قیمت دلار پایین می‌آید؟

معاون اسبق ارزی بانک مرکزی در خصوص پیش‌بینی قیمت دلار طی هفته‌های آینده گفت: به نظر می‌رسد که هنوز برای مشخص شدن تاثیر مذاکرات بر قیمت ارز باید کمی صبر کرد.

سیدکمال سید علی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصادی ایسکانیوز، در خصوص پیش‌بینی خود از قیمت دلار طی هفته‌های آینده و با توجه به دور تازه مذاکرات برجام، گفت: اخباری که از مذاکرات می‌رسد، قطعا تاثیر خود را روی بازار ارز می‌گذارد.

به گفته وی، با اینکه امیدواری‌هایی برای دور تازه مذاکرات صورت گرفته بود، هنوز اخبار مثبتی ارائه نشده و با توجه به تمدید مذاکرات در روزهای آینده، باید در انتظار تحلیل طرف مقابل درباره ایران باشیم.

سیدعلی گفت: اگر قرار باشد مذاکرات به نتیجه برسد، ارز قابل کنترل خواهد بود و اگر منفی باشد، قدری افزایش را در قیمت ارز و دلار تجربه خواهیم کرد.

این کارشناس بازار ارز گفت: فعلا طبق اخباری که به گوش می‌رسد، چند روز وقفه در مذاکرات صورت گرفته و باید منتظر بود و دید که در این فاصله تحلیل‌هایی که از طرف کشورهای غربی صورت می‌گیرد به چه صورت است. فعلا سیگنال مثبتی به بازار داده نشده و باید در انتظار بود.

به گزارش ایسکانیوز، بسیاری از کارشناسان قبل از شروع دور تازه مذاکرات هسته‌ای ایران و کشورهای غربی معتقد بودند که این دور تازه می‌تواند تاثیر بسیاری بر بازارهای اقتصادی از جمله ارز داشته باشد. با این حال و با وجود مثبت بودن نسبی مذاکرات هفته قبل، دلار برخلاف انتظار به سمت صعود طی کرد و قدری افزایش قیمت را تجربه کرد.

کد خبر: 1120657

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =