هواشناسی ایران | آغاز بارش برف و باران در بیشتر مناطق کشور از امشب / آماده باش راهداری در خصوص هشدار هواشناسی

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی وضع هوا گفت: سامانه بارشی جدید امروز وارد کشور شده است و شاهد بارش برف و باران در بیشتر مناطق کشور خواهیم بود.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، صادق ضیائیان رئیس مرکز ملی پیش‌بینی وضع هوا با بیان اینکه از امشب در بیشتر مناطق کشور شاهد بارش سنگین باران برف و کولاک خواهیم بود گفت: سامانه بارشی جدید امروز از شمال غرب کشور وارد شده  و در استان های اردبیل، آذربایحان شرقی، چهار محال بختیاری، غرب اصفهان، البرز ،گیلان، مازندران بارش برف و باران پیش بینی می شود.

او ادامه داد: در چهارمحال و بختیاری، گردنه لرستان و شرق گیلان شاهد کولاک شدید هستیم.

کارشناس هواشناسی در برنامه گفت و گوی ۱۸:۳۰ شبکه خبر بیان کرد: بین ۷ تا ۱۲ درجه در نیمه شمالی شاهد کاهش دما خواهیم بود و در روز شنبه و یکشنبه به مرور دمای هوا افزایش می یابد.

ضیائیان توصیه کرد: در ارتفاعات تهران و البرز شاهد بارش برف خواهیم بود و کوهنوردان از انجام کوهنوردی در این مناطق خودداری کنند.

او افزود:  سامانه بارشی روز جمعه به سمت شمال غرب کشور امتداد پیدا خواهد کرد.

آماده باش راهداری در خصوص هشدار هواشناسی

در ادامه فرهاد مهریاری مدیر کل دفتر مدیریت بحران و تجهیزماشین آلات و تجهیزات سازمان راهداری گفت:با توجه به هشدار های هواشناسی که ارائه شده ، ۵ هزار نیرو راهدار را در ۵۰۰ پایگاه راهداری مستقر کرده ایم و ۴هزار و ۵۰۰ دستگاه ماشین آلات سبک و سنگین فراهم شده است.

او با بیان اینکه در شرایطی که میزان بارش های باران و بوران برف در محورهای مواصلاتی تشدید شود، انسداد مسیر را در وهله اول جهت ایمنی در دستور کار خود قرار می دهیم گفت: در مسیرهای که حس کنیم شدت طوفان و سنگینی افزایش یابد با هماهنگی پلیس راهور مسیرهای انسداد را اعلام می کنیم.

او افزود: مسافران از انجام سفرهای غیر ضروری خودداری و پیش از سفر با سامانه ۱۴۱ ارتباط برقرار کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1120463

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =