استفاده از فرصت مطالعاتی داخل کشور چه شرایطی دارد؟

اعضای هیئت علمی بر اساس آیین‌نامه حمایت از انجام فرصت مطالعاتی داخل کشور، ملزم به چاپ مقاله از نتایج دوره فرصت مطالعاتی هستند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، وزارت علوم برای حمایت از اعضای هیئت علمی که با صنعت همکاری می‌کنند، شیوه‌نامه‌ای تدوین و تصویب کرده است. هدف از این شیوه‌نامه ایجاد و تقویت ارتباط بین صنعت و دانشگاه و عملیاتی کردن دانش و یافته‌های اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها در بخش صنعت و همچنین آشنایی دانشگاهیان با فضای کار تولیدی و تجاری است.

شرایط استفاده اعضای هیئت علمی از فرصت مطالعاتی داخل کشور چیست؟

بر اساس شیوه‌نامه «حمایت از انجام فرصت مطالعاتی داخل کشور اعضای هیئت علمی»، تنها عضوی از هیئت علمی می‌تواند از فرصت مطالعاتی داخل کشور استفاده کند که حداقل وضعیت استخدامی رسمی آزمایشی و مرتبه علمی استادیاری داشته باشند. همچنین رشته و تخصص عضو هیئت علمی با نیاز واحد صنعتی مرتبط باشد.

عضو هیئت علمی چه تعهدی در قبال صنعت دارد؟

با توجه به این که فرصت مطالعاتی تمام وقت است، سایر فعالیت‌های عضو هیئت علمی تنها منحصر در مشاوره و راهنمایی دانشجویان تحصیلات تکمیلی خواهد بود.

عضو هیئت علمی موظف است هر سه ماه یک بار گزارش پیشرفت کار خود را به مرکز آموزشی و واحد صنعتی محل خدمت ارائه دهد و در پایان هم سمیناری یک روزه از یافته‌های علمی خود برای واحد صنعتی و وزارت صمت برگزار کند. 

همچنین باید حداقل یک مقاله علمی از نتایج دوره فرصت مطالعاتی چاپ کند. البته انتشار مقاله باید با رعایت حقوق طرفین یا ثبت اختراع با تایید علمی مراجع ذی‌صلاح باشد.

صنعت چه تعهدی در قبال عضو هیئت علمی دارد؟

۱۰۰ درصد حقوق و مزایای عضو هیئت علمی، باید از سوی صنعت پرداخت شود. این موارد شامل هزینه ایاب و ذهاب و اسکان عضو هیئت علمی می‌شود.

صنعت همچنین موظف است در صورت لزوم اقدام به اعزام عضو هیئت علمی به خارج از کشور به مدت یک ماه برای بازدید از واحدهای صنعتی کند.   

نظارت بر حسن اجرای آیین‌نامه بر عهده شورای فرصت‌های مطالعاتی است. اعضای این شورا شامل مدیر کل آموزش و پژوهش وزارت صمت، مدیر کل امور پژوهشی وزارت عتف، نماینده مرکز آموزشی متقاضی و مدیر کل ارتباط با صنعت وزارت عتف است.  

انتهای پیام/

کد خبر: 1119961

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =