«طرح پویش» کارآموزی نیست/ امریه سربازی دانشجویان در صنایع بومی

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان با بیان اینکه در«طرح پویش» صنعت برای دانشجو هزینه کرده و این به معنای کارآموزی نیست، گفت: برای اخذ امریه سربازی دانشجویان فعال در «طرح پویش» تلاش می‌شود.

پیام نجفی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره ابهامات اجرای «طرح پویش» همچون عدم استقبال صنعت از دانشجویان بعد از فارغ التحصیلی و خدمات دانشگاه و صنعت برای فعالان در این طرح گفت: مدیریت فعالیت دانشجویان بعد از فارغ‌التحصیلی در طرح پویش دشوار است، اما برای اخذ امریه سربازی برای دانشجویان فعال در این طرح تلاش می‌شود.

وی افزود: اغلب دانشجویان فعال در طرح پویش در اولویت جذب در صنایع هستند و کسب مهارت‌های ناشی از آن انگیزه را برای فعالیت دانشجویان در صنعت فراهم می‌کند. بسیاری از صاحبان صنایع از فعالیت دانشجویان به عنوان نیروی ماهر در صنعت استقبال می‌کنند.

دانشجویان رشته علوم انسانی هم در طرح پویش فعالیت می‌کنند

نجفی درباره نحوه فعالیت محصلان در رشته علوم انسانی در طرح پویش ادامه داد: طرح پویش شامل پوشش‌دهی رشته‌های علوم انسانی همچون روانشناسی، علوم تربیتی و ... می‌شود. هم‌اکنون نه تنها در طرح پویش بلکه در مدارس سما دانشجویان دیگر رشته‌ها با عناوین مختلف همچون مشاوره حقوقی، روانشناس صنعتی و سازمانی، حسابداری و ...  به فعالیت می‌پردازند. در شرایط کنونی ظرفیت مدارس سما برای محصلان در رشته‌های متخلف دانشگاهی مناسب است.

وی با بیان اینکه دانشجویان در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری هم در طرح پویش فعال هستند، افزود: برای مثال برخی از دانشجویان دکتری به واسطه فعالیت در طرح پویش در سازمان‌ها استخدام  می‌شوند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان در واکنش به نگرانی از شکست طرح پویش همچون طرح‌های مشابه در دانشگاه علمی کاربردی و تدابیر برای مهار نارسایی‌های این طرح و اعمال سیاست‌های حمایتی تاکید کرد: در طرح پویش صنعت برای دانشجو هزینه کرده و فعالیت‌ها فقط در حد کارآموز نیست.

به گفته نجفی فرآیند آموزش رسمی دانشجو در طرح پویش به شکل کامل انجام می‌شود. برای مثال در این طرح مهندس معدن یا مهندس مکانیک تحت فضای مهارتی قرار گرفته و فقط برای یک مهارت خاص تحت تعلیم قرار نمی‌گیرند. در این طرح دانشجویان تحصیل کرده به فضای کار به شکل کامل آشنا و در نهایت دانشجو وارد بازار کار شده و تاکنون این طرح موفق با بازخوردهای مناسب همراه بوده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1119983

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =