رایزنی فرانسه و عربستان درباره برنامه هسته‌ای ایران

بر اساس اعلام شبکه تلویزیونی یورونیوز، رئیس جمهور فرانسه و ولیعهد عربستان در دیدار امروز در شهر جده درباره برنامه هسته‌ای ایران، بحران لبنان و موضوع یمن گفتگو کردند.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز به نقل از یورونیوز، امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه امروز شنبه در آخرین مرحله از سفرش به کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس در شهر جده با محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی دیدار کرد.

بر اساس اعلام این رسانه، انتظار می‌رود که برنامه هسته‌ای ایران، بحران اقتصادی و سیاسی در لبنان و جنگ یمن از جمله محورهای گفتگو میان دو طرف بوده باشد.

امانوئل ماکرون پیش از سفر به جده، به امارات عربی متحده و قطر رفته بود.

فرانسه یکی از تأمین کنندگان اصلی تسلیحات برای عربستان سعودی است؛ اما به دلیل تجاوز ریاض به یمن که اکنون به یکی از بدترین بحران‌های بشردوستانه در جهان تبدیل شده، با فشار فزاینده‌ای برای بازنگری در فروش‌های تسلیحاتی خود به عربستان مواجه شده است؛ امری که پاریس بعید است به دلیل منافع اقتصادی و سیاسی، از آن پا پس کشد.

هیئتی تجاری متشکل از ۱۰۰ کمپانی فرانسوی در زمینه‌های مختلف از جمله انرژی و صنایع نظامی، ماکرون را در این سفر همراهی می‌کنند. رئیس جمهور فرانسه اولین مقام عمده یک کشور غربی است که پس از ماجرای قتل خاشقجی به عربستان سفر می‌کند.

دیدار ماکرون از کشورهای حاشیه خلیج فارس در حالی صورت می‌گیرد که آنها نسبت به توجه ایالات متحده بر این منطقه ابراز تردید کرده‌اند و این در حالی است که حتی آنها به دنبال خرید تسلیحات بیشتر از واشنگتن هستند.

منبع: مهر

انتهای پیام/

کد خبر: 1120766

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =