واکنش بازار به مذاکرات وین / بورس قرمز ماند؛ دلار بالا رفت

بازارهای اقتصادی امروز روند متفاوتی را نسبت به آنچه پیش‌بینی می‌شد، طی کرده‌اند.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، با توجه به اینکه مذاکرات سیاسی ایران و برخی کشورها از روز گذشته آغاز شده، برخی پیش‌بینی‌ها نشان می‌داد که در صورت مثبت بودن روند مذاکرات، بازارهای اقتصادی هم باید واکنش مثبتی از خود نشان دهند.

با این حال، روال امروز بازارهای اقتصادی قدری از این پیش‌بینی متفاوت‌تر بوده است. به طوری که بازار بورس باز هم یک روز منفی را ثبت کرد. شاخص کل بورس امروز با بیش از ۶ هزار و ۸۰۰ وارد افت وارد کانال یک میلیون و ۳۵۷ هزار واحد شد. البته بیشتر نمادهای بانکی سبز بودند که خود یک نشان مثبت نسبت به مذاکرات برجام بود.

اما قیمت دلار قدری متفاوت از پیش‌بینی‌ها عمل کرد. قیمت دلار از نرخ ۲۷ هزار و ۴۵۴ تومانی روز گذشته به حدود ۲۸ هزار و ۹۵۱ تومان رسید. این افزایش نرخ دلار در حالی است که بسیاری معتقد بودند نرخ دلار باید امروز نسبت به قبل کمی کاهش یابد.

از سوی دیگر و در بازار سکه هم وضعیت قدری متفاوت بود. سکه بهار آزادی نسبت به روز قبل قدری ریزش کرد. اما نیم سکه و ربع سکه افزایش قیمت را تجربه کردند. 

 بسیاری از کارشناسان معتقدند که هنوز زمان خوبی برای ارزیابی واکنش بازارهای اقتصادی به مذاکرات برجام نیست. باید کمی صبر کرد تا وضعیت تحریم‌ها هم در این مذاکرات روشن شود و بتوان یک ارزیابی بهتر از بازارهای اقتصادی داشت.

کد خبر: 1120270

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =