طرح آمریکا برای مقابله با پهپادهای ایران

جمهوری‌ خواهان کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا طرح مقابله با پهپادهای ایران را بر اساس قانون کاستا ارائه دادند.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، پایگاه اینترنتی جمهوری خواهان کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا اعلام کرد شماری از جمهوری‌ خواهان کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا طرح مقابله با هواپیماهای بدون سرنشین ایران را بر اساس قانون کاستا ارائه دادند.

گریگوری میکس، رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان، مایکل مک کال، عضو ارشد حزب جمهوریخواه، جو ویلسون، نماینده ارشد جمهوریخواه در کمیته فرعی خاورمیانه، شمال آفریقا و مبارزه با تروریسم جهانی و تد دویچ، نماینده دموکرات، «قانون توقف پهپادهای ایران» را ارائه دادند تا روشن شود تحریم‌های آمریکا علیه برنامه تسلیحات متعارف ایران بر اساس قانون کاستا شامل تامین، فروش یا انتقال هواپیماهای بدون سرنشین به یا از ایران می‌شود.

مک کال در خصوص این طرح مدعی شد: «تکثیر پهپادهای ایران همچنان آمریکا و متحدان ما را در سراسر خاورمیانه تهدید می‌کند. حملات پهپادی غیرقابل تحمل هستند. با این لایحه، ما این اطمینان را می‌دهیم که دنیا بداند آمریکا از هر ابزاری برای قطع عرضه و مجازات کسانی که پهپاد و قطعات آن را در اختیار ایران قرار می‌دهند، استفاده می‌کند.»

رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان افزود: «قانون توقف پهپادهای ایران نه تنها با قانون «ثبت سلاح‌های متعارف سازمان ملل» هماهنگ است، بلکه علامتی قوی به جامعه بین‌المللی می‌فرستد که حمایت از برنامه پهپادی ایران توسط دولت آمریکا قابل تحمل نخواهد بود.»

نشریه آمریکایی نشنال اینترست پیشتر در گزارشی به قدرت و توانمندی یگان‌های پهپادی ایران و تولید بی نقص این پهپادها توسط ایران اذعان کرد و نوشت: ایران نسبت به سایر کشورهایی که دو یا سه برابر بیشتر هزینه صرف امور دفاعی خود می‌کنند، هواپیماهای بدون سرنشین بیشتری تولید می‌کند.

طرح قانون گذاران آمریکایی در حالی مطرح شده است که دور هفتم مذاکرات وین برای بازگشت واشنگتن به برجام که سال ۲۰۱۸ از آن خارج شد، در حال برگزاری است و آمریکا در طول مذاکرات تنها به دنبال محدودیت کردن برنامه هسته‌ای بوده است، بلکه به دنبال سایر توافق‌ها درباره نقاط قوت دفاعی ایران است و این مسئله عامل بی نتیجه شدن شش دور مذاکرات بوده است.

موضوعی که ایران آن را صراحتا رد کرده و حتی حاضر نشده تا در مذاکرات جاری بر سر یک میز با آمریکایی‌ها بنشیند، چرا که تهران تنها حاضر به گفتگو با کشورهایی است که در توافق برجام همچنان حضور دارند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1120448

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =