نوبت سوم واکسن کرونا به چه کسانی تزریق می‌شود؟

بر اساس سند کشوری گسترش واکسیناسیون، همه افرادی که در فاز اول واکسیناسیون شرکت داشتند، اکنون مشمول دریافت نوبت سوم (بوستر) هستند.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، با شروع تزریق نوبت سوم واکسیناسیون علیه کرونا، اینکه چه افرادی می‌توانند این نوبت را تزریق کنند و چه واکسنی به کدام گروه تزریق خواهد شد، پرسش بسیاری از شهروندان است.

روابط عمومی علوم پزشکی شیراز اعلام کرد: بر اساس سند کشوری گسترش واکسیناسیون، همه افرادی که در فاز اول واکسیناسیون قرار داشتند، اکنون مشمول دریافت نوبت سوم (بوستر) هستند.

با اعلام علوم پزشکی شیراز ، این گروه‌ها شامل کارکنان سیستم بهداشت و درمان، افراد با ریسک بالای ساکن در مراکز نگهداری، افراد ساکن در خانه‌های سالمندان، جانبازان ساکن در مراکز نگهداری و پرسنل این مراکز، افراد کم توان ذهنی ساکن در مراکز نگهداری جمعی و پرسنل این مراکز، جانبازان بالای ۵۰ درصد و شیمیایی-تنفسی می‌شود.

روابط عمومی علوم پزشکی شیراز همچنین اعلام کرده است که شرط تزریق نوبت سوم به افراد این گروه‌ها، گذشتن حداقل ۶ ماه از تزریق دومین نوبت واکسن کرونا است.

براساس این اعلام، همچنین افرادی با ضعف سیستم ایمنی مثل مبتلایان به بیماری‌های خاص و افراد دریافت کننده عضو پیوندی، دریافت کنندگان داروهای مقابله با ضعف سیستم ایمنی و... که دو نوبت واکسن دریافت کرده‌اند را جزو کسانی دانست که به شرط گذشتن ۶ ماه از زمان تزریق نوبت دوم، امکان تزریق نوبت سوم را دارند.

روابط عمومی علوم پزشکی شیراز تاکید کرده است: در شیراز، ۱۲ مرکز برای تزریق نوبت سوم واکسن کرونا پیش بینی شده است وی گفت: ۲ مرکز خودرویی نیز در شیراز برای تزریق واکسن به افراد واجد شرایط، پیش‌بینی و فعال شده است.

بر اساس اطلاعیه اعلام شده، افراد بالای ۶۰ سال که دو نوبت از واکسن‌های سینوفارم، بهارات و کووایران برکت استفاده کرده‌اند، برای نوبت سوم ترجیحا از همان نوع واکسن نوبت اول استفاده کنند و باید حداقل ۴ ماه از زمان تزریق نوبت دوم گذشته باشد.

روابط عمومی علوم پزشکی شیراز همچنین تاکید دارد: افراد بالای ۶۰ سال که در نوبت اول و دوم واکسیناسیون، واکسن اسپوتنیک یا آسترازنکا دریافت کرده‌اند، برای نوبت سوم می‌توانند واکسن‌های آسترازنکا یا پاستوکووک را دریافت کنند، البته باید حداقل ۶ ماه از تزریق نوبت دوم گذشته باشد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1120652

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =