روز دانشجو فرصتی برای حضور تشریفاتی مسئولان در دانشگاه

نماینده دانشگاه آزاداسلامی در هیئت نظارت بر تشکل‌های دانشجویی واحد علوم‌وتحقیقات گفت: مسئولان تنها در روزهای مناسبتی تقویم مانند آغاز سال تحصیلی یا 16 آذر یاد دانشجویان و فعالیت‌های این جریان هستند.

حامد تیموری در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، با بیان اینکه بخشی از فعالیت‌های دانشجویی مرتبط به فضای سیاسی کشور است، گفت: فعالیت جریان دانشجویی در دولت‌های یازدهم و دوازدهم تا حدود بسیاری مورد توجه مسئولان قرار نمی‌گرفت، در نتیجه فعالیت جنبش به حاشیه رانده شده و دچار نوعی رخوت شد.

وی با اشاره به اینکه در سال‌های گذشته مسئولان دانشگاهی به تشکل‌های دانشجویی انقلابی فرصت برگزاری مراسم نمی‌دادند، گفت: زمانیکه دانشجویان اجازه فعالیت در ابعاد گسترده نداشتند، دچار نوعی سرخوردگی و بی‌تفاوتی نسبت به فعالیت فوق برنامه شدند.

نماینده دانشگاه آزاداسلامی در هیئت نظارت بر تشکل‌های دانشجویی واحد علوم‌وتحقیقات  گسترش فضای مجازی را عامل دیگر رکود جریان دانشجویی دانست و گفت: البته تغییر ذائقه دانشجویان و استفاده از شبکه‌های اجتماعی نیز نوع فعالیت دانشجویی را تغییر داده است و مانند گذشته شاهد برگزای مراسم در دانشگاه‌ها نیستم. 

وی اضافه کرد: دوران کرونایی و تعطیلی دانشگاه‌ها و روند کاهشی تعداد دانشجویان به صورت سالانه نیز بر رکود در این جریان افزوده است. 

16آذر؛ روزی برای دیدار تشریفاتی مسئولان با دانشجویان

تیموری بابیان اینکه متاسفانه مسئولان تنها در روزهای مناسبتی تقویم مانند آغاز سال تحصیلی یا 16 آذر یاد دانشجویان و فعالیت‌های این جریان خواهند افتاد، گفت: رئیس جمهوری سابق در چند سال گذشته تقریبا در هیچ کدام از مراسم یا برنامه‌های تشکل‌های دانشجویی شرکت نکرده است. در نتیجه سایر مسئولان نیز به تبعیت از شخص رئیس جمهوری اهمیتی به فعالیت دانشجویان نمی‌دادند.

وی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری بر دیدار مسئولان با تشکل‌های دانشجویی یادآور شد: متاسفانه علی رغم تاکیدات ایشان، مسئولان جلسات موثر و متعددی را با دانشجویان برگزار نمی‌کنند.

این عضو هیئت علمی واحد علوم و تحقیقات با تاکید بر اینکه تشکل‌های دانشجویی زبان گویای دانشجویان و مردم هستند، گفت: دانشجویان محافظه کاری و مصلحت اندیشی مسئولان را ندارند، در نتیجه به آسانی می‌توانند نظرات خود را بیان کرده یا علمکرد مسئولان را نقد کرده و نظرات مرد را منعکس کنند.

وی ادامه داد: هر میزان ارتباط دوسویه مسئولان با تشکل های دانشجویی بیشتر باشد؛ باعث پویایی محیط دانشگاه و فعالیت‌های جریان دانشجویی می‌شود و از سوی دیگر برای مطالبه گری مشکلات مردم نیز اثر گذار است.

فعالیت‌های دانشجویی در دانشگاه آزاد به نقطه آرمانی نرسیده است

تیموری در پاسخ به این پرسش که آیا هنوز نگاه مدیریتی به فعالیت‌های تشکل‌های دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی حاکم است یا خیر، گفت: مدیریت دانشگاه آزاد اسلامی تا اوایل دهه 90، یک مدیریت ثابت بوده است؛ اما با تغییر مدیریت و بازنگری در اساسنامه این دانشگاه، فضا برای فعالیت های فرهنگی یا سیاسی تا حدودی بهبود یافت.

وی مطرح کرد: در گذشته تشکل های دانشجویی را مجبور می‌کردند برای هر فعالیتی باید با معاونان فرهنگی واحدها یا سازمان مرکزی هماهنگ باشند؛ اما در حال حاضر استقلال فعالیت دانشجویی خوب شده است ولی تا رسیدن به شرایط آرمانی فاصله وجود دارد.

گفتنی است روز دانشجو بهانه‌ای شده است به سراغ فعالیت جریان دانشجویی رفته و علل رخوت و روزمرگی این جنبش را بررسی کنیم. البته در این میان جریان دانشجویی نیز از بی توجهی مسئولان کشور، سران سه قوه و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گلایه دارند. موضوعی که تازگی ندارد و در سال‌های گذشته بارها شاهد بودیم که تشکل‌های دانشجویی از مسئولان برای حضور در دانشگاه دعوت به عمل آوردند؛ اما پاسخ مناسبی دریافت نکردند. 

انتهای پیام/

کد خبر: 1120762

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =