آگهی جنجالی دیوار و ماجرای محکومیت مدیرعامل / سویه جدید کرونا مرموز و نگران‌کننده

مطابق روال آخر هفته‌ها مروری داریم بر مهم‌ترین اتفاقات هفته که در ادامه می‌خوانید.

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایسکانیوز، مطابق روال آخر هفته‌ها مروری داریم بر مهم‌ترین اتفاقات هفته که در ادامه می‌خوانید.

سوژه کرونایی هفته؛ اُمیکرون خطرناک است؟ / نگرانی والدین از حضور دانش‌آموزان در مدارس

رئیس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری، درباره روند بازگشایی‌ها و کاهش محدودیت‌های کرونایی در پی شیوع سویه جدید کرونا توصیه کرد: بر اساس نظر ستاد علمی مقابله با کرونا بازگشایی‌ها باید با رعایت مقدمات انجام شود، به این معنی که مدارس ضمن عمل به توصیه‌های بهداشتی استفاده از تهویه مناسب و کاهش تراکم جمعیت در کلاس‌های درس را با جدیت دنبال کنند، چنانچه مدرسه و یا آموزشگاهی زیرساخت‌های رعایت شیوه نامه‌ها را ندارد بهتر است آموزش‌ها همچنان آنلاین باشد.

شروین شکوهی؛ رئیس بخش عفونی بیمارستان لقمان هم در گفت‌وگو با ایسکانیوز درخصوص آخرین اطلاعات پیرامون سویه جدید عنوان کرد: در مورد اُمیکرون هنوز اطلاعات دقیقی نداریم و تا جایی که می‌دانیم قابلیت انتقال افزایش یافته است اما با توجه به اطلاعاتی که امروز داریم قابلیت کشندگی آن افزایش نیافته است.

تهرانی که با باران جان گرفت

آلودگی هوا در روزهای گذشته بلای جان تهرانی‌ها شد و مجتبی خالدی  در پی افزایش غلظت آلایندگی و آلودگی هوا، اظهار داشت: افراد سالمند، مادران باردار و کودکان و افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای به هیچ عنوان در شهر تردد نکنند.
اما باز هم باران صبح امروز به داد مردم تهران رسید تا همچنان نگاهمان برای حل این معضل دعا برای باران باشد نه همتی از سوی مسئولان!

سوژه پربحث هفته؛ گره ده ساله رتبه‌بندی کی باز می‌شود؟

درحالی که وزیر جدید آموزش و پرورش وعده داد که رتبه بندی معلمان به سرانجام برسد اما ابهام پیرامون منابع مالی آن منجر به ایجاد موج جدیدی از اعتراضات معلمان شد.
سوسن یزدانی کارشناس آموزش و پرورش در گفت‌وگویی که با ایسکانیوز داشت از عواقب نبود رتبه بندی گفت: برخی از معلمان پس از ادامه تحصیل به دلیل عدم رتبه‌بندی واقعی از آموزش و پرورش خارج و به آموزش عالی پیوسته‌اند بنابراین خروجی آموزش و پرورش روز به روز بیشتر از ورودی آن شده است.

ماجرای رئیس جمهور و کودک مبتلا به اس ام ای

تجمع دیگری که هفته گذشته اتفاق افتاد و نظر رسانه‌ها را به خود جلب کرد، تجمع مبتلایان به اسم ام ای بود. اعظمیان؛ مدیر کمپین بیماران اس ام ای در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی ایسکانیوز در خصوص این تجمع گفت: چهل روز پیش که تجمع کردیم آقای قالیباف بودجه‌ای دو هزار میلیاردی برای تامین داروی بیماران خاص که اس ام ای هم جزو آن بود، درنظر گرفت و متاسفانه به دلیل آمار اشتباهی که وزارت بهداشت به مجلس ارائه داده است که با دلیل می‌توانیم اثبات کنیم که اشتباه هستند، مجلس به این نتیجه رسیده که بودجه‌ای زیادی برای تامین دارو نیاز است و این پول باید به سمت خدمات توان‌بخشی و بیمارستانی برود.

ماجرا به اینجا ختم شد که بلاخره آقای رئیسی در جمع این بیماران حاضر شد و پای صحبت‌هایشان نشست و قول همکاری دارد، باید دید که بلاخره این بیماران به داروهایشان می‌رسند یا همچنان وعده‌ها در همان مرحله ابتدایی می‌مانند و عملیاتی نمی‌شوند.

سوژه مجازی‌ها؛ آگهی جنجالی دیوار و محکومیت مدیرعامل

تصویر آگهی که در سایت دیوار منتشر شد و در ظاهر آگهی فروش کفش بود اما محتوایی جنسی داشت در شبکه‌های اجتماعی دست به دست می‌شد و آنچه خبرساز شد محکومیت مدیرعامل دیوار به حبس بود. کاربران به این موضوع واکنش نشان دادند که در نهایت دیوار بیانیه‌ای صادر و در آن عنوان کرد: "آگهی‌های موضوع اتهام دارای هیچ محتوای غیرقانونی نبوده و محکومیت دیوار صرفاً بر اساس اقداماتی است که اشخاص ثالث در فضای خارج از این پلتفرم انجام داده‌اند. دیوار امکان بررسی انگیزه، سوءنیت و سابقه احتمالی یکایک چهل و چهار میلیون کاربر استفاده‌کننده از این پلتفرم را ندارد و به همین دلیل باید بین مسئولیت پلتفرم و کاربر آگهی‌دهنده تمایز حقوقی قائل شد.
این پرونده هنوز به سرانجام نرسیده و آخرین اخبار پیرامون آن همان حکم محکومیت است.

انتهای پیام /

کد خبر: 1120607

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =