افزایش ظرفیت پزشکی بدون زیرساخت‌های لازم، اشتباه است/ توزیع تخصصی و عادلانه پزشکان در کشور

دبیر کل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان گفت: کمبود پزشک در کشور به مرحله خطر آفرین نزدیک نشده است؛ بلکه توزیع نامناسب پزشکان در استان‌ها به ویژه شهرهای محروم باعث  ایجاد چالش در بخش درمانی است.

محمد حسین کاظمی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، با اشاره به دیدار بهرام عین الهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تشکل‌های دانشجویی به مناسب «16آذر» اظهار کرد:  هر اتحادیه در این دیدار حدود 10 دقیقه برای سخنرانی تریبون در اختیار داشت. به این معنا به هر کدام از اعضای شورای مرکزی بین 2 تا 3 دقیقه زمان تعلق گرفت.

وی درباره محورهای سخنرانی خود در این دیدار بیان کرد: افزایش پذیرش و ظرفیت دانشجویان رشته‌های پزشکی یکی از موضوعات روز جامعه دانشگاهی است که اتحادیه جامعه اسلامی موافق این افزایش است به شرطی که زیرساخت‌های لازم برای آموزش و کارورزی دانشجویان فراهم باشد.

دبیر کل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان اضافه کرد: اگر ظرفیت پزشکی بدون در نظر گرفتن ظرفیت بیمارستان‌ها و مراکز درمانی افزایش یابد، چالش‌های جدید و جدی در حوزه سلامت به وجود خواهد آمد که این معضلات از مشکلات کمبود پزشکی در کشور به مراتب بیشتر است.

 وی با اشاره به موضوع توزیع جغرافیایی و تخصصی پزشکان در کشور عنوان کرد: در حال حاضر کمبود پزشک در کشور به مرحله خطر آفرین نزدیک نشده است؛ بلکه توزیع نامناسب پزشکان در استان‌ها به ویژه شهرهای محروم باعث  ایجاد چالش در بخش درمانی است.

کاظمی با انتقاد از تمرکز پزشکان در پایتخت و کلان شهرها مطرح کرد: تمرکز زدایی و توزیع عادلانه پزشکان در کشور باید جزء اولویت‌های کاری وزارت بهداشت قرار بگیرد تا مردم شهرهای کوچک یا روستاها برای درمان و ویزیت شدن به شهرهای دیگر مراجعه نکنند. 

این فعال دانشجویی انتصاب روسای دانشگاه‌ها را موضوع دیگر بیان شده در این دیدار برشمرد و گفت: چند ماهی از آغاز سال تحصیلی 1400- 14001 می‌گذرد؛ اما شاهد هستیم که روند تغییر و تحول در مدیریت دانشگاه‌های علوم پزشکی کند است و متاسفانه برخی از دانشگاها هنوز تعیین تکلیف نشده‌اند. 

وی خاطرنشان کرد: اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان در این نشست از وزیر بهداشت برای مدیریت صحیح و مناسب بیماری کرونا، انجام واکسیناسیون و انتصاب افراد انقلابی و شایسته در معاونت فرهنگی-دانشجویی این وزارتخانه تشکر کرد.

به گفته کاظمی؛ وزیر بهداشت در این جلسه بارها تاکید و به دانشجویان وعده داد که دیدار با تشکل‌های دانشجویی محدود به روز دانشجو نخواهد بود و این دیدارها در سال تکرار و ادامه دار خواهد بود. 

گفتنی است؛ بهرام عین الهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی 13 آذرماه به مناسب روز دانشجو با اعضای شورای مرکزی اتحادیه‌های دفتر تحکیم وحدت، جامعه اسلامی دانشجویان، انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل و جنبش عدالتخواه دیدار کرد. 

انتهای پیام/

کد خبر: 1120796

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =