ترین‌های هفته هفتم لیگ برتر فوتبال کدامند؟

با پایان هفته هفتم لیگ برتر فوتبال، ترین‌های هر بخش مشخص شدند.

به گزارش گروه ورزشی ایسکانیوز، هفته هفتم مسابقات بیست و یکمین دوره از لیگ برتر فوتبال ایران از روز دوشنبه هشتم آذر ماه با بازی تیم‌های فوتبال مس رفسنجان و هوادار تهران آغاز شد. تیم‌های مدعی قهرمانی لیگ برتر مثل سپاهان، پرسپولیس و گل گهر سیرجان در این هفته توانستند از سد رقبایشان بگذرند؛ اما شاگردان فرهاد مجیدی، سرمربی آبی پوشان پایتخت با یک امتیاز راهی دربی پایتخت شدند. این هفته فقط  ۷ بار توپ از خط دروازه‌ها عبور کرد.
نتایج بازی‌های هفته هفتم لیگ برتر:

مس رفسنجان یک - هوادار تهران صفر

پیکان صفر - گل گهر سیرجان یک

صنعت نفت آبادان یک - استقلال تهران یک

سپاهان اصفهان ۲ - نساجی مازندران صفر

پرسپولیس تهران یک - نفت مسجد سلیمان صفر

پدیده مشهد صفر - فجر شهید سپاسی صفر

آلومینیوم اراک صفر - ذوب آهن اصفهان صفر

فولاد خوزستان صفر- تراکتور تبریز صفر

تیم هفته (سپاهان اصفهان)

سپاهان همچنان به روند رو به رشد خود در لیگ برتر ادامه می‌دهد. طلایی پوشان اصفهانی این هفته در ورزشگاه نقش جهان میزبان نساجی مازندران بودند و فقط ۶ امتیاز در ۶ بازی گذشته کسب کرده بودند. شاگردان نویدکیا بازی را در دقایق ابتدایی هجومی آغاز کردند و بالاخره در دقیقه ۳۰ بازی شهریار مغانلو، مهاجم سپاهان توانست در یک موقعیت تک به تک با علیرضا حقیقی، دروازه بان نساجی قرار گیرد و موفق شد دروازه را باز کند؛ اما این پایان کار نبود و در نیمه دوم نیز در دقیقه ۵۷ بازی فرشاد احمد زاده با یک پاس عمقی مغانلو را صاحب موقعیت کرد و او توانست گل دوم سپاهان را وارد دروازه نساجی کند تا مغانلو در این بازی دبل کرده باشد. سپاهان با این پیروزی خانگی با ۱۶ امتیاز در صدر جدول لیگ برتر قرار گرفت.

بازی هفته (پیکان تهران - گل گهر سیرجان)

پیکان در چهار هفته ابتدایی لیگ برتر موفق شده است سه برد و یک تساوی کسب کند؛ اما آن‌ها در ۲ بازی بعدی یک تساوی و یک شکست کسب کردند و در مقابل گل گهر سیرجان به دنبال پیروزی بود تا خود را در جدول بالا بکشد و بازی را نیز هجومی آغاز کرد و موقعیت‌های خوبی نیز داشت. در دقیقه ۲۳ بازی امین پور علی نخستین گل دیدار را به ثمر رساند، اما محمدحسین منادی دروازه بان گل گهری ها در این بازی توانست مانع از گلزنی بازیکنان پیکان شود و در پایان با وجود بازی تهاجمی ۲ تیم، بازی با نتیجه یک بر صفر به سود شاگردان قلعه نویی به پایان رسید.

بازیکن هفته (شهریار مغانلو)

شهریار مغانلو پس از جدایی از پرسپولیس و پیوستن به سپاهان در ۶ هفته ابتدایی لیگ بیست و یکم، موفق نشده بود گلی برای اصفهانی‌ها به ثمر برساند و از ابتدای بازی سپاهان و نساجی عطش گلزنی در این دیدار خانگی را داشت و بالاخره در دقیقه ۳۰ بازی موفق شد نخستین گل سپاهان در این دیدار و خودش را در لیگ برتر به ثمر برساند تا طلسم گل زدنش شکسته شود. او باز هم در دقیقه ۵۷ بازی توانست دروازه نساجی را باز کند تا سپاهان با دبل او پیروز میدان شود.

سرمربی هفته (محمد ربیعی)

مس رفسنجان با محمد ربیعی، دومین فصل حضورش در لیگ برتر را تجربه می‌کند. فصل گذشته آن‌ها موفق شده بودند به عنوان یک تیم تازه لیگ برتری شده در رده هشتم لیگ قرار گیرند. مس در هفته‌های ابتدایی لیگ بیست و یکم مقابل سپاهان و فولاد خوزستان شکست خورد، اما آن‌ها در هفته های بعدی مقابل پرسپولیس، قهرمان ۵ دوره اخیر لیگ برتر موقعیت‌های پرشماری ایجاد کردند و حتی اگر شانس کمی با آن‌ها یار بود، می‌توانستند پیروز میدان باشند. مس مثل بازی پرسپولیس و نفت مسجد سلیمان در دیدار برابر هوادار نیز بازی تهاجمی را در دستور کارش قرار داد و بالاخره در دقیقه ۷۰ بازی مدافع هوادار در محوطه جریمه مرتکب خطای پنالتی شد و گادوین منشا موفق شد مثل بازی گذشته برای تیمش گلزنی کند تا مسی‌ها با ۱۱ امتیاز و با تفاضل گل کمتر نسبت به پیکان در رده هفتم جدول قرار گیرند.

دروازه‌بان هفته (محمدحسین اکبرمنادی)

محمدحسین اکبرمنادی، دروازه بان گل گهری ها در دیدار مقابل پیکان بارها توانست مانع از گلزنی بازیکنان این تیم شود و نقش ویژه‌ای در پیروزی یک بر صفر تیمش در این بازی خارج از خانه داشت. شاگردان قلعه نویی  با این پیروزی ۱۳ امتیازی شدند و با تفاضل گل بهتر نسبت به آلومینیوم اراک در جایگاه سوم جدول لیگ برتر قرار گرفتند.

اتفاق هفته (از تاخیر نیم ساعته در برگزاری بازی پرسپولیس و نفت مسجد سلیمان تا اعتراض استقلالی‌ها به داوری)

پرسپولیس در حالی از ساعت ۱۸:۰۰ روز دوشنبه در ورزشگاه آزادی باید به مصاف نفت مسجد سلیمان می‌رفت که شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی به دلیل این که پرسپولیسی‌ها بابت اجاره زمین بازی به حساب آن‌ها پولی واریز نکرده بودند، اجازه ندادند تابلوهای تبلیغات محیطی روشن شود و سازمان لیگ نیز اعلام کرد تا زمانی که تابلوهای تبلیغات محیطی روشن نشوند،  بازی برگزار نخواهد شد و در نهایت پس از نیم ساعت تاخیر بازی آغاز شد.

استقلال در آستانه دربی پایتخت مهمان  صنعت نفت آبادان بود و در نهایت بازی با تساوی یک - یک به پایان رسید؛ اما استقلالی‌ها نسبت به قضاوت محمدرضا اکبریان، داور این دیدار معترض بودند و اعتقاد داشتند داور باید در ۲ صحنه به نفع آن‌ها ضربه پنالتی اعلام می‌کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1120392

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =