سوریه: روابط ما با ایران توازن را به منطقه بازگرداند

همزمان با افتتاح مرکز تجاری ایران در دمشق، وزیر خارجه سوریه با بیان اینکه روابط این کشور با ایران طبیعی بوده، گفت که اگر این روابط نبود، توازن منطقه به هم می‌خورد.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، «فیصل المقداد»، وزیر امور خارجه سوریه گفت که این کشور و جمهوری اسلامی ایران روابط طبیعی دارند.

مقداد در گفت‌وگو با شبکه سما گفت: «ما نگاه‌مان به اوضاع منطقه و درک‌مان در خصوص ضرورت پایان دادن به اشغالگری اسرائیلی‌ها به اراضی عربی و قدس و مبارزه مشترک علیه هیمنه خارجی، منسجم و هماهنگ است.»

او با بیان اینکه ایران و سوریه باید با هم در راستای چارچوبی که منافع مشترکشان را در روابط بین الملل مشخص می‌کند، همکاری کنند تاکید کرد، اگر نبود روابط سوریه با ایران و کشورهای دیگر که طی آن توازنی در منطقه‌ ایجاد شد، اوضاع در بخشی از کشورهای عربی بسیار ملتهب می‌شد.

مقداد گفت: «ما باید هشیار بده و به شکل دقیق دوست را  از دشمن مشخص کنیم؛ دشمن ما کسی که خاک ما را اشغال کرده و برای امت اسلامی خیری نمی‌خواهد و به رژیم صهیونیستی هر سلاحی که می‌خواهد می‌دهد و در هرچایی علیه ما توطئه می‌کند.»

بازگشت سوریه به اتحادیه عرب

وزیر امور خارجه سوریه در پاسخ به سؤالی در باره بازگشت این کشور به اتحادیه عرب گفت که فضای درست و مثبتی وجود دارد که به شکل روزانه و مداوم در حال تغییر است و مواضعی وجود دارد که در سطوح مختلفی دیده می‌شود که در راستای ایجاد راه حل برای اوضاع سوریه  تلاش می‌کنند و این به گفته وی بسیار مهم است.

وی در این باره گفت که «بیشتر کشورهای عربی مواضعی در این خصوص دارند مبنی بر این که زمان (غیاب سوریه از اتحادیه عرب) طولانی شده و اشتقیاقشان به دمشق زیاد می‌شود ».

مقداد گفت که سوریه ثابت کرد که اهل تسلیم یا شکست نیست و به استیفای حقوق خود مبارزه خواهد کرد و اشغالگری‌های آمریکا، فرانسه و سایر قدرت‌های منطقه‌ای مانند ترکیه و اسرائیل در سوریه، موقتی است.

افتتاح مرکز تجاری ایران در دمشق

در همین ارتباط، «سید رضا فاطمی»، وزیر صنایع و معادن و تجارت ایران که هم‌اکنون در سوریه به سر می‌برد، در گفت‌وگو با رسانه ها از افتتاح مرکز تجاری ایران در منطقه آزاد دمشق خبر داد و گفت که هدف از آن، تقویت روابط تجاری بین دو کشور و تسهیل مبادلات تجاری است.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

کد خبر: 1120295

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =