از معضل آنتی‌پرس تا آقایانی که نمی‌خواهند دربی‌باز باشند!

دربی ۹۷ هم به مانند دربی های اخیر سرد و کسل کننده بود.

به گزارش خبرگزاری ایسکانیوز؛ با گذر از فضای هیجانی دربی۹۷ و داستان‌های هوادری آن، حالا راحتر می‌توان در مورد این بازی بحث کرد، بازی که به نظر عامه فوتبالدوستان خوشایند نبوده و حالا همه در مذمت آن و بخصوص در تدابیر کادرفنی دو تیم بحث می‌کنند اما نباید از حق گذشت که شرایط دربی و فضای موجود در آن هم در شکل‌گیری این سردی و کسل کنندگی بی‌تاثیر نیست.

۱_ برای پرسپولیسی که تقریبا دو بازی ساحل آرامش را لمس کرده بود، شاید ابتدا نباختن اولویت داشت و برای استقلالی که هنوز فعلا در مسیر پیشرفت با مجیدی و پین قرار دارد هم البته نباختن جزو الزامات بود تا احیانا برد این بازی.

۲_ برگشتن استقلال به چهار دفاع و کلین شیت خبر خوشی است که در میان هیاهوی پنجمین تساوی شاید گم شده و البته بازگشت لک به روزهای اوج خودش که کلین شیت‌های پشت سرهم را تجربه می‌کرد.

۳_ اگر چه پرسپولیس در فاز تهاجم بهتر از استقلال بود و بخصوص در ده دقیقه ابتدایی نیمه‌دوم این موضوع را به وضوح دیده می‌شد اما عدم حفظ این ضرب آهنگ برای آن‌ها نتیجه نداشت و در نهایت بازی با وجود استقلالی که بیشتر چقر و بد بدن بود تا فنی به تعادل کشیده شد. 

۴_برای موفقیت در دربی باید قطعا تدابیر بیشتر و ادامه‌دارتری در طول بازی را اندیشید. صد البته این مطلب تکراری برای تیم‌های فوتبال ما که اگر پرس را انقدر خوب یاد گرفته‌اید باید توانایی آنتی پرس را هم در دستور کار داشته باشید، حلقه مفقوده فوتبال ما فعلا ظاهرا اینجاست که اشاره شد.

۵_در استقلال هم همچنان چند معضل به چشم می‌آید، این تیم در غیبت وریا جایگیزین مناسبی ندارد، یامگا هم بیشتر طول گام دارد و حمل توپ را خوب انجام می دهد اما معیارهای دیگر یک دفاع کنار را اصلا نداشته، از طرفی ژستد هم ظاهرا نتوانسته خود را با شرایط فوتبال تطبیق دهد و هنوز تعریف واقعی از بازی حسین‌زاده آن جلو جز پا به توپ شدن و دریبل دیده نمی‌شود. در کل هر چقدر در فاز دفاع استقلال یکه تازی می‌کند در فاز های دیگر این تیم لنگ می‌زند.

۶_محافظه کاری دو مربی باز هم تصور حضور مربیان خارجی حداقل در دربی را برای ما شکل می‌دهد که ای کاش می‌شد با ریسک بالاتری این بازی ادامه پیدا می‌کرد چرا که نه گل‌محمدی و نه مجیدی فعلا مرد دربی باز داستان بر اساس نتایج نام نگرفته‌اند.

۷_ گل محمدی انقدر تعویض نکرد تا نفس این تیم به شماره افتاد و آن موقعیت مشکوک به پنالتی ایجاد شد. تعویض عبدی با آل کثیر هم فشار را از روی خط دفاعی استقلال به دلیل عدم تحرک مناسب خط جلو پرسپولیس برداشت.

۸_ کم کم به نظر می‌رسد نهیبی هم به ترابی باید زده شود، انصافا انتظار ما از او به مراتب بالاتر است. ظاهرا شوک بازی نکردن در تیم ملی همچنان این بازیکن را دنبال می کند. در حالی که امیری همچنان جور نداشته های پرسپولیس را می کشد حداقل ترابی هم باید بتوان کم کم خود را بازیابی کند.

۹_ انصافا استقلال در این سال‌ها از بازی دادن به جوان ها ضرر نکرده،یاد نیم فصل علی منصوریان و پنجره های بسته بیفتید. آذری تا حالا کجا بوده؟ انقدر که رضاوند به کارگرفته شده  اگر آذری بها داده می شد الان نتایج این تیم شاید متفاوت‌تر بود. راستی از آرمان رمضانی کسی خبر دارد؟بابک مرادی چطور؟

۱۰_ ناگفته نماند این‌روزها شیری پیشرفت خوبی داشته، همانقدر که آقایی در حال در جا زدن است. 

۱۱_ کلا خریدها دو سرمربی این فصل چنگی به دل نمی‌زنند. از رضا اسدی بگیرید تا به جعفر سلمانی برسید.

۱۲_ با این تفاصیل به نظر برای برد دربی باید به همان خریدهای پیش فصل بسنده کنیم، جاییکه فرزاد مجیدی استقلال را برنده دربی در خرید قاسمی‌نژاد دانست.

امیر کریمی(کارشناس فوتبال)

کد خبر: 1121000

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =