ماجرای قطع سامانه تامین اجتماعی چیست؟

سامانه سمت که مربوط به پرداخت حق بیمه و استعلام بیمه‌شدگان کدهای مختلف کارگاهی است، امروز برای چندمین روز متوالی با قطعی روبرو بود اما ماجرا چیست؟

به گزارش ایسکانیوز، سامانه مربوط به حق بیمه و استعلام بیمه‌شدگان که به نام سامانه سمت معروف است، امروز برای چندمین روز متوالی قطع بود به گونه‌ای که برخی از متقاضیان دریافت کد کارگاهی و دیگر خدمات مربوط به بیمه چند روزی است که برای ثبت‌نام و پرداخت حق بیمه خود با مشکل روبرو هستند.

طبق گفته برخی از افرادی که به شعبه ملک تامین اجتماعی مراجعه کرده‌اند، به دلیل قطع بودن این سیستم حتی برخی کارفرماها برای دیدن لیست بیمه خود با مشکل روبرو هستند. این شعبه بیشتر کارهای حرفه‌های آزاد و خویش‌فرما را انجام می‌دهد که ظاهرا مثل برخی شعبه‌های دیگر با قطعی سیستم روبرو شده است.

عکس فوق مربوط به سایتی است که امکان استعلام وضعیت بیمه‌شدگان یا کارفرمایان را فراهم می‌کند که همزمان با سامانه سمت، قطع شده است. اما ظاهر سایت سمت مثل همیشه باز است اما وقتی کد ملی و کارگاهی ارائه می‌شود، امکان استعلام اطلاعات وجود ندارد. برخی از مراجعه‌کنندگان می‌گویند که شعب تامین اجتماعی تلاش می‌کند به صورت دستی، استعلام‌های مربوطه را بگیرد که در این موارد هم گاهی با در بسته قطعی سایت مواجه می‌شوند.

اگر هم موفق به انجام مراحل اولیه کار برای متقاضیان شوند، آنها را با ارائه برگه‌ای به شعب مربوطه می‌فرستند. برخی می‌گویند در کارگزاری‌ها، اعلام می‌کنند که به دلیل قطعی سیستم امکان انجام کار وجود ندارد و باید در روزهای آینده پیگیری کنند و در نهایت بلاتکلیف می‌مانند.

ماجرای قطع سامانه تامین اجتماعی چیست؟

توضیح عکس: کارگزاری‌ها پس از مواجهه با قطعی سایت و عدم دسترسی به سامانه ثبت‌نام و بازیابی رمز عبور، به‌ناچار بیمه‌شده را برای ورود به سایت، به شعبه تأمین اجتماعی ارجاع می‌دهند.

کد خبر: 1120258

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 5
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • س IR ۱۰:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۵
      2 0
      کی سامانه تامین اجتماعی وصل میشود
    • IR ۲۳:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۸
      0 0
      اون سامانه یکپارچه که در صفحه اولش دو تا شش ضلعی هست هم به هیچ وجه نمیشه واردش شد اگر امکان داره روش وارد شدن به اون رو اموزش بدید وقتی می خوای بری داخلش میگه برو ثبت نام کن وقتی میری ثبت نام کنی میگه شما ثبت نام شدی ولی بازم وارد نمیشه
    • سالار IR ۱۹:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۷
      0 1
      چرا دیگه با گوشی نمیشه قبض گرفت
    • نازیلا مشیراسکویی IR ۱۱:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۳
      1 1
      چندین روز کلی هزینه تاکسی میدم میرم برای تهیه دارو مادرم سایت قطع کسی جوابگو نیست این چه وصع مملکت اخه
    • IR ۱۸:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۹
      0 0
      سلام.لطفا قطعی سرویس تامین اجتماعی را پیگیری کنید.کد دستوری #4* که برای دیدن اخرین سوابق بیمه تامین اجتماعیه مدتیه از کار افتاده و هیچ استعلامی رو نشون میده و فقط پیام میده بروز خطا در وب سرویس تامین اجتماعی.لطفا پیگیری کنید