تحلیلگر صهیونیست: توان حمله نظامی علیه ایران را نداریم

یک تحلیلگر صهیونیست تاکید کرد تل آویو توان حمله نظامی علیه ایران را ندارد و اگر این حمله صورت بگیرد با شکست مواجه می‌شود.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز به نقل از رای الیوم، یوس ملمن، تحلیلگر راهبردی صهیونیست  معتقد است تل آویو توان حمله نظامی علیه ایران را ندارد و اگر این حمله صورت بگیرد با شکست مواجه خواهد شد و نتایج فاجعه باری همچون محکومیت قاطعانه در عرصه بین المللی و حتی تحریم برای آن به همراه خواهد داشت.

وی به نقل از برخی منابع امنیتی بلندپایه در تل آویو گفت: اسرائیل توانایی وارد کردن ضربه نظامی به برنامه هسته‌ای ایران را ندارد. این حمله پیامدهای سنگینی برای رژیم اشغالگر خواهد داشت.

او پیشنهاد کرد تصمیم گیرندگان در تل آویو راهبردی شجاعانه تر برای مقابله با برنامه هسته‌ای ایران در پیش گیرند، زیرا راهبردها و سیاست‌هایی که رژیم صهیونیستی بکار گرفته تا به این لحظه با شکست روبرو شده است.

این تحلیلگر صهیونیست که به ارتباط وسیع با نهاد امنیتی تل آویو شناخته شده است در ادامه گفت: بهترین راه حل برای مقابله با برنامه هسته‌ای ایران، تلاش اسرائیل برای توافق با آمریکا در مورد چتر هسته‌ای و اعلام آشکار آن است.

وی با اشاره به اینکه اکنون و با از سرگرفته شدن مذاکرات هسته‌ای در وین بین ایران و کشورهای بزرگ، این راهبرد مورد نیاز است، افزود این امکان وجود دارد که پیشنهاد چتر هسته‌ای گسترش یابد و همپیمانان آمریکا و رژیم صهیونیستی یعنی عربستان، امارات و بحرین را نیز در بر گیرد.

این تحلیلگر در توضیح چتر هسته ای گفت: چتر هسته‌ای به آن معناست که هرگونه تهدید هسته‌ای ایران علیه اسرائیل حتی اگر به صورت تلویحی باشد، با تهدید آمریکا علیه ایران با بکارگیری سلاح هسته‌ای روبرو خواهد شد، همانگونه که کره جنوبی با حریف هسته‌ای خود کره شمالی روبرو می‌شود. وی افزود: چتر هسته‌ای تضمین نهایی برای بازدارندگی در برابر برنامه هسته‌ای ایران و خطر پیشرفت سلاح‌های هسته‌ای است.

اتهام زنی وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در خصوص برنامه هسته‌ای مخفی ایران

تحلیلگر سیاسی اظهارات نفتالی بنت، نخست وزیر و بنی گانتس، وزیر جنگ و آویو کوخاوی، رئیس ستاد مشترک ارتش (رژیم صهیونیستی) درباره آمادگی اسرائیل برای حمله نظامی را سخنانی توخالی و غیر ضروری و نوعی خود فریفتن دانست.

وی در توضیح علل شکست حمله احتمالی اسرائیل به ایران فاش کرد: برای حمله به ایران باید هواپیماهای نیروی هوایی از حریم هوایی دو کشور عربی یعنی عراق و اردن و نیز عربستان عبور کنند بنابراین نیروی هوایی باید بیشترین تعداد بمب و موشک را با خود حمل کند و بالاترین قدرت تحمل را داشته باشد. نیروی هوایی همچنین به سوختگیری نیاز دارد و همین روند عملیات را کند کرده و خطر شکست را افزایش می‌دهد.

این تحلیلگر در بخش دیگری از اظهاراتش از هزینه های هنگفت ارتش اسرائیل برای حمله ای که هرگز انجام نخواهد شد به شدت انتقاد و اعلام کرد  تجاوز اسرائیل با محکومیت قطعی در عرصه بین المللی و حتی با تحریم روبرو خواهد شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/

کد خبر: 1120487

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =