۲ روایت از جریان فیش‌های حقوق نجومی پتروشیمی امیرکبیر / بهمئی برکنار می‌شود؟

بعد از افشای فیش‌های حقوقی نجومی برخی مدیران پتروشیمی امیرکبیر، حالا برخی خبرها نشان از جعلی بودن فیش‌ها و احتمال برکناری مدیرعامل این شرکت دارد. اما ماجرای این فیش‌های نجومی چه بود؟

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی ایسکانیوز، روزهای گذشته فیش حقوقی چند مدیر پتروشیمی امیرکبیر در رسانه ها منتشر شد و حاشیه‌های بسیاری را برای این شرکت ایجاد کرد. طبق تصویر منتشر شده در اخبار، سه مدیر پتروشیمی امیرکبیر از ۸۴ تا ۲۱۵ میلیون تومان دریافت کرده‌اند.

بیشتر بخوانید

برکناری ۳ نفر از نجومی بگیران وزارت کار

طبق اطلاعات منتشر شده، فیش حقوقی فرهاد رحیمی مدیرمالی ۲۱۵ میلیون تومان، علی جابری مدیر منابع انسانی ۱۲۵ میلیون تومان و حمیدرضا امین‌پور رئیس حراست رقم ۸۴ میلیون تومان ثبت شده است. هرچند که جزئیاتی در خصوص واریز این ارقام به حساب آنها منتشر نشده اما سند فیش حقوقی نشان می‌دهد که این ارقام به نام آنها ثبت شده است.

 سکوت پتروشیمی امیرکبیر

برخلاف چیزی که تصور می‌شد، روابط عمومی پتروشیمی امیرکبیر واکنشی نسبت به این فیش‌های نجومی نشان نداد و تکذیبی هم در کار نبود. با این حال، روابط عمومی سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی توضیحاتی را منتشر کرد و نوشت: برخی از ارقام مربوط به مزایای غیر مستمر مندرج در این تصاویر اساسا ‌مرتبط با پرداخت‌های سنوات گذشته بوده که بصورت تجمیعی در یکماه منظور شده است.

روابط عمومی این سازمان، اصالت فیش‌ها را هم زیرسوال برد و نوشت: براساس اطلاع واصله از مراجع ذی‌صلاح و پیرو بررسی‌های انجام شده، اسناد منتشره، فیش حقوقی نبوده و فاقد اصالت از این لحاظ است. ضمن آنکه طبق اطلاع داده شده برخی از ارقام مربوط به مزایای غیر مستمر مندرج در این تصاویر اساسا مرتبط با پرداخت‌های سنوات گذشته بوده که بصورت تجمیعی در یک‌ماه منظور شده است.

هرچه که بود، این سه مدیر برکنار شدند و فیش‌های نجومی آنها وارد فاز بررسی شد. اما آنچه مساله فیش‌های نجومی پتروشیمی امیر کبیر را وارد فاز جدیدتری کرد، روشن شدن ابعاد تازه‌تری از این ماجرا بود. آنطور که برخی خبرهای تایید نشده نشان می‌دهد، فیش‌های منتشر شده از سوی مدیرعامل پتروشیمی امیرکبیر به کلی جعلی بوده و پای خود این مقام مسئول هم در این پرونده گیر است.

از اینجا به بعد، بازیگر چهارم یعنی مدیرعامل پتروشیمی امیرکبیر وارد خبرها می‌شود تا کل مساله فیش‌های نجومی و دلیل تصمیم این مدیرعامل به افشای فیش‌ها، زیر سوال برود. بهمئی تا قبل از این واکنش خود را به فیش‌های نجومی اینطور بیان کرده بود: در راستای اجرای سیاست‌های رئیس جمهور و وزیر رفاه در بحث مبارزه با فساد و مقابله با حقوق نجومی عمل خواهیم کرد. در برخورد با متخلفین کوتاه نخواهیم آمد و رویه‌های غلط گذشته را اصلاح خواهم کرد.

مدیرعامل پتروشیمی امیرکبیر برکنار می‌شود؟

اما بعد از مطرح شدن خبر برکناری بهمئی به دلیل جعلی بودن فیش‌های نجومی، هیچ صحبتی از طرف او بیان نشد. خبرنگار اقتصادی ایسکانیوز چند بار با او تماس گرفت تا واکنش خود او را هم نسبت به این مساله جویا شود که هر بار به دلایل مختلفی از پاسخ به تماس یا سوال، طفره رفت.

آنچه که برخی منابع مطلع به خبرنگار ایسکانیوز گفته‌اند، نشان می‌دهد که بهمئی در روزهای آینده از سمت خود کنار می‌رود. با این حال، هیچ منبع رسمی تاکنون این خبر را تایید نکرده است.

در ماجرای فیش‌های نجومی پتروشیمی امیرکبیر، دو روایت کاملا متفاوت مطرح شده و تا زمانی که خبر رسمی از این اتفاق اعلام نشود، مشخص نخواهد شد که کدام یک از این دو روایت صحت دارد. آنچه که واضح است، در هر دو صورت – چه فیش‌های نجومی صحت داشته و چه جعلی بوده باشد – فیش‌های حقوقی نجومی این بار گریبان یکی از مدیران پتروشیمی را گرفته و به نظر می‌رسد که در روزهای آینده اخبار برکناری یا استعفای او به گوش برسد.

کد خبر: 1120377

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =