سفرهای استانی و وعده‌های بدون کارشناسی، مردم را عصبانی‌تر می‌کند

دبیرکل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان گفت: وعده‌های بدون کارشناسی و تعیین زمان برای تحقق وعده‌ها در سفرهای استانی، باعث عصبانی تر شدن مردم می‌شود.

محمد حسین کاظمی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، با اشاره به سخنان خود در دیدار سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهور با تشکل‌های دانشجویی که به مناسبت «16آذر» روز گذشته در دانشگاه شریف برگزار شد، اظهار کرد: ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ به عنوان اولین بزنگاه گام دوم انقلاب اسلامی ایران است که شاید بتوانیم آن را نقطه عطفی برای تحول در حکمرانی و انقلاب ساختاری در این کشور بدانیم.

وی با بیان اینکه شکاف‌های حاصل شده با مدیریت ژنرال‌های تکنوکرات باعث ناامیدی و بروز اعتراضات به حق مردم در بسیاری از موضوعات شده است، گفت: حق اظهار نظر، پاسخگویی مسئولان، ثبات سیاسی، کارآیی دولت و کنترل فساد جزو مولفه‌های اصلی یک حکمرانی خوب است. بنابراین مردم انتظار دارند این تحول ساختاری و تحقق این مولفه‌ها را در دولت انقلابی سیزدهم شاهد باشند.

دبیرکل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان با اشاره به اینکه دانشجو باید منشا تحول باشد، گفت: جامعه اسلامی دانشجویان با توجه به رسالت خود با ورود مستقیم و بدون محافظه کاری و با در نظر گرفتن شاخص‌ها و معیارهای خود، رییسی  را به عنوان گزینه اصلح حمایت کرده است؛ اما این حمایت علنی و برپایی ستادهای نسل تحول در سراسر کشور وظیفه ما را در قبال دولت سنگین‌تر کرده که همه مواضع و فعل‌های دولت سیزدهم زیر ذره‌بین ما قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه مردم دیگر تحمل التهاب و تصمیمات خلق الساعه که موجب کاهش قدرت خرید آنها می‌شود را ندارند، گفت: آنچه که بعد از  گذشت ۱۰۰ روز از  عمر دولت، مردم را نسبت به آینده اقتصاد نگران می‌کند، مشخص نبودن برنامه‌های اقتصادی و بودن صاحب نظرانی با نظریه‌های مختلف در تیم اقتصادی شما است. 

به گفته کاظمی؛ رئیسی با توجه به مولفه های اقتصادی کشور به دشواری ها و ناهمواری های مسیر واقف بود و با این وجود برای گره گشایی از مشکلات مردم، بهبود وضعیت اقتصادی و سر و سامان دادن به  بازار سرمایه و ارز؛ وعده‌هایی را داد. پس مردم از شما تابلوی قرمز بورس و دلار ۳۱ هزار تومانی را برنمی‌تابند.

 انتصابات

این فعال دانشجویی  با اشاره به اینکه انگیزه، اراده و توانایی‌ نیروهای نخبه انقلابی در سراسر کشور مهمترین  پیشران دولت برای تحرک و موفقیت دولت به شمار می‌آید، اما ابقا افراد مسئله‌دار در مناصب کلیدی در برخی وزارتخانه‌ها و در استانداری‌ها سبب کاهش انگیزه نیروهای انقلابی شده است، گفت:  رئیسی باید بداند در شرایط جنگ اقتصادی و در شرایطی که شاهد بحران‌های اجتماعی و شکاف های فرهنگی هستیم، تعلل در انتصابات قابل قبول نیست.

وی با انتقاد از نبود نتوانی برای ایجاد تحول و برقراری عدالت را در جامعه عنوان کرد: با توجه به اینکه دولت گذشته با جذب نیروهای همسو با خود  بصورت فله‌ای پرداخته، که این امر باعث شده راه‌های ورود افراد متخصص و متعهد در راستای منافع انقلاب و کشور به بدنه دولت به خصوص وزارت کشور بسته باشد، که لازم است در این مورد تاملی صورت پذیرد. 

زنان، خانواده و جمعیت

وی با اشاره به اینکه متاسفانه شاهد آن هستیم که از پتانسیل زنان در عرصه‌های سیاسی و اجتماعی استفاده نمی‌شود و عملاً به حاشیه رانده شده‌اند، گفت: در حال حاضر بسیاری از بانوان شایستگی‌های لازم جهت ورود به تصمیم گیری‌های کلان کشوری را دارند. دانشجویان تقاضا دارند که دولت در انتصابات و تصمیم‌گیری‌های خود از بانوان متخصص و صاحب نظر برای حل مسائل و نقش آفرینی بهره بگیرید.

کاظمی اضافه کرد: با توجه به میزان اثرگذاری زنان در جامعه لازم است به تمام ابعاد سیاستی و اجرایی از منظر بانوان نیز توجه شود از این رو درخواست داریم که به تمام وزاری خود الزام دارید هر چه سریعتر مشاورین امور بانوان وزارتخانه‌ها را که افرادی آگاه با نگاهی صحیح نسبت به جایگاه و مسائل حوزه زنان‌ و خانواده باشند، تعیین کنند و با دخیل کردن نظرات آنان در تصمیم گیری‌های وزارتخانه این سِمت را از تشریفاتی بودن خارج سازند.

دبیرکل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان با تاکید بر اینکه جمعیت جزو اولویت‌های اصلی کشور است، گفت: انتظار می‌رود که دولت سیزدهم با تمام قوا در جهت کاهش این بحران قدم برداشته و تصمیمات خود را با توجه به این امر حیاتی اتخاذ کنند. بنابراین برای هر کدام از وزارتخانه ها جهت رفع موانع فرزندآوری اعم از فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، سلامت ماموریتی تعریف شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: مردمی بودن و حضور در جمع اقشار مختلف مردم خوب است و باعث تقویت سرمایه اجتماعی نظام می شود؛ اما وعده های بدون کارشناسی و تعیین زمان برای تحقق وعده ها  بین مردم که با توجه به شرایط اقتصادی کشور امکان تحقق ندارند چیزی جز عصبانی تر شدن مردم و ناامیدی آنها و نابود شدن سرمایه اجتماعی نظام نخواهد داشت.

انتهای پیام/

کد خبر: 1121058

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =