برخی به طمع پست گرفتن در دولت عضو جنبش دانشجویی می‌شوند

دبیر اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان گفت: متاسفانه نمی‌توان گفت طمع برای به دست آوردن شغل یا پست مدیریتی درآینده، بین دانشجویان شکل نگرفته است.

محمد حسین کاظمی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، با اشاره به انتصاب و به کارگیری ادوار دانشجویی در پست‌های مختلف در دولت سیزدهم اظهار کرد: در حال حاضر افراد خوبی از ادوار دانشجویی برای دریافت مسئولیت انتخاب شده‌اند و تعداد قابل توجهی از آنها نیز از اعضای سابق اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان بودند.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا استفاده از ادوار دانشجویی در پست‌های مدیریتی باعث ایجاد انگیزه یا طمع در دانشجویان برای عضویت در این جنبش می‌شود، گفت:  متاسفانه نمی‌توان گفت این شائبه یا تفکر در بین دانشجویان شکل نگرفته است. فعالان دانشجویی سابق که اکنون در دولت سیزدهم فعالیت می‌کنند، در دولت یازدهم و دوازدهم فعالیت داشتند. به این معنا که در آن زمان بدون هیچ طمع یا انتظاری و تنها از روی خلوص نیت عضو این جریان بودند.

دبیر اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان با بیان اینکه در راستای جلوگیری از ورود و عضویت  افراد با انگیزه‌هایی غیر از فعالیت دانشجویی به این جریان بیان کرد: اعضای شورای مرکزی اتحادیه‌ها و دفاتر ذیل آن باید نسبت به جذب افراد جدید حساس باشند. به عنوان مثال در اتحادیه جامعه اسلامی از افراد هنگام ثبت نام، مصاحبه انجام می‌شود.

وی ادامه داد: عضویت در تشکل‌های دانشجویی-انقلابی در دولت‌های گذشته نه تنها سودی برای دانشجویان به همراه نداشت؛ بلکه اگر برای استخدام به اداره‌ای مراجعه می‌کردند با آنها برخورد نامناسب صورت می‌گرفت یا اگر کارمند سازمان دولتی بودند، به نقاط دور افتاده تبعید می‌شدند.

کاظمی با تاکید بر اینکه مدیرانی که جزء ادوار دانشجویی هستند  از تیغ تیز دانشجویان در امان نخواهند بود، گفت: دانشجویان در برابر کم کاری یا ناکارآمدی ادوار دانشجویی در منصب‌های جدید، سکوت نخواهند کردند حتی اگر از ادوار اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان باشند. 

آقازاده‌ها به دنبال سوءاستفاده از جریان دانشجویی

این فعال دانشجویی با بیان اینکه جریان دانشجویی در دولت‌های اول و دوم محمود احمدی نژاد نیز به منصب‌های دولتی می‌رسیدند، گفت: این موضوع باعث شده بود که تمایل دانشجویان برای عضویت در جریان دانشجویی و فعالیت دانشجویی بیشتر باشد. در واقع این موضوع برای دانشجویان انگیزه فعالیت فوق برنامه‌ای ایجاد کرده بود. 

وی با ذکر مثالی ادامه داد: در دولت‌های نهم و دهم برخی از دانشجویان که از طبقه متمول و به اصطلاح «آقا زاده» بودند، با هدف به دست آوردن شغل یا پست مدیریتی، عضو این جنبش می‌شدند تا مدرک یا گواهی عضویت را جزو رزومه خود قرار دهند.

گفتنی است، ایسکانیوز پیشتر در این خصوص با علی بزرگخو دبیر اتحادیه دفتر تحکیم وحدت،  حسین خسروی مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات و محمدامین جعفری دبیر سیاسی اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان و عرفان غلامعلی‌زاده دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران نیز گفت‌وگوهایی را انجام داده بود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1120363

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =