قدردانی اتحادیه جامعه اسلامی از مردم استان‌های کویر نشین برای همراهی نکردن با عناصر ضدانقلاب

 اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان بیانیه‌ای درباره مسائل مرتبط با بحران آب و مطالبات کشاورزان استان اصفهان صادر کرد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان بیانیه‌ای درباره مسائل مرتبط با بحران آب و مطالبات کشاورزان استان اصفهان صادر کرد.

در بخش ابتدایی این بیانیه آمده است: یکی از مهمترین الزاماتِ ثبات جمعیت و توسعه کانون های زیستی علی الخصوص در شرایط تغییرات آب و هوایی و خشکسالی ، پایداری و مدیریت صحیح منابع طبیعی و ذخایر آبی است. در سالهای اخیر کشورهای با اقلیم خشک و نیمه خشک از جمله ایران اسلامی با تاثیرپذیری بیشتری از خشکسالی با مشکلات ببشتری مواجه گشته اند. باید توجه داشت که توزیع  صنایع و خدمات و همچنین الگوی کشت در هر استان و منطقه الزاما باید متناسب با توان اکولوژیکی و ظرفیت ذخایر آبی همان منطقه باشد. در سال های گذشته به دلیل عدم توجه به پتانسیل اقلیمی و ذخایر طبیعی در برخی استان های کویری با استقرار صنایع آب بر و همچنین الگوی کشت نابهره ور در این مناطق، حجم استفاده از منابع و ذخایر آب به طور چشمگیری افزایش یافته است.

دانشجویان در این بیانیه مطرح کردند: به دنبال این موضوع اخیرا جمعی از هم وطنان عزیزمان در شهرهای اصفهان و شهرکرد با طرح مطالبات خود به صورت مسالمت آمیز تجمع کردند؛ اما با تحرکات عناصر فرصت طلب و ضدانقلاب و سو استفاده از تجمع غیرسیاسی کشاورزان، شهروندان هوشمند و مطالبه گر، پایان تجمع خودرا اعلام کردند. لذا کنش های برخی عوامل فرصت طلب که نه به فکر آب اصفهان هستند و نه تحقق مطالبات کشاورزان، هیچگونه توجیهی نداشته و صرفا به دنبال تحقق اهداف سیاسی و ضدامنیتی است.

در این بیانیه عنوان شده است: از تمامی مسئولان ذیربط علی الخصوص وزارت نیرو و استانداران استان های کویرنشین خواستاریم که با حداکثر همیت در تحقق مطالبات هموطنان عزیزمان بکوشند و با پاسخگویی و رسیدگی فوری به مطالبات مردم، بستر تجمعات غیر سیاسی و مسالمت آمیز به صحنه جولان اشرار و عناصر ضد امنیتی تبدیل نشود. همچنین با عملکرد درست خود و مدیریت صحیح، مشکلات موجود را قبل از رسیدن به مرحله تجمع و اعتراضات مرتفع نمایند زیرا تجربه چند ساله نشان داده است که دشمنان داخلی و خارجی، سعی دارند بر همه اعتراضات مردم حاکم شده و موضوعات صنفی را به موضوع امنیتی تبدیل کنند. عوامل و مسئولان صدا و سیمای جمهوری اسلامی، اجازه سو استفاده و تحریف واقعیات را به شبکه های معاند نداده و با تبیین واقعیات و رسانیدن پیام کشاورزان ، افکار عمومی را در جهت صحیح واقعیات مدیریت کند.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: از صاحب نظران، کنشگران، استادان دانشگاهی و جامعه نخبگانی در حوزه محیط زیست دعوت به عمل می آید با ارائه راهکارهای خود، برای حل مسئله کم آبی در شرایط فعلی و علی الخصوص در بلند مدت به یاری مردم و نهادهای دولتی آمده و متقابلا از مسئولان در نهادهای مختلف از جمله وزارت نیرو و سازمان جهاد کشاورزی خواستاریم به صورت ویژه از نظرات آنان در مدیریت منابع آب و محیط زیست کشور بهره گیری کنند.

در بخش پایانی این بیانیه آمده است: در پایان ضمن تشکر از مردم استان های کویر نشین به جهت هوشمندی در راستای همراهی نکردن با عناصر ضدانقلاب و اعلام پایان تجمعات، از آنان صمیمانه خواهشمندیم که این هوشمندی و مرزبندی با عوامل بیگانه را حفظ  کرده و برای به ثمر نشستن مطالبات خود، میدان مطالبه گری را از فرصت طلبان به نفع تحقق منافع خود به دست گیرند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1120084

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =