وقتی استقلال در آبادان برای دربی تمرین کرد!

شاگردان فرهاد مجیدی روز گذشته در حالی که یک بازی برتر از حریف خود به نمایش گذاشتند نتوانستند سه امتیاز دیدار را به دست بیاورند.

به گزارش خبرگزاری ایسکانیوز؛ استقلال در آبادان تن به تساوی د اد تا با تساوی‌های پر تعداد به استقبال دربی برود. برای این بازی البته نکاتی قابل تامل است که در ذیل به آن خواهیم پرداخت:

منصوریان و تیمش!

از نفت منصوریان شروع کنیم، که هفته قبل در آزادی باخت و این هفته در آبادان تن به تساوی داد. در مورد نفت فقط یک سوال در اذهان شکل می‌گیرد که اگر این تیم در آزادی پس از گل خورده می‌تواند و توانایی این را دارد که پرسپولیس را تحت تاثیر خود قرار دهد و در نیمه دوم بازی با استقلال در آبادان هم پایاپای میهمان بازی کند، پس چرا قبل از گل خوردن به هیچ کاری دست نمی‌زند!؟

سبک پایه بازی بلاک از پایین نفت به هیچ عنوان با نحوه ایستادن‌ها و پوشش‌های خط دفاعی این تیم جور در نمی‌آید، بخصوص که تیم‌هایی که با این روش بازی می‌کنند، قدرت انتقال بازی بسیار بالایی دارند که در فاز انتقال به حمله به آن کمک می کند اما این تیم فعلا حداقل در این نقشه این گزینه و قابلیت را دارا نیست.

استقلال در آبادان

تغییر فرمیشن این تیم به دفاع چهار نفره خطی در بازی ماقبل فینال نشان از این دارد که مجیدی نتوانسته به خواسته های خودش دست یابد و اتفاقا استفاده از چشمی و مهدی پور و رضاوند همزمان با هم یعنی، کمربند خط دفاعی محکم نیست و باید سخت و سفت تر بسته شود. کلا تیم های فوتبال ما نشان داده اند که هنوز ظرفیت سه دفاعه بازی کردن را ندارند.

خارجی‌های معمولی!

از بین این خارجی‌های استقلال، یامگا کمی خودی نشان داده اما ژستد حداقل تا الان خیلی معمولی بوده است. باید دید که مجیدی از خرید این دو بازیکن و حتی داخلی‌های خود چه انتطاراتی دارد، صرفا به عنوان دیوار و یک بازیکن قدرتی و بلند زن در پیشانی خط حمله کافی است یا باید راه چاره‌ای دیگر برای آنها بیندیشد.

بهترین نمایش فصل

بدون شک در آبادان نمایش استقلال بهترین نمایش این تیم در این فصل بود، جایی که حالا در تساوی پوکر کرده‌اند اما نمایش به نسبت امیدوار کننده‌ای داشته‌اند اما هم خود مجیدی می داند و هم بازیکنان که صرفا تیم تحت پیشرفت فنی نمی تواند نظر هواداران را جلب کند و باید نتیجه گیری  هم به هر حال در کار باشد.

فاز حمله

استقلال باحضور حسین زاده در خط حمله تنوع تاکتیکی خوبی را در این فاز ایجاد می کند، بخصوص که شیفت شدن این بازیکن به سمت کناره راست بازی و نفوذ وریا می تواند هر دفاع پر تعدادی را بازی و به اشتباه بیندازد، حتی در عمق بازی کردن هافبک ها که یک بار مهدی پور را تک به تک کرد حاصل عملکرد و جابجایی های این بازیکن بود. اما استقلال برای رهایی از مخمصه‌های زمان بازی باید متنوع تر از بعد فنی و حتی رندانه تر در استفاده از تک موقعیت ها عمل کند. از دست دادن بعضی فرصت ها آن هم در خانه حریفان سرنوشت سختی رقم خواهد زد. کناره چپ استقلال هم باید تا حدودی در حمله بالانس شود، چرا که به نظر می رسد بیشتر بار حمله این تیم به دوش سمت راست این تیم قرار دارد.

تردیدهایی در ساختار دفاعی!

حالا در خط دفاع و ساختار دفاعی علی‌رغم بلزی نسبتا مناسب برای مجیدی احتمالا تردید هایی بوجود آمده. از دست دادن کلین شیت آن هم از روی هوا بر عکس بازی رو به پیشرفت این تیم می تواند یک دوگانکی را در انتخاب چینش استقلال بخصوص در دربی ایجاد کند، باید نشست و دید که انتخاب مجیدی کدام فرم و طرح و نقشه خواهد بود.

امیر کریمی

کد خبر: 1120249

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =