همکاری‌های ایران و فرانسه در بخش تعاون توسعه می‌یابد

رییس اتاق تعاون ایران در حاشیه سی و سومین کنگره جهانی تعاون در کره جنوبی در دیدار با رییس سازمان ملی تعاونی‌های فرانسه، بر توسعه همکاری‌ها بین دو کشور تاکید کرد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، «بهمن عبداللهی» در این دیدار به جایگاه تعاون در حمایت و ارتقای رفاه جوامع و حمایت از نهضت تعاون در سایر کشورها در برابر چالش‌های اقتصادی-اجتماعی اشاره کرد.

نماینده نهضت تعاون فرانسه و اروپا در ادامه این دیدار با اشاره به جایگاه رو به رشد و تعیین کننده بخش تعاون ایران در منطقه و جهان، از عزم جدی نهضت تعاون فرانسه برای گسترش و تقویت روابط با بخش تعاون ایران خبر داد.

«ژان لوئی بانسل» به پویایی نهضت تعاون ایران در سال‌های اخیر در عرصه بین‌الملل و به ویژه در کمیته جهانی جوانان اشاره داشت و بر علاقه‌مند خود برای بازدید از ایران در جهت آشنایی و تعامل بیشتر با بخش تعاون ایران، تاکید کرد.

نماینده نهضت تعاون فرانسه و اروپا، همچنین همراهی و همکاری میان نهضت تعاون کشورهای مختلف جهان در تقابل با چالش‌های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و زیست محیطی را از اولویت‌های نهضت جهانی تعاون بر شمرد و ارتقای آن را جزئی از برنامه‌های خود در سطح ملی و بین‌المللی دانست.

وی به مشکل تامین نقدینگی و پرداخت حق عضویت اعضایی که همچون سازمان‌های تعاونی در ایران با چالش‌ها و بحران‌های اقتصادی مواجهند، اشاره کرد.

در این دیدار و در قالب هیات اعزامی ایران به سئول جهت شرکت در کنگره جهانی تعاون، مقامات عالی رتبه دولتی از ایران شامل «مهدی مسکنی» معاون تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و «غلامحسین حسینی نیا» معاون وزیر و رئیس سازمان فنی و حرفه ای کشور نیز حضور داشتند و به ارائه نقطه نظرات خود پیرامون همکاری بخش تعاون دو کشور پرداختند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1120761

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =