در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: مجلسی که رهبری فرمودند یکی از قوی ترین مجالس دوران انقلاب است،‌نیز وظیفه دارد که در تدوین قوانین مورد نیاز برای تحقق اهداف آموزش و پرورش دقت کند.

وی در خاتمه خاطرنشان کرد: فراکسیون شاهد و ایثارگران مجلس و همه نمایندگان مجلس امروز به وزیر پیشنهادی دولت برای تصدی وزارت آموزش و پرورش رای می‌دهند اما انتظار ما این است که این وزارتخانه را سامان بخشید.

 مخالف وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش/ نوری 10 سال از بدنه آموزش و پرورش دور بوده و فعالیت اقتصادی داشته است

نماینده نیشابور در مجلس با بیان اینکه 60 نماینده مجلس به اسم معلم وارد آموزش و پرورش شده‌اند، گفت: گزینه پیشنهادی وزارت آموزش و پرورش 10 سال از این وزارتخانه دور بوده و فعالیت اقتصادی داشته است.

هاجر چنارانی نماینده مردم نیشابور در مجلس شورای اسلامی امروز (یکشنبه 7 آذرماه) در جلسه علنی مجلس و در جریان بررسی برنامه‌ها و صلاحیت یوسف نوری گزینه پیشنهادی وزارت آموزش و پرورش  اظهار داشت: آقای نوری وزیر فرمایشی نیست و بین 290 نماینده مجلس هم مخالف‌هایی دارد.

وی افزود: من همچنان از آموزش و پرورش حقوق می‌گیرد و هر کس ادعای معلمی دارد باید حکم کارگزینی خود را نشان دهد و نبایستی به اسم معلم به سراغ کارهای دیگر برود، این در حالی است که 60 نماینده مجلس به اسم معلم وارد آموزش و پرورش شده‌اند ولی حالا سر از وزارت نفت، وزارت بهداشت، وزارت صمت، وزارت راه،‌ وزارت جهاد و... درآورده‌اند.

نماینده مردم نیشابور در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: آقای نوری باید توضیح دهد که چگونه می‌خواهد لایحه رتبه بندی معلمان را اجرای کند. او باید در بودجه سال 1401 اعتبار و منابع اجرای رتبه بندی معلمان را مشخص کند ضمن اینکه متأسفانه برنامه‌های آقای نوری برای وزارت آموزش و پرورش عملیاتی نیست.

چنارانی خطاب به یوسف نوری گفت: آقای نوری! بدان جایی که می‌روی جایگاه شهیدان رجایی و باهنر است؛ آیا آقای نوری تیمی دارای تفکر نوین و اندیشه‌محور دارد؟ آیا جلسه‌ای با معلمان دلسوز برگزار کرده است؟ شما فقط یک توئیت زده‌اید.

وی خاطرنشان کرد: زمانی که مشکلات صندوق ذخیره فرهنگیان وجود داشت آقای نوری که هم اکنون وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش است آن زمان مسئول و مدیر بود.

وی تصریح کرد: آقای نوری! شما 10 سال از بدنه آموزش و پرورش فاصله گرفته‌اید و حتی زمانی که هلال احمر بودید من بنا داشتم یک مورد را با شما مطرح کنم اما شما پاسخگو نبودید.

نماینده مردم نیشابور در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: آقای نوری! شما در فعالیت‌های اقتصادی حضور دارید.

چنارانی گفت: 4 اردوگاه بزرگ کشور که توسط آموزش و پرورش تعیین تکلیف می‌شود و جود دارد که بزرگ‌ترین اردوگاه خاورمیانه در نیشابور به نام اردوگاه شهید رجایی است، در حالی که طبق آمار یونسکو سالیانه فقط 15 هزار دانش‌آموز به این اردوگاه‌ها رفت و آمد می‌کنند و فقط صدای کلاغ‌ها از این 4 اردوگاه شنیده می‌شود.

وی افزود: سال‌های سال است که جوب حراج به رتبه بندی معلمان زده می‌شود و ارقام مختلف برای اجرای آن داده می‌شود؛ شما گفته‌اید افزایش اعتبار برای اجرای رتبه بندی معلمان در نظر می‌گیرید اما باید مشخص کنید از کجا این اعتبار را می‌آورید؛ چراکه شورای نگهبان به دلیل فقدان منابع قطعا این لایحه را رد خواهد کرد.

نماینده مردم نیشابور در مجلس با بیان اینکه شما باید اعلام کنید که قلبا به رتبه بندی معلمان اعتقادی دارید

چنارانی افزود: ورودی و خروجی آموزش و پرورش تناسبی ندارد و کلاس‌های فاقد معلم داریم.

وی تصریح کرد: معلمان برای درمان درد خود که روزگاری کارت طلایی بیمه تکمیلی داشتند، اما امروز دیگر چیزی ندارند.

نماینده مردم نیشابور در مجلس اظهار داشت: باید آموزش و پرورش پیوست سایر وزارتخانه‌ها را داشته باشد و آیا آقای نوری چنین پیوستی را دارد؟

مخالف وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش در پایان گفت: وضعیت رتبه بندی معلمان برای کادر اداری مشخص نیست و آقای نوری باید توضیح دهاد برای آن برنامه‌ای دار، ضمن اینکه او باید برای اجرای کامل قانون خدمات کشوری و دانشگاه فرهنگیان هم برنامه‌ای ویژه داشته باشد.

وی گفت: بزرگترین بخوربخورها در گذشته در صندوق ذخیره فرهنگیان بود در حالی که معلمان برای دریافت کوچکترین وام باید در صف قرار بگیرند.

 موافق وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش/ اهداف کلان سند تحول بنیادین در برنامه‌های نوری مورد توجه است

حجت‌الاسلام موسی غضنفرآبادی با اشاره به سوابق و برنامه‌های وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش گفت:‌ اهداف کلان سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در برنامه‌های آقای نوری مورد توجه قرار گرفته است.

حجت‌الاسلام موسی غضنفرآبادی نماینده مردم بم در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز مجلس و در جریان بررسی برنامه‌ها و صلاحیت یوسف نوری وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش در موافقت با وی به فرازهایی از بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی و تأکید رهبر انقلاب بر نقش جوانان در گام دوم انقلاب اشاره کرد و اظهار داشت: آموزش و پرورش پایه پیشرفت کشور است و اگر در همه عرصه‌ها در تراز بالا عمل کند بخش عمده مشکلات کشور حل می‌شود.

وی تأکید کرد: با توجه به شناختی که از آقای نوری داریم و نیز سوابق درخشان وی ایشان می‌تواند آموزش و پرورش را به این جایگاه نزدیک کند.

نماینده مردم بم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به جلسه روز گذشته نمایندگان با وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش گفت: آقای نوری در این جلسه تأکید کرد تنها بستری که برای گام دوم انقلاب اسلامی درک نشده، وضعیت آموزش و پرورش و جوانان است. با بررسی سوابق وی و برنامه‌هایش می‌توان نسبت به تحقق این موضوع امیدوار بود.

غضنفرآبادی به بخشی از برنامه‌های اولویت‌دار کوتاه‌مدت و میان‌مدت وزیر پیشنهادی اشاره کرد و افزود: تدوین برنامه عملیاتی و اجرایی برای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و زیرنظام‌های ششگانه آن و ساز و کار بازنگری این سند، زمینه‌سازی برای اجرای نظام رتبه‌بندی معلمان، بهره‌گیری از توان بودجه سنواتی برای پاسخگویی بهتر به نیازهای فرهنگیان و پیگیری تصویب اساسنامه صندوق ذخیره فرهنگیان که همواره مشکل‌ساز بوده، از مهمترین برنامه‌های آقای نوری است.

وی همچنین با اشاره به برنامه وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش در خصوص افزایش پوشش تحصیلی و انسداد مبادی بی‌سوادی و توجه به مناطق محروم تصریح کرد:‌ هر چند انقلاب اسلامی خدمات گسترده‌ای در این حوزه داشته که با دوره‌های قبل از آن قابل مقایسه نیست اما هنوز هم مناطق محروم قابل توجهی در کشور وجود دارند که باید به نیازهای آنها توجه شود.

رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هدف‌های کلان سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در برنامه‌های وزیر پیشنهادی مورد توجه قرار گرفته تصریح کرد: امروز مجلس شورای اسلامی با توکل به خداوند متعال به آقای نوری رأی مثبت می‌دهد.

 مجلس به «نوری» برای تصدی وزارت آموزش و پرورش اعتماد کرد

وکلای ملت امروز با استماع نظرات موافقان و مخالفان یوسف نوری، به وی برای تصدی وزارت آموزش و پرورش اعتماد کردند.

صلاحیت و برنامه‌های یوسف نوری گزینه پیشنهادی دولت برای تصدی وزارت آموزش و پرش صبح امروز یکشنبه (7 آذرماه 1400) در مجلس شورای اسلامی بررسی شد.

نهایتا وکلای ملت در این نشست با استماع نظرات موافقان و مخالفان این گزینه پیشنهادی دولت، برنامه‌های وی را تایید و به او برای تصدی وزارت آموزش و پرورش اعتماد کردند.

 نوری در دفاع از برنامه‌های خود در نشست امروز گفته بود: اگر به پیشرفت کشور اهمیت می دهیم باید بدانیم که سرمایه پیشرفت این کشور در آموزش و پرورش فراهم می شود؛ این توسعه است که باید در خدمت تربیت انسان قرار گیرد.

وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش همچنین عنوان کرده بود که زمانی می توانیم آموزش و پرورش را به مدرسه تربیتی سلیمانی تبدیل کنیم که از تفرقه و تشتت بپرهیزیم؛ دولت و مجلس باید برای پشتیبانی مالی از آموزش و پرورش تدبیر کنند. امروز برای تحول در نظام آموزشی و بازسازی منزلت معلم بیش از همه چیز نیازمند همگرایی دولت و مجلس هستیم.

نوری با بیان اینکه شورای عالی آموزش و پرورش به‌عنوان نهاد سیاست‌گذار نیازمند تحول جدی است، عنوان کرده بود: این شورا باید به صورت مستمر وضعیت تحول در آموزش و پرورش را رصد کند، اما همگان دیدیم که در 10 سال گذشته وظایف محوله به این شورا در راستای اجرای سند تحول بسیار کند و در مواردی با سوءتدبیر همراه بود.

در حال تکمیل...

کد خبر: 1119942

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =