نمایندگان تشکل‌ها و فعالان دانشجویی در دیدار با دکتر طهرانچی چه گفتند؟

نشست صمیمانه رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با اعضای تشکل‌ها و فعالان دانشجویی دانشگاه به مناسبت روز دانشجو برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، نشست صمیمانه دکتر محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با اعضای تشکل‌ها و فعالان دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی عصر امروز در سالن کتابخانه زنده یاد دکتر حبیبی برگزار شد.
در این نشست صمیمانه که بیش از سه ساعت به طول انجامید، بیژن رنجبر قائم مقام رئیس دانشگاه، حجت الاسلام والمسلمین محمد شریفانی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی، فرزاد جهان بین معاون فرهنگی و دانشجویی، معصومه طباطبایی رئیس مرکز سنجش، پذیرش و فارغ التحصیلی، جواد علمائی معاون علوم، مهندسی و کشاورزی و جمعی دیگر از مسئولان
جهان بین معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی در ابتدای این مراسم ضمن خیر مقدم به اعضای تشکل ها و فعالان دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی حاضر در این مراسم و با تأکید بر اهمیت زنده نگه داشتن شور و نشاط جنبش های دانشجویی در دانشگاه ها، گفت: تمام تلاش معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی این است که بسترهای کنش چارچوب مند و قانون مند فعالیت تشکل ها در دانشگاه را فراهم کند.
ارائه مطالبات نمایندگان تشکل ها و فعالان دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی
در ادامه این نشست، نمایندگان تشکل ها و فعالان دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی به ارائه مطالبات، پیشنهادات، دیدگاه ها و نظرات خود درخصوص مسائل مختلف دانشگاه پرداختند.
امیر یافته نماینده گروه های جهادی بسیج دانشجویی در این نشست با تأکید بر اهمیت فعالیت های قرارگاه جهادی دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: این قرارگاه ظرفیت ایجاد تحول را دارد. لازم است تجهیزات، اعتبارات و خدمات این قرارگاه تقویت شود.
وی ضمن تشکر از راه اندازی سامانه آموزشیار در دانشگاه آزاد اسلامی، خواستار فعال شدن صندوق رفاه دانشجویی در این سامانه شد.
در ادامه این نشست، علیرضا محسنی نماینده اتحادیه مجمع اسلامی گفت: اتحادیه مجمع اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی با همت و تلاش دانشجویان توانسته به اهداف مهمی دست یابد که برگزاری دوره تشکیلاتی «شهید حسن آیت» از جمله آنهاست.
وی برنامه ریزی و هویت دهی به اعضای تشکل ها، شناسایی استعدادها و توانایی اعضا، تقویت حس مطالبه گری دانشجویان و ارتقا مهارت را از جمله برنامه های این اتحادیه دانست.
همچنین امیررضا عبدی نماینده اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان در این مراسم گفت: لازم است به منظور ارتقاء کیفیت دانشگاه آزاد اسلامی شرکت های دانش بنیان توسعه یافته و دانشگاه به سمت دانشگاه های نسل سوم و چهارم و تکنولوژی محور پیش برود. همچنین دستیابی به علم نافع که مطالبه مقام معظم رهبری است، باید در دستور کار دانشگاه قرار گیرد.
محدثه مصفا نماینده اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل در ادامه این نشست با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی امکان فراهم کردن بستر تحولی را دارد، گفت: در این زمینه شاهد اقدامات خوبی در زمان ریاست دکتر طهرانچی در دانشگاه آزاد اسلامی هستیم. درخصوص سامانه آموزشیار نیز، ما دانشجویان خواستار ارتقای کیفیت این سامانه هستیم.

 محسن شاکری نماینده اتحادیه دفتر تحکیم وحدت نیز در این مراسم با اشاره به یکی از بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه «دانشجوی امیدوار به آینده تربیت کنید»، گفت: امیدواری معطوف به آینده است. امیدوار کردن دانشجویان، یعنی کنش و فعالیت. اگر دانشجو متوجه اصلاحات در دانشگاه و کشور شود، امیدوار می شود.

سپهر غفاری نماینده تشکل های اسلامی مستقل همچنین در ادامه این مراسم اظهار داشت: دانشجویان باید از بعد اعتقادی تقویت شوند. براین اساس، برگزاری دوره های طرح ولایت در میان دانشجویان امری ضروری است، چرا که باعث تقویت بعد اعتقادی دانشجویان می شود.
وی تصریح کرد: دفاتر ارتباط با صنعت در دانشگاه باید عملکرد فعالانه تری داشته باشند و از فعالیت های خالصانه دانشجویان در عرصه فرهنگی حمایت شود.

در ادامه این مراسم، فرزام قنبری نماینده کانون های فرهنگی با بیان اینکه شاهد رشد و تعالی بی نظیر در عرصه فرهنگ اسلامی در دانشگاه آزاد اسلامی هستیم، گفت: دانشگاه آزاد اسلامی در دوران ریاست دکتر طهرانچی، دانشگاهی فرهنگی در تراز جایگاه جمهوری اسلامی ایران است.
وی ادامه داد: کانون های فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی از لحاظ کمی و کیفی خدمات مؤثری ارائه داده اند.

 امیررضا علایی زاده نماینده بسیج دانشجویی نیز در این نشست بر ارتقاء خدمات سامانه های دانشگاه آزاد اسلامی تأکید کرد و گفت: دانشگاه باید چمران پرور باشد.
در ادامه مراسم، مالک حسینی نماینده بسیج دانشجویی خواستار مسائلی از جمله وجود شفافیت، ساده سازی قوانین، ارتقاء خدمات سامانه های آموزشیار و پژوهشیار و ... شد.
سیده مریم آریق نماینده شبکه سراسری معرفت رضوی نیز در این مراسم گفت: یک راهکار برای ایستادگی وجود دارد و آن عمق بخشیدن و ارتقا معرفت دینی در نسل جوان و دانشجویان است. در این زمینه لازم است کار معرفتی عمیق انجام شود.
وی ادامه داد: دانشجویان در دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان سفیران معرفت در واحدها باعث شکل گیری شجره طیبه معرفت رضوی شدند.

سیدعارف موسویان نماینده هیأت های دانشجویی همچنین در این مراسم گفت: مردم کشور ایران به اسلام گره خوردند. باید دانشگاه و دانشجوی ما به سمت اسلامی شدن پیش برود. در دانشگاه ها، کانون ها و تشکل های مختلفی وجود دارد، اما در هیأت های دانشجویی بیشترین آمار حضور دانشجو وجود دارد.

 سید امیرعلی اسپانلونژاد نماینده نشریات دانشجویی نیز در این نشست صمیمانه اظهار داشت: دانشجو به دنبال تفکر است.
وی خواستار حمایت از عرصه نشر و نشریات دانشجویی، اختصاص بستر فیزیکی و مجازی برای نشریات دانشجویی و ... شد.

احسان طاهری نماینده انجمن های علمی دانشجویان همچنین در ادامه این نشست گفت: انجمن های علمی باید پل ارتباطی بین دانشجو، استاد و صنعت باشند.
نماینده انجمن های علمی دانشجویان، آماده سازی دانشجویان برای حضور در صنعت، ارتباط بین اساتید و دانشجو، اختصاص بودجه به انجمن ها، اختصاص امکانات لازم برای فعالیت های علمی، تشویق مناسب انجمن ها و ... را خواستار شد.


در ادامه این مراسم و پس از صحبت های نمایندگان تشکل ها و فعالان دانشجویی، دکتر محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی به ایراد سخنرانی پرداخت.
دکتر طهرانچی در این مراسم بیشتر وقت سخنرانی خود را به پاسخ سوالات و دغدغه ها و انتقادات دانشجویان اختصاص داد.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در پاسخ به سوال چند تن از نمایندگان تشکل های دانشجویی که موضوع طرح و برنامه داشتن در دانشگاه را مطرح کردند، به سند تحول و تعالی دانشگاه در قالب برنامه پنج ساله راهبردی عملیاتی اشاره و تاکید کرد: این دانشگاه از این پس براساس این سند پیش خواهد رفت و در این سند مهم به نقش موثر دانشجویان به صورت ویژه تاکید شده است.
همچنین سایر دانشجویان حاضر در این مراسم نیز موضوعات و مشکلات خود را مطرح کردند. نحوه حضوری شدن کلاس های درس، نحوه برگزاری امتحانات پایان ترم و اینکه این امتحانات حضوری و یا مجازی برگزار شود، بحث های مربوط به شهریه، برخی مشکلات موجود در واحدهای دانشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی و ... از جمله این دغدغه ها بود که رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در فضایی صمیمانه به تک تک این سوالات و دغدغه ها پاسخ داد.
پس از پایان سخنرانی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، جمعی از دانشجویان، موضوعات، دغدغه ها و برخی مشکلات خود را به صورت رودرو با رئیس دانشگاه مطرح کردند و دکتر طهرانچی نیز با این دانشجویان به گفت و گو پرداخت و از طریق پیگیری های ویژه دفتر خود دستور داد تا این دغدغه ها و مشکلات احصاء و رسیدگی شود.
انتهای پیام/

کد خبر: 1121051

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =