دانشگاه‌ها با کمبود بودجه برای اجرای طرح همسان‌سازی حقوق اساتید مواجهند/ تخلفی اتفاق نیفتاده

رئیس دانشگاه تهران معتقد است که تخلفی در زمینه همسان‌سازی حقوق استادان اتفاق نیفتاده است.

سید محمد مقیمی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با بیان این که همسان‌سازی در بودجه ۱۴۰۰ پیش‌بینی شده بود؛ اما تامین منابع آن از سوی دولت موکول به فروش املاک و ابنیه خود بود، اظهار کرد: به این معنا که دولت قصد داشت این هزینه را از طریق فروش دارایی‌های تحت تملک دانشگاه، تامین کند؛ اما امکان فروش آن‌ها وجود نداشت.

رئیس دانشگاه تهران با اشاره به این که تصمیم دولت برای فروش املاک، تخلف محسوب نمی‌شود، افزود: دانشگاه‌ها با کمبود بودجه برای طرح همسان‌سازی مواجه هستند؛ البته بخشی از این هزینه را دولت تامین کرده و به دنبال تامین بخش‌های دیگر آن هم هستیم.

وی با تصریح بر این که بازگشایی دانشگاه‌ها با مشکل بودجه مواجه است، گفت: کمبود بودجه وجود دارد؛ اما دلیلی بر عدم بازگشایی دانشگاه‌ها نیست. به نظر من، بیماری کرونا مهم‌ترین مشکل است و بر سایر مشکلات می‌توان فائق آمد.

بازگشایی حضوری دانشگاه‌ها از نیمسال دوم ۱۴۰۰

مقیمی با تاکید بر این که اگر ستاد کرونا مجوز بازگشایی را صادر کند، امیدوار هستیم که از نیمسال دوم ۱۴۰۰ شاهد بازگشایی حضوری باشیم، یادآور شد: با وجود محدودیت‌های بودجه‌ای، در حال تعمیرات خوابگاه‌ها و تاسیسات و زیربناها هستیم.

رئیس دانشگاه تهران در پایان با بیان این که دانشجویان نگران تاثیر مشکلات بودجه بر بازگشایی نباشند، اظهار کرد: اگر بیماری کرونا برطرف شود و مجوزهای لازم داده شود، مشکلات مالی را حل خواهیم کرد.

گفتنی است؛ دیوان محاسبات کشور ۲ ماه پیش در گزارشی با اشاره به تخلفات متعدد وزارت علوم در اجرای همسان‌سازی حقوق اساتید دانشگاه‌ها بخصوص نحوه تامین منابع مالی لازم برای اجرای این سیاست، از ارسال پرونده این موضوع به دادسرا خبر داد. همچنین حسین خنیفر رئیس دانشگاه فرهنگیان در مصاحبه با ایسکانیوز از تخلف سه دانشگاه بزرگ‌ تهران در زمینه همسان‌سازی حقوق اعضای هیئت علمی، پرده برداشت. 

انتهای پیام/  

کد خبر: 1120708

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =