بدهی ۱۵۰۰ هزار میلیاردی دولت روحانی برای رئیسی

عضو هیأت رئیسه مجلس گفت: آقای روحانی دولت را با بدهی ۱۵۰۰ هزار میلیارد تومانی به آقای رئیسی تحویل داد که این بدهی‌ها بخشی نقدی و بخشی هم به صورت اوراق است و دولت فعلی وارث این حجم از بدهی‌های به جا مانده از دولت قبل است.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی نماینده مردم محلات در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نشست مشترک غیررسمی مجلس و  دولت گفت:‌ در این جلسه که از ساعت ۷ صبح امروز در محل صحن مجلس برگزار شد مسائل اقتصادی کشور مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی افزود: واقعیت این است که دولت آقای روحانی دولت را در شرایط سخت و با بدهی سنگین به دولت سیزدهم تحویل داده و این شرایط سخت اقتصادی به مثابه دره‌ای است که در مقابل دولت آقای رئیسی قرار داشته باشد.

عضو هیأت رئیسه مجلس اظهار داشت: وجود این دره در مقابل دولت آقای رئیسی به این معنا نیست که کاری انجام نشود بلکه برنامه‌ریزی‌ها برای رفع مشکلات اقتصادی در حال انجام است و اقداماتی در دستور کار است اما به دلیل بدهی‌های سنگین و مشکلات سخت اقتصادی ممکن است بهبود وضعیت کمی زمانبر باشد.

سلیمی خاطرنشان کرد: آقای روحانی دولت را با بدهی ۱۵۰۰ هزار میلیارد تومانی ترک کرده و به آقای رئیسی تحویل داد که این بدهی‌ها بخشی نقدی و بخشی هم به صورت اوراق است و دولت فعلی وارث این حجم از بدهی‌های به جا مانده از دولت قبل است.

وی افزود: از سوی دیگر نرخ بیکاری در دولت دوازدهم به نزدیک ۲۰ درصد رسیده و ما با انبوهی از بیکاران در کشور مواجه هستیم.

عضو هیأت رئیسه مجلس افزود: البته دولت آقای رئیسی برنامه‌های خوبی را برای بهبود وضعیت کشور در دستور کار دارد که از جمله اقدامات انجام شده در حوزه درمان می‌توان به واکسیناسیون عمومی در بحث کرونا و نیز بستن بودجه بدون کسری برای سال آینده و تلاش برای کاهش تورم در بودجه سال بعد اشاره کرد.

سلیمی گفت: همچنین دولت برنامه‌های خوبی در حوزه مسکن و ایجاد اشتغال در دستور کار دارد که اقداماتی در این زمینه در حال انجام است.

منبع: فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1120383

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =