سرفصل‌های درسی نیازمند تغییرات اساسی است/ ارائه رشته‌های تحصیلی، متناسب با نیاز بازار کار

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی همدان با بیان اینکه باید درخواست مردم و نیازشان به صنعت، کشاورزی، پزشکی به‌ویژه در ابعاد منطقه‌ای و شهرستانی توسعه یابد، گفت: باید سرفصل‌ها متناسب با جهت‌گیری‌ها و تغییرات مناسب همراه باشد. هرچند دانشگاه آزاد اسلامی اقدامات اساسی انجام داده و ارائه رشته‌های تحصیلی متناسب با نیاز منطقه گسترش یافته است.

مرتضی قائمی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی همدان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز گفت: دانشجویان به عنوان قشری فرهیخته با در اختیار داشتن استعداد، نبوغ و توانایی جسمی و روحی فراوان برای آموزش، پژوهش، فناوری و بروز خلاقیت‌های مختلف جزو سرآمدان جامعه محسوب می‌شوند.

وی افزود: دانشجو توان فراوان در یادگیری مهارت‌های مختلف در رشته‌های تخصصی همچون علوم انسانی و علوم پایه، کسب خلاقیت‌ها و افزایش مهارت‌ها در حوزه‌های مختلف  دارد.

کرونا کاهش کیفیت آموزش را به‌دنبال داشته است

 رئیس دانشگاه آزاد اسلامی همدان درباره یکی اولویت‌های توجه مسئولان به کیفیت آموزش تاکید کرد: در دو سال اخیر به‌دلیل شیوع کرونا آسیب جدی به فرآیند آموزش وارد شده و امیدواریم به زودی کلاس‌ها و امتحانات به شکل حضوری برگزار شود و شرایط مناسب برای فرآیند آموزش به دانشجویان و افزایش حضورشان در دانشگاه ایجاد شود.

وی با بیان اینکه در وضعیت کرونایی اساتید تلاش کرده تا مطالب به شکل مناسب به دانشجویان منتقل شود، گفت: شاید برگزاری کلاس‌ها به شکل مجازی به اندازه حضور دانشجو تاثیر مناسب نداشته باشد، اما امیدواریم با حضوری شدن دانشگاه‌ها مشکلات برطرف شود.

قائمی افزود: باید با توجه به یادگیری علوم مختلف در بین دانشجویان هنجارها و ارزش‌ها به فرهنگ کشور تبدیل شود. جوانان می‌توانند با انتقال فرهنگ، دانش، پژوهش، خلاقیت، نبوغ و   پیشرفت را برای کشور رقم بزنند.

سرفصل‌های درسی با تغییرات مناسب همراه باشد

وی درباره لزوم اعمال تغییرات در کیفیت مطالب آموزشی ادامه داد: جهت‌گیری دانشگاه در راستای ارتقای مهارت‌افزایی است. دانشگاه به‌دنبال کاهش حجم مباحث تئوری و افزایش مباحث عملی و کارگاهی است.  

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی همدان با بیان اینکه باید درخواست مردم و نیازشان به صنعت، کشاورزی، پزشکی به‌ویژه در ابعاد منطقه‌ای و گرایش‌های بومی توسعه یابد، تاکید کرد: باید درس‌ها و سرفصل‌ها متناسب با این جهت‌گیری و تغییرات همراه باشد. هرچند دانشگاه آزاد اسلامی در این زمینه اقدامات مناسب انجام داده و بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده ارائه رشته‌های تحصیلی متناسب با نیاز منطقه گسترش یافته و سرفصل‌های درسی با تغییرات مناسب همراه باشد تا بتوان بیش از پیش در راستای حل نیازها و درخواست مردم گام برداشت.

شناخت‌ مبانی فکری و مهارت‌آموزی اولویت دانشجوی امروز

وی درباره اولویت‌های دانشجو در شرایط کنونی افزود: مباحث فکری و فرهنگی در قالب شناخت‌ و کسب مهارت در یک رشته خاص از اهمیت برخوردار است. ارتباط هر یک از این اولویت‌ها سازنده هستند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی همدان با بیان اینکه دانشگاه در پی تربیت افرادی خودباور، توانمند و دارای اعتماد به نفس است، اظهار کرد: بی‌شک با تقویت خودباوری و اعتماد به نفس در بین دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی خود را ملزم دانسته تا هنجارها، اخلاق و تخصص‌های علمی، مهارتی، کار و کارآفرینی را تقویت کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1120721

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =