افزایش دو برابری حقوق دانشجویان دوره دستیاری تخصصی از ابتدای سال تحصیلی جاری

روابط عمومی وزارت بهداشت در واکنش به نامه جمعی از دفاتر بسیج دانشجویی دانشگاه‌های علوم پزشکی درباره مشکلات دستیاران تخصصی پزشکی که در ایسکانیوز منتشر شده بود از افزایش دو برابری حقوق دانشجویان دوره دستیاری تخصصی از ابتدای سال تحصیلی جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، روابط عمومی وزارت بهداشت در واکنش به نامه جمعی از دفاتر بسیج دانشجویی دانشگاه‌های علوم پزشکی درباره مشکلات دستیاران تخصصی پزشکی خطاب به بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی جوابیه صادر کرد.

این نامه با عنوان وزیر بهداشت، بهبود وضعیت معیشتی و رفاهی ۱۴ هزار دستیار تخصصی بالینی را فراهم کند ۱۹ آبان ماه ۱۴۰۰ در ایسکانیوز منتشر شد. جوابیه روابط عمومی وزارت بهداشت در ادامه آمده است:

احتراما در پاسخ به مطلب مندرج در تاریخ ۱۹ آبان ماه ۱۴۰۰ با عنوان «وزیر بهداشت، بهبود وضعیت معیشتی و رفاهی ۱۴ هزار دستیار تخصصی بالینی را فراهم کند» پاسخ مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت براساس گزارش معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت جهت درج در آن خبرگزاری ارسال می‌شود.

معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت با شناسایی اهم مشکلات رفاهی و معیشتی دستیاران تخصصی بالینی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در شروع سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ تلاش دارد به شرح ذیل و برای رفع مشکلات آنها برنامه‌ریزی کند.

با عنایت به کامل شدن واکسیناسیون دانشجویان، سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ با اولویت حضور دانشجویان در دانشگاه‌ها در مسیر برنامه‌ریزی می‌باشد.

یکی از مهمترین دغدغه‌های دستیاران موضوع معیشتی و دریافتی بسیار پائین کمک هزینه تحصیلی است که با توجه به این موضوع و پیگیری شورای صنفی دستیاران و در جهت بهبود وضعیت معیشتی دستیاران تخصصی بالینی، نماینده محترم وزیر و دبیر هیات‌های امنا، مجامع و شوراها طی نامه‌ای به دانشگاه‌های علوم پزشکی افزایش دو برابری حقوق دانشجویان دوره دستیاری تخصصی را از ابتدای سال تحصیلی جاری ابلاغ کرده است.

در این ابلاغیه آمده است: در راستای رسیدگی به وضعیت معیشتی و رفاهی دستیاران و با توجه به نقش آنها در کسب درآمدهای بیمارستانی از ابتدای سال تحصیلی ۱۴۰۰- ۱۴۰۱ میزان کمک هزینه تحصیلی ماهیانه دستیاران رشته‌های تخصصی پزشکی بالینی از محل منابع مندرج در بودجه ۱۴۰۰ هر دانشگاه، برای دستیاران مجرد به مبلغ ۶۰ میلیون ریال و دستیاران متاهل مبلغ ۸۰ میلیون ریال در تمامی مقاطع تحصیلی تعیین شود.

پرداخت وام قرض‌الحسنه ۱۵۰ میلیون ریالی به دانشجویان و تامین وام ودیعه مسکن برای دستیاران متاهل از دیگر اقدامات برای بهبود شرایط معیشتی و رفاهی دستیاران است.

تامین بیمه درمانی تامین اجتماعی و بیمه سلامت از دیگر اقدامات انجام شده برای دستیاران است. برنامه‌ریزی برای کاهش تعداد کشیک دستیاران نیز در حال انجام است. 

اصلاح بندهایی از متن تعهدنامه محضری دستیاران و دانشجویان دکتری تخصصی نیز با همکاری معاونت حقوقی و امور مجلس وزارت بهداشت در حال پیگیری و اقدام می‌باشد. بهسازی و بازسازی پاویون‌های بیمارستان‌های آموزشی دانشگاهی از جمله اقدامات دیگر در این حوزه دانشجویان دستیاری و رزیدنتی است.

همچنین جهت بهبود وضعیت رفاهی و اسکان دستیاران و دانشجویان دکتری تخصصی، به تمامی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور ابلاغ شد که دستیاران و دانشجویان دکتری تخصصی می‌توانند در خوابگاه‌های دانشجویی اسکان داده شوند.

در جهت بهبود وضعیت تغذیه دستیاران و دانشجویان دکتری تخصصی ذیل ماده ۴ آئین نامه تغذیه، نیز مقرر شده است دانشجویان دستیار و تحصیلات تکمیلی جهت دریافت غذا، تابع ضوابط دانشجویان روزانه باشند. 

شایان ذکر است تمام تلاش معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت ایجاد فضای مناسب و مطلوب برای حضور حداکثری دانشجویان در دوران پسا کرونا خواهد بود و موضوعات مورد نظر به صورت همه جانبه در حال انجام است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1120937

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =