همزمانی تجمعات با کنفرانس تغییرات آب‌وهوایی سازمان ملل شک برانگیز است

دبیر اتحادیه مجمع اسلامی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی گفت: اعتراض‌ها به بحران کم آبی در کشور، آمادگی تبدیل شدن به یک  تهدید بالقوه امنیتی را دارند.

 امیرحسین مظلومی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، با اشاره به برگزاری چند تجمع مردمی و صنفی در استان‌هاس مختلف عنوان کرد: در ماه‌های ابتدایی فعالیت دولت سیزدهم و روزهای نزدیک به مذاکرات هسته‌ای در آذرماه، تجمعاتی در برخی مناطق کشور برگزار شده است. اعتراضات و مطالباتی که در ابتدای امر، موضوعی کامل به حق بوده؛ اما آمریکا و رسانه‌های غربی در تغییر این مطالبات به سمت مسائل امنیتی نقش ویژه‌ای ایفا  کردند.

وی با اشاره به فتنه‌انگیزی رسانه‌های معاند در ایجاد بحران‌های امنیتی در کشور تصریح کرد: در حال حاضر باید مراقب نقشه‌های رسانه‌ها که بر روی افکار عمومی ناراضی به صورت هدفمند موج‌سواری می‌کنند، بود. رسانه‌هایی که مردم  شهرهایی نظیر اصفهان، لرستان و خوزستان و سایر استان‌های هم جوار را با فتنه ساختگی و با چاشنی قومیت‌ها و فتنه‌انگیزانه دچار چالش می‌کنند. 

دبیر اتحادیه مجمع اسلامی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به تجمع مردم و کشاورزان اصفهان در چند روز گذشته اظهار کرد: باتوجه به اینکه زاینده‌رود، رودخانه‌ای کم آب و کم عمق است که مردم اصفهان در ایام خشکسالی‌، مکررا با بستر خشک آن مواجه شدند، باید قبول کرد که تجمع مردم اصفهان، اتفاقی طبیعی و قابل انتظاری بود. موضوعی که در حال حاضر به صورت یک بحران ملی خود را نشان داده است.

وی با اشاره به موضوع همزمانی تجمع مردم استان اصفهان در اعتراض به کمبود آب با نشست کنفرانس تغییرات آب‌وهوایی ‌(COP26) جالب توجه است، گفت: مشکل مدیریت آب اصفهان واقعی است؛ اما برگزاری این تجمع همزمان با این کنفرانس شبهه برانگیز است که باز هم می‌توان جهت دهی برخی از جریانات را شاهد بود.

مظلومی با تاکید بر اینکه مدیریت و حل بحران آب و  توجه به موضوع «آمایش جمعیت» حق مسلم مردم است، گفت: اگر به این حق مسلم توجه نشود؛ باتوجه به نقش ضعیف رسانه‌ای‌ کشور در جهاد تبیین باید بار و بارهای شاهد ادامه مشکل‌های ناشی از این مسئله به همراه سوء استفاده معاندین داخلی و فرصت‌طلبان خارجی در بزنگاه‌های مهم و ایجاد بحران‌های حذف‌کننده صورت مسئله در کشور باشیم. همچنین اعتراض‌ها به بحران کم آبی یا بی آبی در کشور به ویژه کشاوزان، پتاسیل تبدیل شدن به یک تهدید بالقوه را دارند.

این دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی درباره میزان مشارکت مردم در انجام امور حاکمیتی اظهار کرد: الگوی استراتژیک بسیج مردمی و مشارکت دادن مردم در صحنه‌های گوناگون و مسائل و مشکلات روز کشور، از ویژگی‌های تمدن نوین اسلامی است که در مراکز مطالعاتی غربی نیز از آن به عنوان یک الگوی موفق و کارآمد دولتی و مدنی یاد می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1119977

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =