علت خداحافظی قلقلی از تلویزیون / فعالیت سینماها به حالت عادی بازگشت

مطابق روال هر هفته مروری داریم بر مهمترین اخبار فرهنگ و هنر در هفته ای که گذشت.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز، مطابق روال هر هفته مروری داریم بر مهمترین اخبار فرهنگ و هنر در هفته ای که گذشت:

چرا قلقلی از تلویزیون رفت؟

شهرام لاسمی، در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز به علت خداحافظی خود از تلویزیون اشاره کرد. وی علت خداحافظی خود را این گونه عنوان کرد که حاضر نبوده دیگر با این شرایط کار کند.

وی گفت: شرایط دیگر خوب نیست و نوعی استفاده ابزاری از آدم‌ها صورت می‌گیرد که ترجیح می‌دهم دیگر کار نکنم و این گونه راحت‌تر هستم.

لاسمی افزو: الان در شهر مشهد زندگی می‌کنم مشغول تدریس هستم و به قول معروف سرم در لاک خودم است، در گذشته در مجموعه‌ای بودم که شاید میلیونی می‌توانستم با مخاطبان ارتباط بگیرم، اما حالا با تعداد محدود ده، پانزده نفره‌ای در ارتباطم. کار تئاتر و کودک می‌کنم، نمایش خلاق، بازیگری و فن بیان آموزش می‌دهم. من کارم را دارم و مشغول زندگیم هستم، اصلا دنبال حاشیه هم نیستم و خیلی دوست ندارم راجع به این مسائل توضیح بدهم و وارد این ماجراها نمی‌شوم.

وی ادامه داد: عملا ده سالی هست که دیگر من نیستم و دو سال است که از این عرصه خداحافظی کرده‌ام، من سال ۹۰ به بعد دیگر کاری در تلویزیون نداشتم و هربار که مراجعه کردم و طرح ارائه دادم مورد قبول واقع نشد و البته شرایط مالی سازمان هم در آن زمان می‌گفتند چندان خوب نیست و من هم بعد از چند بار تلاش بی ثمر به این نتیجه رسیدم که چرا باید تلاش بیخود کنم و تصمیم گرفتم از تهران، شهری که ۵۰ سال در آن زندگی کرده بودم دل بکنم و به مشهد آمدم و در یک گوشه ای برای خودم زندگی می‌کنم.

لاسمی گفت: موضوع مهم این است که در حال حاضر کسی دلسوز فرهنگ مملکت نیست و هیچ کس به مبحث آموزش بچه‌های نسل جدید اهمیت نمی‌دهد، وگرنه بچه‌های دهه شصت اکثرا بزرگ شده و حالا هم با من ارتباط می‌گیرند، اما می‌بینم که بچه‌های نسل جدید مرا نمی‌شناسند و معتقدم با این روال در آینده پدر و مادرها برای بچه‌های امروزی دیگر باید قصه بن تن را تعریف کنند و این موضوع واقعا فاجعه است.

وی ادامه داد: وقتی کسی دلسوز نیست و اصلا برایش اهمیت ندارد شما هزار بار هم مصاحبه کنی به گوش کسی نمی‌رسد و حتی اگر به گوشششان هم برسد اهمیتی نمی‌دهند.

اختصاص ۲۴ هزار مسکن برای اهالی رسانه / خبرنگاران خانه‌دار می‌شوند؟

محمدمهدی اسماعیلی در نشستی با اصحاب رسانه، اظهار کرد: در فصل تدوین لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ قرار گرفته‌ایم و شعار دولت خدمتگذار این است که ریل توسعه کشور را در بخش‌های مختلف جابه جا کند.

وی با بیان اینکه ما با مشکلاتی در کشور روبه‌رو هستیم که دولت به دنبال رفع آن است، یادآور شد: در آینده نزدیک سند تحول حکمرانی در جمهوری اسلامی رونمایی خواهد شد که سند بسیار مهمی به شمار می‌رود و بر اساس آن، تمام برنامه‌ها و اقدامات در برنامه هفتم توسعه به اسناد بالادستی تبدیل خواهد شد.

اسماعیلی با بیان اینکه در دولت سیزدهم از شیوه‌های به‌روز، عقلانی، علمی و منطقی برای رفع مشکلات استفاده خواهد شد، خاطرنشان کرد: فرهنگ مقدم بر تمام حوزه‌ها است و تلاش ما این است که فرهنگ را به جایگاه اصلی خود بازگردانیم و گام‌های بلندی را در این مسیر برداریم.

وی تاکید کرد: در سفر ریاست‌جمهوری به استان همدان تا پایان سال، مصوبات خوبی را شاهد خواهیم بود.

اسماعیلی با بیان اینکه اصحاب رسانه‌ دغدغه‌های زیادی دارند، اظهار کرد: لایحه نظام جامع رسانه‌ای در حال بررسی است و در نهایت سندی قوی در این زمینه تدوین خواهد شد و رسانه‌های نوین در این سند مورد توجه جدی قرار خواهد گرفت.

پرفروش‌ترین‌ فیلم‌های سینماها / گشت ۳ و بندر بند صدر نشین

در حالی که فیلم «گربه سیاه» از اکران در هفته‌ای که گذشت بازماند، فیلم «بندربند» به فروش ۱۰ میلیون تومانی و «گشت ۳» به ۱۵ میلیارد تومان رسید.

در هفته گذشته، «بندر بند» تنها فیلم جدیدی بود که روانه اکران شد و این ساخته منیژه حکمت که پیش از این در چند جشنواره خارجی هم شرکت کرده بود با شروع اکران از ۱۰ آذر و در کمتر از ۳۰ سالن سینمایی به فروش ۱۰ میلیون تومانی رسید.

«رمانتیسم عماد و طوبا» به کارگردانی کاوه صباغ‌زاده هم که از سوم آذرماه روی پرده رفت تاکنون بیش از ۸۰ میلیون تومان بلیت فروخته و حدود ۳۳۰۰ نفر هم تماشاگر داشته است.

«آتابای» نیکی کریمی از دیگر فیلم‌های جدید این روزهای سینما است که با بیش از ۵۵ هزارنفر مخاطب، فروش یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان را رد کرده است.

فیلم «گشت ۳» به کارگردانی سعید سهیلی هم که از ۲۶ آبان ماه روی پرده رفته تاکنون بیش از ۶۷۲ هزار نفر مخاطب داشته و به فروش ۱۵ میلیارد تومان هم رسیده است.

«قهرمان» ساخته اصغر فرهادی پس از گذشت حدود یک ماه از آغاز اکران ۳۶۶ هزار نفر مخاطب داشته و فروش هشت میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان را رد کرده است.

فیلم دفاع مقدسی «منصور» به کارگردانی سیاوش سرمدی از فیلم‌هایی است که با توجه به ژانرش، در این روزها فروش خوبی داشته و تاکنون حدود دو میلیارد تومان بلیت فروخته است.

فیلم «شهر گربه‌ها» ساخته سید جواد هاشمی که در هفته گذشته دچار حاشیه‌هایی شد، تاکنون بیش از ۲۸ هزار نفر تماشاگر داشته و حدود ۶۵۰ میلیون تومان فروش داشته است.

«آپاچی» آرش معیریان دیگر فیلم کمدی این روزهای سینماست که فروش چندان موفقی نداشته و تاکنون نزدیک به ۲۶۰ میلیون تومان بلیت فروخته است.

«حکم تجدیدنظر» اولین ساخته محمد امین کریم‌پور هم تاکنون اندکی بیش از ۲۰۰ میلیون تومان فروش داشته است.

«تومان» ساخته مرتضی فرشباف که فیلمی مورد توجه در جشنواره فجر بود، در گیشه فعلا موفقیتی کسب نکرده و حدود ۱۱۳ میلیون تومان فروش داشته است.

فیلم «پوست» ساخته برادران ارک نیز فعلاً به فروش ۷۵۰ میلیون تومان رسیده است و فیلم پرفروش سال این لحظه همچنان «دینامیت» ساخته مسعود اطیابی است که حدود یک میلیون و ۲۳۰ هزار نفر مخاطب داشته و به فروش نزدیک به ۲۷ میلیارد تومان رسیده است.

آیت‌الله سید رضی شیرازی درگذشت

آیت‌الله حاج سید رضی شیرازی، از علما و اساتید مبرز حوزۀ علمیۀ تهران، درگذشت.ایشان از مریدان امام خمینی (س) و از همراهان و مبلغان انقلاب اسلامی بود.

آیت الله سید رضی شیرازی که از اعضای خاندان میرزای‌شیرازی بزرگ بود، در تیر ماه ۱۳۵۸ مورد سوءقصد گروه تروریستی فرقان قرار گرفت؛ امام خمینی (س) نیز به این مناسبت پیامی در محکومیت ترور ایشان صادر کردند.

فعالیت سینماها به حالت عادی بازگشت

به دنبال نشست مشترک رئیس سازمان سینمایی و محسن فرهادی، معاون فنی سلامت محیط وزارت بهداشت امکان فعالیت عادی برای سالن‌های سینما فراهم شد.

محمد خزاعی با اشاره به افزایش ظرفیت بسیاری از مشاغل و صنوف و مطالبه خانواده سینما و مردم گفت: اواخر هفته گذشته جلسه ای با معاون فنی سلامت محیط وزارت بهداشت در محل سازمان سینمایی داشتیم و توضیح دادیم که بسیاری از مردم، مدیران سالن‌های سینما و صنوف تقاضا کردند با توجه به فروکش کردن کرونا در پی واکسیناسیون سراسری شرایطی فراهم شود تا محدودیت سقف ظرفیت ۵۰ درصدی برای بلیت فروشی در سالن‌های سینما برداشته شود.

وی ادامه داد: با توجه به این درخواست و مذاکره، نشست‌هایی را هم، نمایندگان سازمان سینمایی با وزارت بهداشت انجام دادند که سر انجام با هماهنگی ستاد ملی مبارزه با کرونا و وزارت بهداشت موافقت شد فعالیت سالن‌های سینما به حالت عادی برگردد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1120624

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =