اعتراف رسانه‌های رژیم صهیونیستی به قدرت ایران در مذاکرات

رسانه‌های رژیم صهیونیستی اذعان کردند قدرت ایران در مذاکرات هسته‌ای وین بیشتر از طرف‌های اروپایی است.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز به نقل از شبکه تلویزیونی المیادین، رسانه‌های رژیم صهیونیستی اعلام کردند محافل این رژیم با نگرانی مذاکرات در وین را پیگیری می‌کنند.

این رسانه‌ها اذعان کردند که محافل رژیم صهیونیستی درک می‌کنند که گزینه نظامی واقعی علیه ایران وجود ندارد و ایران در اتاق مذاکرات وین، از موضع قویتری در مقایسه با اروپایی‌ها برخوردار است.

تحلیلگر امور عربی کانال ۱۳ تلویزیون این رژیم گفت: «غرب می‌خواهد شرایط را به پیش از توافقنامه سال ۲۰۱۵ باز گرداند. اگر آمریکایی‌ها خواستار تعلیق فعالیت‌های هسته‌ای در ایران شوند و این کشور چنین خواسته‌ای را رد کند، به معنای آن خواهد بود که تهران به دنبال طولانی کردن چند ماهه مذاکرات و ادامه توسعه توانایی‌های هسته‌ای خود است و این موضوع برای اسرائیل نگران کننده است.»

رسانه‌های صهیونیستی همچنین تاکید کردند یائیر لاپید، وزیر امور خارجه این رژیم، در انگلیس تلاش می‌کند مقامات این کشور را راضی کند که موضع تل آویو را در برابر مذاکرات هسته‌ای بپذیرد.

خبرنگار کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی در اروپا گفت: «یائیر لاپید با نخست وزیر و وزیر امور خارجه انگلیس دیدار کرد و برای دیدار با امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه به پاریس سفر خواهد کرد تا او را راضی کند که دیدگاه تل آویو را قبول کند.»

هرچند رژیم صهیونیستی همزمان با برگزاری گفتگوها به اعمال فشار خود علیه ایران ادامه داد و نفتالی بنت، نخست وزیر این رژیم، در یک سخنرانی ویدئویی به کشورهای شرکت کننده در مذاکرات وین درباره این گفت‌گوها و لغو تحریم‌های ایران هشدار داد، اما انریکه مورا، رئیس کمیسیون مشترک برجام و معاون مسئول سیاست خاجه اتحادیه اروپا اعلام کرد به این نشست‌ها خوشبین است و نماینده روسیه نیز از موفقیت آمیز بودن آغاز مذاکرات سخن گفت.

دور هفتم مذکرات کمیسیون مشترک برجام عصر دیروز (دوشنبه) در وین، پایتخت اتریش برگزار شد. وزارت خارجه آمریکا، پس از پایان مذاکرات مدعی شد که ادامه پیشرفت‌های ایران در برنامه هسته‌ای در تعارض با هدف بازگشت به توافق هسته‌ای است، اما انریکه مورا، معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا عنوان کرد که به مذاکرات خوشبین است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1120283

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =