هواشناسی ایران | ورود سامانه بارشی جدید به کشور از چهارشنبه / پیش بینی وزش باد شدید موقت

کارشناس هواشناسی گفت: از بعد از ظهر چهارشنبه سامانه بارشی وارد کشور می شود و در برخی استان‌ها سبب بارش باران خواهد شد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، صادق ضیائیان کارشناس هواشناسی با بیان اینکه امشب در برخی نقاط استان‌های کرمان ،هرمزگان ، سیستان و بلوچستان رگبار، رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش بینی می شود، گفت: از بعد از ظهر چهارشنبه سامانه بارشی وارد کشور شده و در برخی نقاط استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و کردستان سبب بارش باران خواهد شد.

او گفت: روز پنجشنبه این سامانه در استان‌های واقع در شمال غرب، غرب و جنوب غرب ، استان‌های ساحلی خزر، دامنه‌های البرز مرکزی و بخش‌هایی از مرکز کشور سبب بارش باران و وزش باد شدید موقت می‌شود.

ضیائیان گفت: فعالیت این سامانه در استان‌های جنوبی،  سبب رعد و برق و در برخی نقاط شمال غرب و ارتفاعات استان‌های واقع در البرز مرکزی و زاگرس مرکزی سبب بارش برف می‌شود.

کارشناس هواشناسی گفت: روز جمعه بارش در شمال غرب و غرب و شرق ،سواحل مرکزی و شرقی خزر، نواحی مرکزی و جنوبی کشور بارش خواهیم داشت.

او  افزود: روز شنبه در خراسان رضوی و خراسان جنوبی بارش پراکنده رخ خواهد داد و سپس سامانه بارشی از کشور خارج می‌شود. در روزهای پنجشنبه و جمعه کاهش ۸ تا ۱۲ درجه‌ای دما در نیمه شمالی کشور رخ خواهد داد.

ضیائیان گفت: امشب و فردا تداوم آلودگی هوا را در شهرهای صنعتی و پرجمعیت خواهیم داشت و از اواخر وقت پنجشنبه از میزان آلودگی در این شهرها کاسته خواهد شد.

او درباره آب و هوای استان تهران گفت: فردا آسمان تهران نیمه ابری و غبار آلود است. بیشترین دمای تهران به ۱۷ درجه و کمترین آن به ۱۰ درجه می رسد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/

کد خبر: 1120338

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =