افکار کهنه برخی به تولید آثار فرهنگی لطمه می‌زند / دولت پاسخگو باشد

داریوش بابائیان گفت:متاسفانه امروز امثال بیژن نوباوه در جامعه ما فراوان هستند که نظریات شخصی ارائه می‌دهند، اما نظر شخصی نمی‌تواند برای جامعه کارساز باشد.

داریوش بابائیان، تهیه‌کننده سینما در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز درباره حواشی اخیری که توسط یک نماینده مجلس برای تعدادی از فیلم‌های سینمایی ایجاد شده، اظهار کرد: انجمن صنفی تهیه کنندگان، پخش‌کنندگان و کانون کارگردانان نسبت به این موضوع واکنش نشان داده‌اند، اما اینکه یک نماینده مجلس به خود اجازه می‌دهد تا شورای ده و یا دوازده نفره‌ای که در ارشاد تشکیل می‌شود که فیلم‌ها را بازبینی کرده و پروانه نمایش صادر کنند را با بیان جملاتی نقد کرده و ادعا کند جلوی این پروانه‌ها باید گرفته شود، جای تامل دارد.

چطور کسی به خودش اجازه می‌دهد شورای پروانه نمایش را زیر سوال ببرد؟ 

تهیه‌کننده سینما خاطرنشان کرد: دولت باید پاسخگوی موضوع پیش آمده باشد تا جلوی شخصی که تصور می‌کند چون بر مسند قدرت نشسته، می‌تواند برای وزارتخانه‌ای که خود دارای متولی است، تصمیم‌گیری کرده و به عنوان یک فرد برای عموم تصمیم بگیرد یا اطلاعیه خاصی بدهد، گرفته شود.

بابائیان تاکید کرد: متاسفانه امروز امثال بیژن نوباوه در جامعه ما فراوان هستند که نظریات شخصی ارائه می‌دهند، اما باید این را بدانند که نظر شخصی نمی‌تواند کارساز باشد، البته باید گفت او بحثی را مطرح کرده و پاسخ خود را هم دریافت کرده است و بهتر است شورای بازبینی، شورای پروانه ساخت، وزارت ارشاد و همچنین سازمان سینمایی در این زمینه کار خودشان را انجام دهند.

تهیه‌کننده سینما در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه اگر جلوی اکران آثار گرفته شود، چه خساراتی متوجه تهیه کننده خواهد بود، گفت: اگر قرار باشد جلوی فیلمی را بگیرند تا ضرر و زیان ببیند، مسلما باید از طریق وزارت ارشاد هزینه تولید فیلم پرداخت شود و به طور حتم از جایی که اعتراض صورت گرفته باید تامین مالی اثر برای تهیه‌کننده صورت گیرد.

افکار کهنه برخی به تولید آثار فرهنگی لطمه می‌زند

بابائیان با بیان اینکه برخوردهای قهرآمیز سبب لطمه زدن به تولید آثار می‌شود، گفت: اگر هر فرد در هر منصبی که هست بخواهد این گونه رفتار کند، دیگر سنگ روی سنگ بند نمی‌شود، پس یک مسئول نباید با اقدامات ناسنجیده‌اش موجبات اعتراض عده‌ای را فراهم آورد.

فیلمنامه‌نویس سینمای ایران با اشاره به اینکه متاسفانه افکار پوسیده و کهنه برخی به تولید آثار فرهنگی لطمه می‌زند، تاکید کرد: افکار امثال نوباوه لطمه سنگینی به جامعه فرهنگی و به‌خصوص فیلم‌های ایرانی وارد می‌کند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: کمترین تاثیری که این دست اعتراضات بی‌محتوا دارد این است که در روند کار سینماگرهایی که پروانه نمایش گرفته‌اند، خلل ایجاد شود زیرا بازبینی مجدد فیلم‌ها پس از طی مراحل ساخت و تولید اثرات منفی بسیاری به همراه دارد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1120717

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =