سرفصل دروس مهارتی تغییر می‌کند/ تشکیل هیات اندیشه‌ورز در دانشکده‌های مهارتی

معاون آموزش‌های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه با تشکیل کارگروه‌های تخصصی به‌دنبال تغییر سرفصل دروس مهارتی و نزدیک کردن آنها به نیاز بازار کار هستیم، گفت: با حضور اعضای هیات علمی دانشکده‌ها، "هیات اندیشه ورز" تشکیل می‌شود.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، سید محمد بطحائی، معاون آموزش‌های عمومی و مهارتی در نشستی صمیمانه با تعدادی از نمایندگان اعضای هیات علمی دانشکده‌های مهارت و کارآفرینی استان تهران به گفت‌وگو نشست و از نزدیک در جریان مسائل و دغدغه‌های آنها قرار گرفت.

معاون آموزش‌های عمومی و مهارتی تبدیل و ارتقا آموزشکده‌های فنی و حرفه‌‍ای سما با تاکید بر هم‌خانواده بودن کارکنان حوزه ستادی، معاونت‌ها، اعضای هیات علمی و دانشکده‌ها و ابراز خرسندی از تشکیل این جلسه  دانست و گفت: این نخستین جلسه از سلسله نشست‌ها با نمایندگان اعضای هیات علمی دانشکده‌های مهارتی است که به صورت مستمر در آینده نیز برگزار می‌شود.

بطحایی دانشکده‌های مهارت و کارآفرینی را در راستای کمک به حل بحران کمبود تکنسین و نیروی کار ماهر و خدمت دانشگاه آزاد اسلامی به جامعه و نظام جمهوری اسلامی بیان کرد و افزود: دانشکده‌های مهارت و کارآفرینی تشکیل شده  تا در حوزه  اشتغال تحولی را در سطح ملی رقم بزند، دانشجویان وارد کارگاه شوند و کار عملی انجام دهند.

به‌دنبال تغییر سرفصل دروس مهارتی

این مقام مسئول با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته در حوزه معاونت آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای، مهارتی و کاربنیان تاکید کرد: با تشکیل کارگروه‌های تخصصی به‌دنبال تغییر سرفصل دروس مهارتی و نزدیک کردن آنها به نیاز بازار کار هستیم، اگرچه رسیدن به نتیجه  مطلوب نهایی اندکی زمان‌بر است، اما در تلاشیم که کارها با صورت بیشتری پیش برود. 

بطحائی اعضای هیات علمی دانشکده‌ها را ظرفیت‌های بالقوه‌ای دانست که در فرآیند ارتقا آموزشکده‌ها به دانشکده‌های مهارتی، باید بیش از گذشته در پست‌های اجرایی و تصمیم‌ساز از آنها استفاده شود. 

تشکیل هیات اندیشه ورز در دانشکده‌های مهارتی

"تشکیل هیات اندیشه"ورز متشکل از نمایندگان اعضای هیات علمی دانشکده‌ها پیشنهاد دیگر معاون آموزش‌های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی بود که در این جلسه طرح شد و درخصوص کارکرد این هیات گفت: باید از اعضای هیات علمی با سابقه ی اجرایی و علمی بالا در این هیات استفاده نماییم و بخشنامه‌هایی که در خصوص دانشکدها پیش از ابلاغ، به لحاظ کارکردهای اجرایی به تایید اعضای این هیات برسد تا موانع کار، استخراج و راهکارهای لازم اتخاذ شود. 

بطحائی در این جلسه خدمت به جامعه برای حل بحران اشتغال در سطح ملی را هدف اصلی ریاست دانشگاه آزاد اسلامی دانست و درباره تشکیل دانشکده‌های مهارتی عنوان کرد: از حمایت‌های همه جانبه و تاکیدات پیاپی دکتر طهرانچی درخصوص تقویت جایگاه دانشکده‌های مهارت و کارآفرینی خبر داد.

گفتنی است در آغاز این جلسه نمایندگانی از اعضای هیات علمی دانشکده‌های مهارت و کارآفرینی دغدغه‌ها، چالش‌ها و پیشنهادات خود را با معاونت آموزش‌های عمومی و مهارتی در فضایی صمیمانه به اشتراک گذاشتند.

استفاده از تجربیات کاری و اجرایی اعضای هیات علمی با سابقه، دلسوز و خدوم، بهره‌مندی از ظرفیت اساتید حرفه‌ای و متخصص دانشکده‌ها، تقویت ارتباط بدنه تصمیم‌گیر و تصمیم‌ساز، واگذاری مشاغل مهم مدیریتی، کلیدی و تصمیم‌ساز دانشکده‌ها به همکاران با سابقه و متخصص همان مجموعه، توجه بیشتر به درخواست‌ها و راهکارهای پیشنهادی اعضای هیات علمی از سوی مدیران ارشد سازمان و .... از اهم مطالبات این نمایندگان بود.
درضمن لادن مقدم، معاون آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای، مهارتی و کاربنیان، حشمتیان، معاون آموزش‌های عمومی و مهارتی استان تهران نیز از جمله حاضرین این جلسه بودند که برای حل مسائل و دغدغه‌های پیش روی اعضای هیات علمی، نکاتی مطرح شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1120829

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =