مشاور امنیت ملی امارات به تهران می‌آید

مشاور امنیت ملی امارات عربی متحده فردا (دوشنبه) در پاسخ به دعوت علی شمخانی به تهران سفر می‌کند.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، «شیخ طحنون بن زاید» مشاور امنیت ملی امارات عربی متحده فردا (دوشنبه) ۱۵ آذر ماه به دعوت رسمی علی شمخانی نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان به تهران می آید.

وی در این سفر علاوه بر ملاقات با همتای ایرانی خود با برخی مقامات بلندپایه کشورمان دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد.

توسعه و تقویت روابط دوجانبه و گفت‌وگو درباره آخرین تحولات منطقه از اهداف سفر شیخ طحنون بن زاید به تهران است.

گفتنی است معاون رئیس شورای امنیت ملی قرقیزستان نیز به منظور انجام سفری سه روزه و بنا به دعوت علی شمخانی بعدازظهر شنبه ۱۳ آذر ماه وارد تهران شد.

«انور قرقاش» مشاور دیپلماتیک رئیس دولت امارات عربی متحده پیش از این از سفر یک مقام امنیتی امارات به تهران خبر داده بود و گفت که قرار است یک هیأت از این کشور به ایران سفر کند.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و شیخ «عبدالله بن زاید آل نهیان» وزیر امور خارجه و همکاری‌های بین‌المللی امارات عربی متحده نیز هشتم آذر ماه تلفنی گفت‌وگو کردند.

«علی باقری» معاون سیاسی وزیر امور خارجه نیز اخیرا در سفری به منطقه به امارات عربی متحده و همچنین کویت رفت. معاون سیاسی وزیر امور خارجه (چهارشنبه) سوم آذر ماه در امارات عربی متحده با انور قرقاش دیدار و گفت‌وگو کرد و در توئیتی در این باره نوشت: در ادامه سفر به کشورهای منطقه، امروز  در دبی، در نشست دوستانه و صمیمانه‌ با دکتر انور قرقاش مشاور عالی سیاست خارجی جناب شیخ خلیفه بن زاید رئیس کشور امارات و خلیفه شاهین المرر وزیر مشاور در امور خارجی دولت امارات توافق کردیم تا صفحه جدیدی در روابط ایران و امارات گشوده شود.

 «سعید خطیب‌زاده» سخنگوی وزارت خارجه نیز هشتم آذر ماه در نشست هفتگی با خبرنگاران درباره سفر علی باقری به منطقه (امارات و کویت) و اظهارات باقری مبنی بر گشایش صفحه جدید بین ایران و امارات عربی متحده گفت: وزارت امور خارجه بخش موثری از اقداماتش را در حوزه همسایگی دنبال کرده است به ویژه در ماه‌های اخیر تلاش‌هایی را برای نزدیک کردن دیدگاه‌های منطقه‌ای و ارتقای روابط با کشورهای منطقه به ویژه حوزه خیج فارس داشته است. آقای باقری سفرهایی را به عمان و قطر داشت و این سفر تکمیل کننده سفرهای قبلی بود.

وی ادامه داد: روابط ما با این کشورها در ابعاد مختلف پیگیری می‌شود. ابعاد اقتصادی که به سطح خوبی رسیده و تلاش می‌کنیم با ابزار گفت‌وگو در خصوص پرونده‌های اختلافی دیدگاه‌های خودمان را نزدیک کنیم.

منبع: فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1120804

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =