هشدار انگلیس به روسیه برای اقدام نظامی علیه اوکراین

وزیر خارجه انگلیس ضمن هشدار به روسیه درباره هرگونه اقدام نظامی علیه اوکراین، گفت لندن در کنار کی یف ایستاده و از آن دفاع خواهد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل ایسکانیوز، «لیز تراس» وزیر امور خارجه انگلیس امروز (سه‌شنبه) هشدار داد که هرگونه حمله روسیه به اوکراین یک اشتباه استراتژیک خواهد بود.

تراس پیش از دیدار با وزرای خارجه کشورهای عضو سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در لتونی، گفت هرگونه ادعایی مبنی بر اینکه ناتو در حال تحریک کردن روسیه است، نادرست می‌باشد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، وی درباره ادعاهای خود توضیح داد: «ما در کنار کشورهای دموکراتیک دوست خود در برابر فعالیت‌های بدخواهانه روسیه خواهیم ایستاد. ما از اوکراین و ثبات در بالکان غربی حمایت خواهیم کرد».

وزیر خارجه انگلیس همچنین افزود: «هرگونه اظهار نظری مبنی بر تحریک‌شدن روسیه توسط ناتو آشکارا نادرست است. هرگونه اقدام روسیه برای تضعیف آزادی و دموکراسی که شرکای ما از آن برخوردارند یک اشتباه استراتژیک خواهد بود».

«آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا نیز در این نشست با بیان اینکه هر اقدام جدید روسیه علیه اوکراین، عواقب جدی برای آنها خواهد داشت، بر اهمیت همکاری میان اعضای ناتو علیه حضور روسیه در مرز اوکراین تاکید کرد.

اوکراین اوایل سال جاری محموله بزرگی از مهمات و موشک‌های «جاولین» آمریکایی را دریافت کرد و نظامیان این کشور می‌گویند خمپاره و پهپادهای تهاجمی ترکیه‌ای را نیز در اختیار دارند.

پیش از این نیز «ولودیمر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین ضمن طرح این ادعا که اطلاعات این کشور از تلاش احتمالی برای انجام کودتا در ماه دسامبر با دخالت افرادی در روسیه خبر داده، افزود کی‌یف آماده هرگونه تشدید تنش با مسکو است.

چند روز قبل نیز «کارن دانفرید» معاون وزیر خارجه آمریکا در امور اروپا ادعا کرده بود همه گزینه ها در مورد نحوه واکنش به تجمع نیروهای روسیه در نزدیکی مرز اوکراین روی میز است و ناتو در مورد اقدام بعدی، پس از رایزنی در هفته آینده، تصمیم خواهد گرفت.

این در حالی است که «سرگئی ناریشکین» رئیس سازمان اطلاعات روسیه با بیان اینکه مسکو هیچ برنامه‌ای برای حمله به اوکراین ندارد، این ادعاها را «پروپاگاندای شرورانه» آمریکا در منطقه دانست.

انتهای پیام/

کد خبر: 1120293

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =