کاهش ۱۵ درصدی قیمت بلیت هواپیما در پروازهای داخلی

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی و هلی کوپتری گفت:بلیت هواپیما درمسیرهای داخلی به طور متوسط ۱۵ درصد کاهش داشته است.

به گزارش گروه اقتصای ایسکانیوز، مقصود اسعدی سامانی دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی با اشاره به اینکه نرخ بلیت اکثر خطوط هواپیمایی در اکثر مسیرها هم اکنون کمتر از سقف مجاز به فروش می‌رود افزود: قیمت صندلی‌های کلاس تجاری هواپیماها تابع عرضه و تقاضاست و از نرخ‌های مصوب تبعیت نمی‌کند.

وی اضافه کرد: بر اساس توافق انجمن شرکت‌های هواپیمایی با سازمان هواپیمایی کشوری، از اول آذر ماه بلیت هواپیما در مسیرهای داخلی با توجه به افزایش صندلی‌های قابل فروش در هر پرواز و حذف فاصله گذاری اجتماعی در پروازها و در نتیجه، کاهش هزینه سفرهای هوایی به طور میانگین ۱۵ درصد کاهش یافت، اما این کاهش شامل صندلی‌های کلاس تجاری (بیزنس کلاس) نمی‌شود.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی گفت: قیمت بلیت صندلی‌های بیزنس کلاس از نرخ‌های مصوب تبعیت نمی‌کند و شرکت‌های هوایی راسا می‌توانند قیمت صندلی‌های این کلاس را تعیین و به فروش برسانند.

وی افزود: به علت کاهش تقاضای سفر در بازار، امروز قیمت بلیت تهران - مشهد در برخی شرکت‌های هوایی به ۵۱۰ هزار تومان رسیده و این نشان می‌دهد که شرکت ها، بلیت هواپیما را ۴۰ درصد زیر قیمت مجاز عرضه می‌کنند.

سامانی با بیان اینکه قیمت مصوب مسیر تهران - مشهد پس از کاهش قیمت به ۹۸۰ هزار تومان رسید، گفت: به علت کاهش تقاضای سفر در بازار امروز قیمت بلیت تهران - مشهد توسط برخی از شرکت‌های هوایی به ۵۱۰ هزار تومان رسیده است.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی افزود: بررسی‌ها نشان می‌دهد در چند روز گذشته که قیمت بلیت هواپیما کاهش پیدا کرده، بخش عمده بلیت شرکت‌های هوایی در مسیر تهران - مشهد که پرترددترین مسیر هوایی کشور است بین ۵۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومان به فروش رفته است.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی از جو سازی برخی سایت‌ها مبنی بر افزایش قیمت بلیت هواپیما انتقاد کرد و افزود: همه شرکت‌های هوایی از اول آذر در همه مسیرهای داخلی، قیمت بلیت خود را کاهش داده اند و هم اکنون هیچ شرکتی بالاتر از نرخ مصوب بلیت عرضه نمی‌کند.

سامانی تاکید کرد: هموطنان در صورت مشاهده هرگونه قیمت بلیت هواپیما بیش از نرخ مصوب، مراتب را می‌توانند به سازمان هواپیمایی کشوری و یا انجمن شرکت‌های هواپیمایی اطلاع دهند تا موضوع مورد بررسی قرار گیرد.

وی افزود: نرخ بلیت هواپیما در مسیرهای مختلف در سایت انجمن شرکت‌های هواپیمایی به نشانی www.aira.ir در دسترس قرار دارد.

انتهای پیام/



کد خبر: 1120325

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =