لایحه ایجاد نهاد ملی حقوق بشر و شهروندی در دستور کار / مجلس باید وزیری که بودجه را عادلانه توزیع نمی‌کند مؤاخذه کند

جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی در حالی آغاز شد که رئیس جمهور و اعضای هیات دولت در صحن علنی با نمایندگان دیدار کردند.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، جلسه علنی امروز (چهارشنبه 10 آذر) مجلس شورای اسلامی به ریاست محمد باقر قالیباف آغاز شد.

این جلسه در حالی آغاز شد که از ساعتی قبل اعضای هیات دولت در صحن علنی مجلس حاضر شده و با نمایندگان دیدار داشتند.

این دیدار با مناسبت روز مجلس شورای اسلامی برگزار شده و در روز یکشنبه هم اعضای شورای عالی قضایی در صحن علنی مجلس حضور پیدا کرده و با نمایندگان مجلس دیدار کردند.

 قالیباف: رئیس‌جمهور در این مدت تلاش بسیار مجاهدانه‌ای داشته است

رئیس مجلس خطاب به آیت‌الله رئیسی گفت: به عنوان یک نماینده انصافاً گواهی می‌دهم در این بیش از یک‌صد روز فعالیت دولت، تلاش بسیار مجاهدانه‌ای را داشتید و حتی پنجشنبه و جمعه ها را هم مشغول کار هستید.

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در نشست مشترک با دولت که صبح امروز برگزار شد، طی سخنانی اظهار داشت: این مجلس به برکت خون شهید مدرس پابرجاست؛ شهید مدرس این روحانی متقی که بزرگترین خصیصه ترس از خدا بود هرگز چشم غره مستکبرین و قلدرمابانی مانند رضاخان را بر نتابید و برای عزت این ملت و احیای دین، سیاست و قدرت و افتخار این کشور برای همیشه تاریخ افتخار آفرین بود.

وی افزود: جناب آقای رئیس‌جمهور! بنده به عنوان یک نماینده و خادم نمایندگان عزیز عرض می‌کنم و انصافاً گواهی می‌دهم که از نزدیک با شما در این مدت دولت و با سابقه‌ای که از گذشته از جنابعالی مطلعم، انصافاً در این بیش از یکصد روز تلاش بسیار مجاهدانه پرکار و پرتلاش را داشتید؛ حتی پنجشنبه و جمعه ها را هم مشغول کار هستید.

رئیس مجلس خطاب به رئیس جمهور گفت: واقعاً آن ویژگی مردمی بودن، توجه به سفرهای استانی قابل توجه است؛ هرچند برخی نقد می‌کنند که ممکن است این سفرها تحول نداشته باشد؛ اما نفس سفر و بین مردم بودن و دردودل مردم را شنیدن خود نعمت بزرگی است که میزهای کاری و مسئولیت‌ها ما را از مردم غافل نکند.

وی تصریح کرد: این سفرها باعث می‌شود دغدغه مردم هر روز در وجود ما باقی بماند همان طور که این دغدغه در همکاران من هم وجود دارد.

 آیت‌الله رئیسی: پاسخگوی امانتی باشیم که مردم به ما داده‌اند/ گرفتار حاشیه‌ها نشویم

رئیس‌جمهور با بیان اینکه باید پاسخگوی امانتی باشیم که مردم به ما داده‌اند، گفت: همدلی و هماهنگی قوا یک راهبرد ضروری است و باید مراقب باشیم که گرفتار حاشیه‌ها نشویم.

آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور صبح امروز در نشست مشترک مجلس و دولت که به میزبانی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در صحن بهارستان برگزار شد، با تبریک دهم آذر ماه روز مجلس اظهار داشت: یکی از جلوه‌های مهم مکتب شهید مدرس و مکتب سیاسی امام (ره) برای عالم این است که می‌توان با دین‌مداری جامعه امروز را سعادتمند کرد.

وی افزود: پرچمی که امروز به دست رهبر معظم انقلاب است، می‌خواهد به جوامع بشری این پیام را بدهد که دین می‌تواند این جوامع را اداره کرده و سعادتمند کند.

رئیس‌جمهور با تأکید بر اینکه باید در پیشگاه خداوند پاسخگوی امانتی باشیم که مردم به ما داده‌اند، به اهمیت مسأله قانون‌گذاری اشاره کرد و اظهار داشت:‌ قانون‌گذاری و ریل‌گذاری برای حرکت جامعه مسؤولیت مهمی است که مجلس به عهده دارد ؛ مجلس، جلوه اراده مردم و تشخیص آنان است و این نکته مهمی است که ما جلوه اراده مردم را برای ریل‌گذاری جهت حرکت کشور در اختیار داریم.

رئیسی تأکید کرد: مهمتر از اصل قانون، اجرای قانون است و همه باید خود را موظف به اجرا بدانند؛ همه اشخاص و مسؤولان بدون استثناء باید خود را در چارچوب قانون تعریف کنند و قانون را معیار عدالت در جامعه بدانند، چرا که امروز معیاری بهتر از این برای اجرای عدالت نداریم.

تنقیح قوانین ضروری است

وی با بیان اینکه همه سلیقه‌های سیاسی باید قانون‌مدارانه حرکت کنند گفت:‌ در قوانین، به روز بودن و کارآمد بودن آنها مهم است، اما مهمتر از آن تنقیح قوانین است که مقام معظم رهبری نیز در سیاست‌های ابلاغی نظام قانون‌گذاری بر آن تأکید کرده‌اند، این موضوع وظیفه همه است اما محوریت کار به عهده مجلس است.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه برای اجرای قوانین نیازمند همدلی و هماهنگی همه بخش‌های مسؤول در کشور هستیم، عنوان کرد: مسأله هماهنگی قوا یک تاکتیک نیست، بلکه یک راهبرد و یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر است.

رئیسی با بیان اینکه حاشیه‌ها نباید به متن بیاید اظهار داشت: ممکن است اختلاف دیدگاه‌ها باشد اما این‌ها حاشیه است و متن، همان انسجام و هماهنگی قوا و دست‌اندرکاران امور مردم است لذا نباید گرفتار حاشیه‌ها بشویم.

وی خاطرنشان کرد: هدف از انسجام قوا و نهادها و هماهنگی آنها، خدمت به مردم و گره‌گشایی از زندگی آنها و برداشتن گام‌های بزرگ در کشور است.

 لایحه ایجاد نهاد ملی حقوق بشر و شهروندی در دستور کار مجلس قرار گرفت

لایحه ایجاد نهاد ملی حقوق بشر و شهروندی به منظور بررسی، در دستور کار مجلس شورای اسلامی قرار گرفت.

محمد رشیدی عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز (چهارشنبه) پارلمان موارد وصولی را اعلام کرد.

بر این اساس لایحه اصلاح ماده 43 قانون تامین اجتماعی اصلاحی مصوب 27 مهر 1376، لایحه تصویب اصلاحی مورخ 1395 (2016) پیوست های کنوانسیون مدارک شناسایی دریانوردان مورخ 2003 (1382)، لایحه الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به سند ژنو موافقت نامه لیسبون درباره اسامی مبدأ و نشانه های جغرافیایی، لایحه الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به موافقت نامه وین درباره تاسیس طبقه بندی بین المللی عناصر تصویری علائم و موافقت نامه استراسبورگ درباره طبقه بندی بین المللی اختراعات، لایحه نظام جامع باشگاه داری در جمهوری اسلامی ایران، لایحه ایجاد نهاد ملی حقوق بشر و شهروندی، لایحه اصلاح قانون حمایت از مرمت و احیای بافت های تاریخی- فرهنگی، لایحه تصویب آیین نامه بین المللی شناورهای تندرو 2000 سال 1379 و همچنین لایحه تصویب آیین نامه بین المللی دستگاه های ایمنی حریق 1394 اعلام وصول شدند.

 مجلس باید وزیری که بودجه را عادلانه توزیع نمی‌کند مؤاخذه کند

نماینده بروجرد در مجلس گفت: مجلس باید وزیری که بودجه را عادلانه و متوازن توزیع نمی‌کند، مؤاخذه کند، اما متأسفانه همه چیز به‌هم ریخته و نماینده برای حق مسلم حوزه انتخابیه‌اش باید برود دم دفتر وزیر.

عباس گودرزی نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود در نشست علنی امروز (چهارشنبه 10 آذرماه) مجلس شورای اسلامی با تاکید بر حفظ شان و جایگاه مجلس، گفت: اگر می‌خواهیم شان مجلس حفظ شود باید به دوران انتخابات باز گردیم. ما در انتخابات با وعده‌های اجرایی و با پهن کردن سفره‌های انتخاباتی با پول‌پاشی‌ها، با قول و قراردها و وام‌دار شدن، به کانون‌های ثروت و قدرت گاه یک فردی در هر مجلسی که باشد چه چپ و چه راست، چه اصولگرا و چه اصلاح‌طلب، اگر از این طریق وارد مجلس شد بر رفتار نمایندگی متاثر از آن اخلاق انتخاباتی خواهد شد و باید به مجلس بیاید و بدهی خود را به مجلس پرداخت کند.

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: مجلسی که نماینده‌اش وام‌دار این و آن باشد و نماینده به دنبال پرداخت بدهی خود است، نمی‌تواند در رأس امور باشد و نمی‌تواند عصاره فضائل ملت باشد.

وی افزود: کاندیدایی که در ایام انتخابات وعده اجرایی داد و توقعات مردم را به ناحق بالا برد، برخی از مردم خوب ما به خاطر آن توقعاتی که شخص نماینده در ایام انتخابات به ناحق به غلط ایجاد کرده، ممکن است تصور کنند نماینده باید شهردار، شورا، رئیس جمهور، استاندار و فرماندار خوب هم باشد؛ نخیر، نماینده باید نماینده مردم و در تراز انقلاب باشد.

گودرزی خاطرنشان کرد: آقای رئیسی باید ریل بودجه‌ریزی را عوض کند، اینکه نماینده مجلس برود در برابر وزیر و به خاطر امکاناتی که حق حوزه انتخابیه‌اش است، کرنش کند، این قبیل اقدامات مجلس را از رأس امور پایین می‌آورد. مجلس باید وزیری که بودجه را عادلانه و متوازن توزیع نمی‌کند، مؤاخذه کند، اما متأسفانه همه چیز بهم ریخته و نماینده برای حق مسلم حوزه انتخابیه‌اش باید برود دم دفتر وزیر، این شأن نماینده را پایین می‌آورد و تضعیف‌کننده نقش نظارتی مجلس است.

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: یکی از مشکلات کشور ما کمبود پزشک است، خدا لعنت کند کسانی را که به خاطر تعارض منافع این بلا را بر سر مردم می‌آورند. اظهر من الشمس است و بر همگان هویداست. چادرهای پیاده‌روهای بیمارستان‌ها را ببینید، بعد می‌آیند و می‌گویند ما کمبود پزشک نداریم.

وی افزود: قرار بود که برون‌سپاری در خدمات اتفاق بیفتد اما متأسفانه این مسأله به برون‌سپاری در نیروی انسانی و به بیگاری گرفتن و برده‌داری نوین تبدیل شد.

گودرزی در پایان گفت: آقای رئیس قوه قضائیه! ثبت اموال مسئولان را ادامه بده، کار متوقف شده.

انتهای پیام/

کد خبر: 1120368

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =