خرید خانه ۴۰ متری در تهران چقدر آب می‌خورد؟

قیمت مسکن در شهر تهران طی سال‌های قبل بسیار بالا رفته است. اما خرید یک خانه ۴۰ متری در شهر تهران چقدر هزینه برای خریداران دارد؟

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، داشتن یک سرپناه ساده برای زندگی حالا شاید برای برخی به یک رویا تبدیل شده باشد. افزایش قیمت مسکن در سال‌های اخیر باعث شده که بسیاری از زوج‌های جوان و افرادی که قصد خرید خانه دارند، از خیر آن بگذرند و به اجاره‌نشینی اکتفا کنند.

برخی گزارش‌ها نشان می‌دهد که در قیمت مسکن در ماه‌های اخیر و در اطراف تهران کاهش یافته است. به همان نسبت معاملات هم بیشتر شده و قدری از رکود بازار مسکن در این بخش کم شده است. با این حال، به نظر می‌رسد که همان رکود همیشگی در بازار مسکن شهر تهران حاکم باشد.

حداقل ۷۰۰ میلیون تومان کنار بگذارید

بسیاری با همین قیمت‌های بالای مسکن به دنبال خانه‌دار شدن هستند. اما خرید یک خانه ۴۰ متری در تهران چقدر هزینه دارد و حداقل بودجه‌ای که برای خرید باید کنار گذاشت چقدر است؟

طبیعی است که قیمت هر مترمربع مسکن در برخی مناطق تهران بالاتر و در برخی مناطق دیگر، پایین‌تر است. گشتی در بازار آگهی‌های مسکن نشان می‌دهد که حداقل بودجه ۷۰۰ میلیون تومانی برای خرید خانه در تهران باید کنار گذاشت. به عنوان مثال، یک خانه ۳۹ متری در بریانک تهران که ۱ اتاق خواب دارد و ۱۸ سال ساخت است، ۷۰۰ میلیون تومان قیمت خورده است. در منطقه قصرالدشت هم قیمت شبیه به بریانک است. برای خرید یک واحد ۴۰ متری ۱ خوابه که ۱۷ سال ساخت است، باید ۷۱۰ میلیون تومان خرج کرد.

۴۰ متری‌های میلیاردی

اما همین خانه‌های به ظاهر کوچک در نقاط دیگر شهر بالای یک میلیارد تومان هزینه برای خریداران دارد. به عنوان مثال، یک خانه ۴۰ متری در کارگر شمالی که یک خوابه و ۲۲ سال ساخت است، ۲ میلیارد تومان قیمت خورده است.

قدری پایین‌تر و در خیابان آذربایجان هم، این قیمت‌ها تکرار می‌شود. یک خانه ۴۴ متری در خیابان آذربایجان متری ۲۵ میلیون تومان قیمت خورده است که قیمت نهایی در حدود ۱.۱۲ میلیارد تومان است.

البته برخی خانه‌ها هم وام‌دار هستند و امکان خرید آنها با قیمت کمتر وجود دارد. با این حال، بخش زیادی از این خانه‌های وام‌دار در مناطق اطراف تهران مثل اندیشه و پردیس قرار دارند که قیمت کمتری هم دارد و گزینه خوبی برای زوج‌های جوان است.

متراژ (متر) منطقه قیمت (تومان)
۴۰ کارگر شمالی ۲ میلیارد
۴۰ قصرالدشت ۷۱۰ میلیون
۳۹ بریانک ۷۰۰ میلیون
۴۴ آذربایجان ۱.۱۲ میلیارد

منبع جدول: آگهی‌های خرید آنلاین مسکن

کد خبر: 1119957

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =