هواشناسی ایران |  ورود سامانه بارشی به شمال غرب کشور / افزایش غلظت آلاینده‌های جوی در شهرهای صنعتی

کارشناس هواشناسی گفت: طی دو روز آینده در شهرهای صنعتی و پر جمعیت افزایش غلظت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا انتظار می‌رود.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، صادق ضیائیان کارشناس هواشناسی تصریح کرد: امشب در جنوب کرمان، هرمزگان، جزایر واقع در تنگه هرمز، جنوب شرق فارس، خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان رگبار و رعد و برق گاهی وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی می‌شود.

او ادامه داد: سه شنبه در جزایر واقع در تنگه هرمز، برخی نقاط کرمان، هرمزگان و سیستان و بلوچستان ابرناکی و رگبار و رعد و برق رخ می‌دهد و  در سایر مناطق کشور جوی آرام و پایدار انتظار می‌رود.

کارشناس هواشناسی گفت: چهارشنبه به تدریج با ورود سامانه بارشی به شمال غرب کشور در آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل و شمال کردستان وزش باد شدید و بارش باران پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان اظهار کرد: پنجشنبه گستره فعالیت سامانه، کل نوار غربی کشور، دامنه‌های جنوبی البرز و همچنین شمال بوشهر، غرب اصفهان و قم را فرا خواهد گرفت. همچنین در این روز با شمالی شدن جریانات روی دریای خزر بارش در سواحل دریای خزر و استان خراسان شمالی نیز آغاز می‌شود.

او تاکید کرد: روز جمعه در سواحل شمالی، دامنه‌های زاگرس واقع در غرب و جنوب غرب، دامنه‌های جنوبی البرز، در برخی مناطق مرکز، شرق و شمال شرق کشور بارش و وزش باد شدید رخ می‌دهد. بارش در ارتفاعات و مناطق سردسیر به صورت برف است.

کارشناس هواشناسی بیان کرد: شنبه در شرق و شمال شرق کشور بارش پراکنده و وزش باد پیش‌بینی می‌شود و به تدریج این سامانه از شرق کشور خارج می‌شود.

او بیان کرد: در دو روز آینده در شهرهای صنعتی و پر جمعیت همچون تهران، کرج، اصفهان و اراک افزایش غلظت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا انتظار می‌رود.

ضیائیان اظهار کرد: در روزهای سه شنبه و چهارشنبه در شمال غرب کشور و سواحل دریای خزر وزش باد جنوبی و افزایش نسبی دما حدود ۵تا ۸ درجه و روز پنجشنبه و جمعه کاهش نسبی دما در حدود ۸ تا ۱۰ درجه در این مناطق رخ می‌دهد

کارشناس هواشناسی افزود: تغییرات دمایی در غرب سواحل دریای خزر شدیدتر خواهد بود به طوری که کاهش دما در روز پنجشنبه بین ۱۲ تا ۱۵ درجه پیش بینی می‌شود همچنین روز جمعه در دامنه‌های جنوبی البرز مرکز و شمال شرق کشور کاهش دما بین ۶ تا ۱۰ درجه خواهد بود.

ضیائیان درباره آب وهوای تهران هم گفت: فردا آسمان تهران قسمتی ابری و غبار آلود است. بیشترین دمای تهران به ۱۷ درجه و کم‌ترین آن به ۸ درجه می رسد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/

کد خبر: 1120187

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =