دعوت بسیج اساتید علوم‌وتحقیقات از نخبگان برای شرکت در طرح‌های نوآورانه علمی

کانون بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات با صدور بیانیه‌ای بر ضرورت ادامه و تقویت نهضت نخبگی توسط استادان دانشگاه‌ها تأکید کرد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، کانون بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات با صدور بیانیه‌ای بر ضرورت ادامه و تقویت نهضت نخبگی توسط استادان دانشگاه‌ها تأکید کردند.

در بخش ابتدایی این بیانیه آمده است: جامعه نخبگانی ایران در طول تاریخ پرپیچ‌وتاب خود و حرکت‌های آگاهانه و ناآگاهانه درست و غلط مدیران خود، امروز به یک فهم مناسب از شرایط علمی مراکز آموزشی، پژوهشی و حکمت آفرین کشور رسیده است. نخبه ما در چند سال گذشته جرئت ایراد نظر (چه برسد به مخالفت) در مقابل آموزش‌های غرب و شرق را نداشت. امروز با هدایت و حمایت مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) و ایجاد انگیزه و روحیه در نخبگان و به‌ ویژه در جوانان توسط ایشان، میوه‌های ۴۰ ساله انقلاب پربرکت ایران را شاهد هستیم. 

در این بیانیه عنوان شده است: در این میان دانشگاه آزاد اسلامی به‌عنوان بزرگ‌ترین دانشگاه کشور و در زمره دانشگاه‌های رتبه اول جهان و با حضور بیش از یک‌ میلیون دانشجو، توانسته است دانشگاه مولد علم باشد و به علوم غیربومی، شکل بومی ایرانی اسلامی دهد. تجربه این دانشگاه نشان داد که در هرکجا نیروهای انقلابی، فضای فعالیت و کار داشتند موجب خیر و برکات بوده و باعث تقویت جامعه نخبگانی شده است. 

در بیانیه بسیج اساتید واحد علوم و  تحقیقات عنوان شده است: جذب بیش از ۴۰۰ هزار دانشجوی جدید در سال ۱۴۰۰ که نشانگر پویایی و ترسیم درست نقشه راه دانشگاه است. برنامه‌ریزی و اجرای برنامه‌های فرهنگی بلندمدت، میان‌مدت و مناسبتی اثرگذار و تحول‌آفرین در دانشگاه ازجمله حماسه تا حماسه و همچنین کرسی‌های نظریه‌پردازی و آزاداندیشی که مورد تأیید و تشویق مقام معظم رهبری قرار گرفت. نهضت نرم‌افزاری و آزاداندیشی، شکل‌گیری کانون‌های اندیشه‌ورز، شورای زنان و کانون‌های هم‌اندیشی استادان طراحی، برنامه‌ریزی و پشتیبانی از فعالیت‌های دانش‌بنیان، کارآفرینی و صنایع خلاق با مشارکت نخبگان، طراحی و تنظیم سند تحول پنج‌ساله راهبردی عملیاتی و ایجاد روحیه تغییر آفرینی صحیح و هدفمند و همچنین برنامه‌ریزی درست و کاربردی برای تک‌تک استان‌ها و شهرها متناسب با مزیت‌های نسبی منطقه‌ای و پویش اشتغال و ایجاد انگیزه برای کارآفرینی، تولید دانش‌بنیان و اشتغال جوانان از جمله موفقیت‌های اخیر  دانشگاه آزاد اسلامی است.

در بخش پایانی این بیانیه آمده است: ضمن تشکر از این نهضت نخبگی و ضرورت ادامه و تقویت آن به استادان دانشگاه توصیه می‌شود، در تشویق جوانان به تحقیق و پژوهش، نوآوری‌های علمی و تحقیقاتی، فعالیت انقلابی و جهادی در میدان‌های علمی و توسعه کرسی‌های نظریه‌پردازی، برنامه‌ریزی و تلاش کنند. کانون بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات ضمن ارج نهادن به این فعالیت‌های ارزشمند دانشجویان، استادان و مسئولان دانشگاه، از همه استادان و دلسوزان کشور دعوت می‌کند، باانگیزه و امید به آینده کشور و در یک فضای شاد، نظرات و پیشنهادهای خود را درزمینهٔ طرح‌های پیش رو به این کانون ارسال کنید.

انتهای پیام/

کد خبر: 1120412

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =