پیش‌بینی بورس چهارشنبه ۱۰ آذر ۱۴۰۰

در تداوم روزهای رکودی بورس، امروز نیز مجددا شاهد بازاری قرمز پوش بودیم.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز نکته جالبی که در دو روز اخیر در حال تکرار است افت قابل توجه ارزش صف‌های فروش و رشد ارزش معاملات در چند دقیقه پایانی است. ارزش صف‌های فروش تنها در چند دقیقه نزدیک به ۱.۵ همت افت کرد. ارزش معاملات نیز از ۲.۸ به ۳.۱ همت رسید. هرچند که این عدد نسبت به رزوهای مثبت بورس بسیار کوچک است.

همچنان تمامی عوامل در مقابل بازار سهام قرار دارد. یکی از مهمترین فاکتورهای موثر بر بازار خریدارن حقیقی هستند، که تمایلی به حضور بر بازار ندارند و عطا را به لقا بخشیده‌اند. این موضوع با حجم سنگین عرضه‌ها توسط آنها و خروج روزانه پول حقیقی، به شکل واضحی منعکس شده است.

اما دو سیگنال برای بازار فردا وجود دارد. یک اینکه امید به مذاکرات و توافقات برجامی در حال افزایش است و این موضوع سبب افت قیمت دلار شده است. مدتیست بازار نسبت به نرخ ارز بی‌تفاوت است لذا ممکن است افت آن نیز بر بازار اثر چندانی نداشته باشد. اما خوشبینی حاصل از کاهش تحریم‌ها، افزایش صادرات و یا کاهش هزینه‌ها می‌تواند به نفع بورس باشد. اما خبر مهم‌تر مربوط به قیمت‌گذاری خودروست که قرار است در روز آینده تصمیم‌گیری نهایی در این خصوص اعلام شود. اگر افزایش نرخ، شامل حال خودرویی‌ها شود می‌توان انتظار داشت که فردا موجی از تقاضا وارد بازار شود.

هفته گذشته نیز اعلام کرده بودند که در روز چهارشنبه نتیجه نهایی در این خصوص منتشر خواهد شد اما چنین نشد. باید دید که این مهم فردا اتفاق خواهد افتاد یا خیر.

در پیش بینی بورس فردا انتظار می‌رود که بازار همچنان کم‌رمق و در فاز منفی کار خود را آغاز کند. ادامه راه آن بستگی به خبر خودرویی‌ها خواهد داشت.

از لحاظ تکنیکالی نیز شاخص کل همچنان در روند نزولی خود در حال حرکت است و تفاوت چندانی رخ نداده است. تمامی اندیکاتورها تایید کننده روند منفی شاخص کل هستند و نشانی از تغییر جهت در حال حاضر دیده نمی‌شود. اولین حمایت شاخص فوق در سطح ۱.۳۴ الی ۱.۳۴۶ قرار دارد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1120319

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =