ایران در وین مذاکره نمی‌کند / غرب تکلیف توافق قبلی را مشخص کند

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: اگر غرب خواهان مذاکره با ایران است ابتدا باید تکلیف توافق قبلی را مشخص کند ضمن اینکه «ملت ایران» در جنگ اقتصادی با غربی‌ها از تعرض مصون نماندند.

به گزارش گروه بین‌الملل ایسکانیوز، محمود عباس‌زاده مشکینی در مورد تحرکات اخیر غرب برای ایجاد آشوب در کشور و یا ناامن کردن مرزها در آغاز مذاکرات هسته‌ای، گفت: این اقدامات هیچ تاثیری در مذاکرات نخواهد داشت. جمهوری اسلامی در وین مذاکره نمی‌کند بلکه فقط سوال می‌پرسد و ۱+۴ باید پاسخ دهد، جمهوری اسلامی در قالب برجام مذاکره و توافق کرد و به مفاد توافق نیز عمل نمود.

وی تصریح کرد: اگر غرب خواهان مذاکره با ایران است ابتدا باید تکلیف توافق قبلی را مشخص کند. کشورهای اروپایی به راحتی اجازه دادند که ترامپ از برجام خارج شود و در ادامه نیز نه تنها طبق برجام تحریم‌ها را حذف نکردند بلکه تحریم‌ها را افزایش دادند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: طبق قوانین بین المللی غیرنظامی‌ها از تعرض در جنگ مصون هستند اما مردم ایران در جنگ اقتصادی از تعرض مصون نبودند، آمریکا و غرب به ایران اجازه واردات واکسن و دارو ندادند و بی رحمی‌های زیادی علیه ملت ایران کردند.

عباس‌زاده مشکینی گفت: اگر غرب اصول مذاکرات شامل اجرای توافق و احترام متقابل را اجرا نکند و مجدداً دست به سوءاستفاده بزند، ایران سناریوهای دیگری روی میز دارد. غرب و آمریکا را وادار خواهیم کرد ملت ایران را به عنوان یک ابر قدرت جهانی بپذیرند. برخی کشورهای بزرگ آسیایی، امروز به این موفقیت دست یافته‌اند.

منبع: مهر

کد خبر: 1120227

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =