طرح صیانت از فضای مجازی حقوق کاربران را تامین می کند/ نمی توان همه مردم را قانع کرد

نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به کافی بودن اطلاع‌رسانی لازم درباره طرح صیانت از فضای مجازی گفت: نمی‌توان همه مردم را در برخی موضوعات اقناع کرد؛ مجموعه دشمنان نظام هم در خارج و هم در داخل نمی‌خواهند رسانه در ایران قانونمند شود.

علی‌اکبر علیزاده برمی، نماینده مجلس شورای اسلامی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران درباره اهمیت آگاهی و اقناع مردم نسبت به طرح‌هایی که در مجلس مطرح می‌شود، بیان کرد: بنای مجلس بر پنهان‌کاری از مردم نیست و هرکسی که می‌خواهد کاری کند و همراهی مردم را داشته باشد؛ باید مردم را اقناع کند. این مردم هستند که باید کاری را انجام دهند؛ وقتی کار به درستی انجام می‌شود که مردم از آن آگاه باشند.

وی درباره اهمیت طرح صیانت از فضای مجازی گفت: وجود نداشتن قانون مشخص برای فضای مجازی باعث شده، نتوانیم از حقوق مردم در این فضا دفاع کنیم و به همین علت، کسب و کارهای زیادی در این فضا دچار آسیب شده‌اند. دولت‌های مختلف در دنیا برای حمایت از محصولات داخلی اقدام به اعمال محدودیت‌هایی می کنند و درمورد فضای مجازی نیز همین است.

علیزاده برمی با بیان اینکه نمی‌توان همه مردم را نسبت به برخی موضوعات اقناع کرد، عنوان کرد: درباره طرح صیانت از فضای مجازی اقدامات لازم صورت گرفت. از آنجایی که مجموعهٔ دشمنان نظام هم در خارج و هم در داخل نمی‌خواهند رسانه در ایران قانونمند شود؛ اقدامات تخریبی خود را انجام دادند. جلسات کمیسیون طرح صیانت به صورت زنده در دسترس مردم قرار دارد تا از جزئیات طرح با خبر شوند.

نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی افزود: طرح صیانت توسط نمایندگان مجلس، در اصل 85 قانون اساسی قرار گرفته است تا تاثیرش بیشتر شود. کمیسیون تخصصی این طرح که متشکل از متخصصان مجلس و خارج از مجلس است؛ با کمک دولت و مرکز پژوهش‌های مجلس درحال بررسی است. همچنین یک بازه موقت 3 الی 5 ساله برای این طرح در نظر گرفته شده است تا در حین اجرا تحت نظارت قرار گیرد و بعد به یک قانون دائمی تبدیل شود.

وی با تاکید بر توانمندی‌های داخلی در فضای مجازی، عنوان کرد: در داخل کشور جوانان خوش‌فکر و نابغه زیادی در حیطه فضای مجازی داریم که می‌توانند با محصولات مشابه خارجی رقابت کنند. لازم است مجلس شورای اسلامی قانونی برای حمایت و افزایش دسترسی آن‌ها ایجاد کند. این محصولات بومی علاوه بر جنبه پیام‌رسانی‌، می‌توانند به عنوان وزنهٔ اقتصادی حتی در سطح بین الملل هم به رقابت بپردازند.

بیشتر بخوانید:

کسب‌وکارهای کوچک قربانی طرح صیانت از فضای مجازی

طرح صیانت از فضای مجازی محصول جامعه‌ای امنیتی است نه مردم‌سالار

مردم محدودیت را نمی‌پذیرند/ تصمیم‌گیرندگان بگویند طرح صیانت چه هدفی را دنبال می‌کند

علیزاده برمی با اشاره به این‌که نیاز کشور به یک قانون درمورد فضای مجازی یک نیاز حیاتی است، اظهار کرد: این طرح می‌تواند صیانت از حقوق کاربران را به دنبال داشته باشد، چیزی که اکنون از آن بی نصیب هستیم.

گفتنی است؛ این طرح با مخالفت های زیادی روبرو شده و طی چند روز گذشته نیز  با رای اعضای کمیسیون مشترک صیانت، این طرح  به مرکز پژوهش‌های مجلس برگشت خورد تا مواد آن  براساس نظرات کارشناسان و صاحب‌نظران اصلاح شود.

در جریان جلسه گذشته کمیسیون طرح صیانت اعلام شد که وزیر ارتباطات در نامه ای خواستار اصلاح برخی مواد طرح شده است.

شنیده ها حاکی از این است که این فرایند با پیگیری محمد باقر قالیباف رئیس مجلس انجام شده و در پیش‌نویس پیشنهادات دولت نیز مباحث مربوط به اینستاگرام و پلتفرم‌های پرمخاطب تغییرات جدی دارد.

به گزارش ایسکانیوز، طبق نظر کمیسیون ویژه بررسی طرح صیانت از فضای مجازی، این طرح برای بررسی‌های بیشتر به مرکز پژوهش‌های بیشتر ارجاع شد. همچنین در نماز جمعه هفته اخیر تهران، نماینده یکی از تشکل‌های دانشجویان که به عنوان سخنران پیش از خطبه‌ها سخن می‌گفت؛ نسبت به این طرح و اقناع نکردن مردم درباره آن، انتقاداتی وارد کرد که نمازگزاران با تکبیر گفتن، نسبت به حرف‌های وی واکنش نشان دادند.

انتهای پیام/

خبرنگار: محمد حسین حسینی

کد خبر: 1120385

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =