نظارت بر عرضه مرغ ۳۱ هزار تومانی در بازار

وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه رسالت ما، تامین غذای سالم و بهداشتی و همچنین ارزان بودن مواد غذایی است، یادآور شد: مسوولیت ما نظارت بر قیمت ۳۱ هزار تومانی مرغ در بازار است تا در تمام مراکز فروش مرغ به وفور یافت شود.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز از وزارت جهاد کشاورزی، «سید جواد ساداتی نژاد» در گردهمایی بزرگ بسیجیان وزارت جهاد کشاورزی که به مناسبت هفته بسیج و با شعار «بسیج، پشتیبانی از تولید، ‌ امنیت غذایی» در سالن خوشه وزارت جهاد کشاورزی برگزار شد، افزود: در گام اول با ایجاد قرارگاه امنیت غذایی روزانه حوزه غذایی رصد می شود تا ساماندهی و نظارت بر بازار به درستی صورت گیرد و این تسلط بر حوزه امنیت غذایی باعث عبور بدون مشکل از کمبود در آبان ماه شده است.

وی با اشاره به این که بازاررسانی یکی از وظایف ما است، اظهار داشت: توزیع هوشمند در زمینه مرغ و تخم‌مرغ قیمت را کاهش می‌دهد و واسطه‌ها را حذف می‌کند.

ساداتی نژاد تصریح کرد: سازمان مرکزی تعاون روستایی، سازمان تجارت کشاورزی ایران است که باید مزرعه را به سفره متصل کند.

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه در حوزه ارزان سازی غذا با نگاه جهادی، تفکر قرارگاهی و بسیجی موفق خواهیم بود، در رابطه با کشاورزی قراردادی خاطرنشان کرد: در حوزه افزایش بهره‌وری از هفتم مهر ماه طرح کشاورزی قراردادی را شروع کرده ایم که خروجی آن در سال ۱۴۰۱ دیده خواهد شد.

ساداتی نژاد افزود: وزارت جهاد کشاورزی بخشی از تفکر و نگاه جهاد سازندگی را در روستاها، بدون مزد و منت در بخش‌های روستایی در جهت محرومیت‌زدایی انجام می دهد که باید از آن تقدیر شود.

کشاورزی قراردادی راهکاری برای ارزان سازی قیمت غذا

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه برای ارزان سازی غذا باید بهره‌وری را افزایش دهیم و راهکار آن کشاورزی قراردادی است، ادامه داد: کشاورز قبل از کشت باید خریدار محصول خود را بشناسد و طبق قرارداد تولید انجام دهد، همچنین کود، بذر و بیمه در اختیار کشاورز باشد و در انتهای برداشت محصول  بدهی خود را تسویه کند که این اقدام عملکرد را بالا برده و معیشت کشاورز را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

به گفته وی، همچنین با کشاورزی قراردادی ارز کمتری از کشور خواهد خارج خواهد شد.

ساداتی نژاد افزود: در این راستا در ۱۷ استان توسط شرکت بازرگانی دولتی ایران و سازمان مرکزی تعاون روستایی کار را به صورت پایلوت شروع کرده‌ایم، در سال اول کود و بیمه محصولات برعهده این دو سازمان است و از سال آینده بذر هم اضافه خواهیم شد.

وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه برای رسیدن نتیجه تحقیقات به مزرعه باید حمایت‌های لازم از این سازمان و از کشاورزان انجام شود اظهار داشت: خرید قراردادی مرغ توسط شرکت پشتیبانی امور دام کشور می‌تواند بهره‌وری مرغ افزایش دهد و امیدواریم این اقدام در حوزه افزایش بهره‌وری و ارزان سازی پیش برود.

وی گفت: همه اقدامات ما برای مردم است و این امکان پذیر نیست مگر با نگاه و تفکر جهادی که این نگاه در کشاورزان ما هم وجود دارد، امروز با تقویت این نگاه و تفکر و اضافه کردن نگاه علمی و فناورانه می توانیم عمق بیشتری به تفکر جهادی بدهیم.

وزیر جهاد کشاورزی با تاکید بر اینکه در کشور به نگاه و تفکر بسیجی و جهادی نیاز داریم، گفت: هرجا موفق بوده‌ایم با این نگاه بوده و هرجا خللی وارد شده، نبود این تفکر حس شده  است.

به گفته وی، اگر بعد از دوران جنگ تحمیلی، تفکر و نگاه جهادی بخواهد خدمتی انجام دهد در عرصه کشاورزی خواهد بود که بقای کشور به آن وابسته است.

ساداتی نژاد با بیان اینکه میزان تاب آوری بخش غذا کم است و حوزه بسیار حساسی در تمام دنیا به شمار می رود تصریح کرد: این مسوولیت در حال حاضر در اختیار وزارت جهاد کشاورزی قرار دارد و امکان ندارد بدون نگاه و تفکر جهادی به موفقیت دست پیدا کنیم.

وزیر جهاد کشاورزی عنوان کرد: در آبان ماه شرایط سختی در تامین مرغ و تخم‌مرغ که حساسیت خاصی بر روی آن وجود دارد، داشتیم اما اینکه چرا در این کمبود صف های زیادی تشکیل نشد به دلیل اهتمام ویژه جهاد کشاورزی به این حوزه از ستاد تا استان‌ها بوده است.

وی با بیان اینکه در دولت سیزدهم، به دستور رئیس جمهوری فرماندهی تمام زنجیره مواد غذایی به وزارت جهاد کشاورزی واگذار شد، تصریح کرد: در سال‌های گذشته بخشی از مسوولیت های مواد غذایی در دست وزارت جهاد کشاورزی و بخشی به دست وزارت صنعت، معدن و تجارت بود اما در دولت سیزدهم تمام زنجیره تا بازرسی و نظارت بازار محصولات غذایی به وزارت جهاد کشاورزی واگذار شده است.

ساداتی نژاد با بیان اینکه حوزه امنیت غذایی موضوع اصلی کشور است بنابراین باید تحت فرماندهی واحد باشد، خاطرنشان کرد: تسلط بر بازار زمان بر است اما به آن دست پیدا خواهیم کرد.

در پایان این مراسم از پایگاه اطلاع‌رسانی بسیج (پاب) توسط وزیر جهاد کشاورزی رونمایی شد و از سه تن از خانواده های شهدا و بسیجیان فعال وزارت جهاد کشاورزی تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1120031

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =