اشتغالزایی و ثروت‌افزایی با صنایع خلاق و فناوری‌های فرهنگی

مدیر رصد و تحلیل فناوری دانشگاه آزاد اسلامی گفت: صنایع خلاق و فناوری‌های فرهنگی قابلیت بالایی برای اشتغالزایی و ثروت افزایی دارند و معاونت تحقیقات و فناوری در کنار معاونت فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی در راستای نیل به شعار اصلی دانشگاه یعنی دانشگاه حل مسئله و کارآفرین به‌طور جهادی قدم در میدانی بزرگ در راستای حمایت از تأسیس شرکت‌های خلاق گذاشته است.

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز، محمدرضا شفاعتی، دبیر رویداد ملی صنایع خلاق و فناوری‌های فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به برگزاری رویداد ملی صنایع خلاق و فناوری‌های فرهنگی در دانشگاه آزاد اسلامی، به اهمیت فعالیت‌های فرهنگی در کشور پرداخت و گفت: امروز یکی از بزرگ‌ترین خاکریزهای ما در جلوگیری از نفوذ فرهنگی و مقابله با  جلوه‌های نئوامپریالیسم در کشور خاک‌ریز فناوری، صنایع خلاق و فناوری‌های فرهنگی است که موجب تقویت جایگاه کشور به لحاظ فرهنگی در عرصه بین‌الملل، حراست از هویت ملی، احیا سبک زندگی اسلامی- ایرانی و متمایزسازی فرهنگ ایرانی در برابر فرهنگ‌های بیگانه در راستا رفع معضلات کشور است. 

وی افزود: توسعه اقتصاد مقاومتی و گذر از اقتصاد تک‌ محصولی به چند محصولی و دانش نهاد از طریق توسعه کسب ‌وکارهای همچون صنایع خلاق و فناوری‌های فرهنگی امکان‌پذیر است.

دبیر رویداد ملی صنایع خلاق و فناوری‌های فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه معاونت تحقیقات فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی قدم در مسیر نو تازه‌ای گذاشته است، عنوان کرد: این معاونت در تعامل و همکاری با سایر نهادهای دانشگاه در تلاش است تا با زنده کردن روحیه خودباوری و خوداتکایی، نسیم فناوری، روح دانشجویان و فطرت خفته آنها را نوازش کند، به‌طوری ‌که با تعامل هرچه بیشتر دانشجویان با مولفه‌های فناوری دانشگاه آزاد اسلامی اعم از سرای نوآوری، مراکز رشد و شتاب دهنده‌های تخصصی در این حوزه کسب‌وکارهای نوپا متولد و به بلوغ خود برسند.

مدیر رصد و تحلیل فناوری دانشگاه آزاد اسلامی افزود: صنایع خلاق و فناوری‌های فرهنگی قابلیت بالایی برای اشتغالزایی و ثروت افزایی دارند و معاونت تحقیقات و فناوری در کنار معاونت فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی در راستای نیل به شعار اصلی دانشگاه یعنی دانشگاه حل مسئله و کارآفرین به‌طور جهادی قدم در میدانی بزرگ در راستای حمایت از تأسیس شرکت‌های خلاق گذاشته است. این حرکت جهادی در راستای سند تعالی دانشگاه و حرکت گام دوم فناوری دانشگاه انجام شده و منجر به ثمر نشستن درخت تلاش فعالان در معاونت فرهنگی در همکاری معاونت تحقیقات فناوری و نوآوری دانشگاه می‌شود.

شفاعتی با اشاره به ابلاغ آئین‌نامه حمایت از دانشجویان و دانش‌آموختگان فناور و نوآور دانشگاه آزاد اسلامی در مرداد1400 گفت:  در این آیین‌نامه چتر حمایتی ویژه برای دانشجویان فعال در زیست‌بوم فناوری دانشگاه اعم از تخفیف شهریه، ورود به مقطع تحصیلی بالاتر بدون آزمون، قرار دادن امکانات و فضا کارگاهی و آزمایشگاهی به‌ صورت رایگان، معادل‌سازی فعالیت‌های فناورانه و نوآورانه با امتیازات مقالات پژوهشی (Q1, Q2, Q3)، کمک به تجاری‌سازی محصولات بر اساس معرفی به صندوق فناوری دانشگاه، اعطای فرصت پسادکتری فناورانه، کمک به اجرا پایان‌نامه، رساله فناورانه و ... فراهم آمده است.

به گفته وی برگزاری رویداد صنایع خلاق و فناوری‌های فرهنگی را در دانشگاه به فال نیک می‌گیریم و این رویداد شروع یک برنامه منسجم جامع برای شناسایی استعدادهای فرهنگی خلاق است. دانشگاه آزاد اسلامی با توجه به جنس اساتید، دانشجویان و گستردگی منطقه‌ای که دارد، در حوزه صنایع خلاق و فناوری‌های فرهنگی می‌تواند اثرگذار باشد.

شفاعتی در پایان گفت: اگر قرار است تحولی در حوزه فناوری و نوآوری به وجود آید، بدون شک فرهنگ نقطه شروع آن محسوب می‌شود و دانشگاه آزاد اسلامی به‌عنوان یک‌نهاد آموزش عالی امروز به‌خوبی نقش خود را در ایجاد انگیزه و باورمند کردن مدیران آینده کشور به‌خوبی ایفا کرده و بر این باوریم که در آینده نزدیک دانشگاه آزاد مولود و تربیت‌کننده مدیران کارآمد در حوزه‌های ملی و فراملی است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1120109

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =