پرسپولیس با ۲ مهاجم بازی می‌کرد، پیروز می‌شد

پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس درباره تساوی بدون گل دربی سرخابی‌ها توضیحاتی را بیان کرد.

به گزارزش گروه ورزشی ایسکانیوز، ضیا عربشاهی، پیشکسوت پرسپولیس درباره تساوی بدون گل دربی پایتخت گفت: برخی از بازیکنان پرسپولیس در تیم‌های دیگر شاگرد گل محمدی بوده اند و در ذهن او بازیکنان بزرگی هستند. اگر پرسپولیس در دربی با ۲ مهاجم بازی می‌کرد، بهتر نتیجه می‌گرفت و حتی می‌توانست  بازی را ببرد.  دفاع‌های استقلال هم کند هستند و هم ضریب اشتباهشان  در زمانی که تحت فشار باشند، زیاد است.  

عربشاهی گفت:  بازی بیشتر در وسط زمین  و جنگ در میانه میدان بود. تیم پرسپولیس با سیستم ۱-۳-۲ -۴ بازی کرد و در راس آن عیسی آل کثیر و مهاجم سایه هم عالیشاه بود. به نظرم اگر پرسپولیس با سیستم ۲-۴-۴ بازی می‌کرد، خیلی شرایط بهتری داشت؛ چون دفاع‌های میانی استقلال ضعیف بودند.

متاسفانه گل محمدی با احتیاط تیم خود را روانه بازی ها می کند

وی ادامه داد: اگر ۲ مهاجم پرسپولیس نزدیک به هم در محوطه جریمه بازی می‌کردند و وینگرهای چپ و راست  و یکی از هافبک‌های دفاعی هم  به خط حمله اضافه می‌شدند، در آن صورت می‌توانستیم با نفرات زیادی به تیم استقلال ضربه بزنیم. متاسفانه گل محمدی با احتیاط تیم خود را به زمین مسابقه می‌فرستد و من مخالف این احتیاط هستم؛ چون پرسپولیس تیم بزرگی است.

داور مسابقه می تواند در مورد صحنه های مشکوک دربی قضاوت کند

عربشاهی درباره اعتراض استقلالی‌ها به نگرفتن ۲ پنالتی گفت: داور مسابقه در وسط زمین حضور دارد و بهتر از بقیه قضاوت می‌کند. ما نمی‌توانیم تصمیم بگیریم که پنالتی بوده یا نبوده است.  کادر فنی و طرفداران  استقلال معتقد بودند که پنالتی رخ داده، اما  داور بهترین  قاضی است.

تاسف می خوردم که بازیکنان با یکدیگر درگیر می شدند

عربشاهی درباره ارزیابی اش از بازی دربی گفت: بازی دربی حساسیت خاص خود را دارد. بازی در ابتدای نیمه اول سرعت بیشتری داشت. من فکر می‌کردم بهترین بازی دربی را شاهد خواهیم بود؛ اما هر چقدر از زمان  این دیدار می‌گذشت، بازی سرعت خود را از دست داد و یک مقدار با طمانینه ادامه پیدا کرد. من تاسف می‌خوردم که بازیکنان  ۲ تیم بزرگ با یکدیگر درگیر می‌شدند.

پیشکسوت پرسپولیس بیان کرد: جنگ در میانه میدان بود و خطر چندانی روی دروازه‌ها ایجاد نشد. برای تیم بزرگی همانند پرسپولیس خیلی بد است که هافبک‌های این تیم نتوانند مهاجمان خود را تغذیه کنند. به نظرم وحید امیری در اختیار تیمش است و به نحو احسن زحمت می‌کشد.

نباید استقلال را با پرسپولیس به یک چشم بنگرند

وی درباره تبلیغات محیطی گفت: هر کدام از تیم‌های پرسپولیس و استقلال یک برند دارند. تیم پرسپولیس ۴۵ میلیون هوادار دارد و پر طرفدارترین تیم آسیا است. این تیم حداقل ۱۵ میلیون هوادار با تیم استقلال فاصله دارد.  من از سجادی، آجورلو و  مدیر شرکت توسعه و تجهیز خواهش می‌کنم از پرسپولیس فاصله بگیرند و آن چیزی که ارزش دارد به این تیم عرضه کنند. نباید استقلال را با پرسپولیس به یک چشم بنگرند.

فوتبال ما در اختیار ۸ مدیر برنامه است

عربشاهی گفت: متاسفانه  فوتبال ما در دست ۷، ۸ مدیر برنامه است. آن‌ها سلیقه‌ای و خطی عمل می‌کنند. تاسف می‌خورم که ۹۵ درصد مدیران ما با مدیر برنامه‌ها دستشان در یک کاسه است. ۷، ۸ مدیربرنامه در یک شرکت هستند و فوتبال ایران را در دست گرفته اند.  

وی گفت: من مخالف بازی با تک مهاجم هستم؛ چون تیم پرسپولیس بهترین نفرات را در همه خطوط دارد و نباید با احتیاط بازی کند. کادر فنی باید جرات داشته باشد تا تیمش را با ۲ مهاجم به زمین مسابقه بفرستد. عالیشاه از عقب زمین مسابقه حرکت می‌کند و هیچ وقت به درد مهاجم سایه نمی‌خورد. امیری هم به درد مهاجم سایه نمی‌خورد و باید در وینگر چپ یا راست بازی کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/

کد خبر: 1120810

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =