رسیدگی به پرونده قاچاق قطعات موبایل به کجا رسید؟

بعد از حدود دو سال هنوز سرانجام دستور وزیر سابق اقتصاد به گمرک در رسیدگی به یک پرونده قاچاق قطعات موبایل شفاف نشده است.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ حدود دو سال قبل احمد توکلی در مکاتبه‌ای با وزیر اقتصاد خواستار تشکیل کارگروه خبره برای رسیدگی به یک پرونده کلان قاچاق شده بود. در این مکاتبه آمده بود؛ بر اساس اسناد رسیده به دیده‌بان شفافیت و عدالت شرکت "ه" در سالهای اخیر طی چندصد فقره اظهارنامه از طریق گمرکات مختلف به‌ویژه فرودگاه امام خمینی، کامپیوتر، موبایل و لوازم جانبی آن را وارد و ترخیص کرده است.

در همان ایام با دستور وزیر وقت اقتصاد مکاتبات و بررسیها در این زمینه آغاز شد. گفتنی است، با توجه به گزارش‌های دریافتی ظن تخلف و قاچاق در مورد تمامی اظهارنامه گمرکی شرکت (بالغ بر 700 اظهارنامه) مطرح شده بود.

به این ترتیب توکلی از وزیر اقتصاد خواستار بررسی این پرونده بر اساس ماده 143 قانون امور گمرکی (حسابرسی پس از ترخیص) که ناظر بر چنین مواردی است شده بود.

همچنین در مکاتبه مذکور تأکید شده بود، با تشکیل کارگروه قوی و خبره نسبت به تمامی اظهارنامه گمرکی این شرکت از طریق بازبینی و حسابرسی و پس از ترخیص اقدام کارشناسی صورت گیرد تا حقوق ملت تباه نگردد.

بعد از دستور وزیر اقتصاد، صدری‌خواه مدیرکل بازبینی در مکاتبه با گمرک فرودگاه امام، با قید فوریت خواستار بررسی اظهارنامه‌های در جریان شرکت مورد اشاره با ذکر جزئیات کسری دریافتی احتمالی شده است.

بعد از حدود دو سال هنوز سرانجام دستور وزیر سابق اقتصاد به گمرک در رسیدگی به این پرونده قاچاق شفاف نشده است.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کد خبر: 1120706

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =