تشکیل کارگروهی از دانشجویان برای کمک به قوه قضائیه

دبیرکل اتحادیه مجمع اسلامی دانشجویان گفت: تشکیل کارگروهی از دانشجویان و نخبگان دانشگاهی به عنوان قشری از جامعه جهت بررسی و ارسال گزارش از مشکل‌هایی که در حوزه دستگاه قضا است.

 امیرحسین مظلومی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، با اشاره به سخنان خود در دیدار  حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای رئیس قوه قضاییه با تشکل‌های دانشجویی به مناسبت «16آذر» اظهار کرد: جریان دانشجویی به گفته مقام معظم رهبری، آتش به اختیار عمل کرده و با ناکارآمدی مسئولان و مسئولان ناکارآمد در تمام وجوه مقابله خواهد کرد و به مطالبه گری به حق خود ادامه می‌دهد تا مانند برخی از بزرگان که از قطار انقلاب پیاده‌ شدند، بلای جان مردم نشود.

وی ادامه داد:  انقلاب اسلامی ایران، با قدرت و شکوه پا به میدان نهاد؛ چهارچوب‌ها را شکست؛ کهنگی کلیشه‌ها را به رخ دنیا کشید؛ دین و دنیا را در کنار هم مطرح کرد و آغاز عصر جدیدی را اعلام  کرد. رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند هیچ کاری بدون تشکیلات پیش نمی‌رود. در نتیجه انقلاب اسلامی ایران هم بدون تشکیلات پیش نرفت و پیروز نشد. 

دبیرکل اتحادیه مجمع اسلامی دانشجویان با بیان اینکه  انقلاب اسلامی نیازمند انقلابی دیگر است، گفت: ولی اینبار در درون خودش برای خود این انقلاب و برای آنچه که حق این مردم هست و بدون شک، یکی از مهم ترین شئون حکومت اسلامی، بر پا داشتن حق و اجرای احکام و حدود الهی و تأمین سعادت و سلامت جامعه است. روشن است که دست یابی به این هدف ارزشمند، جز با وجود دستگاه قضایی مستقل، عدالت محور و مقتدر، میسّر نخواهد شد.

وی اضافه کرد: محاکمه قاطعانه و شفاف مسببان وضع موجود، بانک‌های ربوی و دیرکردهایی که مراجع نیز حرام کرده‌اند، حقوق‌های نجومی، شهرداری‌های آفت زده، مافیای کنکور، انحصارطلبی خودروسازها، جلوگیری از تعطیلی واحدهای تولیدی و صنعتی که با معیشت مردم گره خورده است آنهم در سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی، رسیدگی به پرونده‌های ناتمام همچون ترور شهید رجایی و حزب جمهوری که افرادی که در آن پرونده با قضاوت شهید لاجوردی به زندان روانه شدند؛ اما با نامه به ظاهر نبود مصلحت آن ۶۳  نماینده مجلس و تایید دادستان وقت ناتمام مانده و در جریان بازجویی‌ها در خطبه نماز جمعه ذخیره انقلاب خطاب شده و آزاد می‌شوند. پس از آن ترور شهید لاجوردی را داشتیم و حال آن جعبه‌های سیاه که رو به موت هستند؛ اما دریغ از پیگیری و شفاف‌سازی برای مردم لازمه حرکت بر اصول انقلاب است.

مظلومی با بیان اینکه آنچه که در معضلات اقتصادی مردم به حق مطالبه دارند ملموس بودن نظارت‌ها و قضاوت‌ها است، گفت: انتظاری جز این از  رئیس قوه‌ قضائیه نمی‌رود؛ فردی که زمانی رسیدگی وی به دادگاه های کرباسچی جانی تازه به روح مردم و جوانان میداد همان فردی که در محاکمه داماد منتظری دریغ نکرد.

این فعال دانشجویی با تاکید بر اینکه قوه قضاییه باید به جایگاهی برسد که هر فرد مظلومی احساس کند با رجوع به دستگاه قضایی می تواند حق را بگیرد، گفت: اگر بخواهیم همه‌ خواسته جامعه را در مورد قوه قضا در کشور، در یک جمله خلاصه کنیم، این کلمه‌ «ارتقا قوه‌ قضائیه» محصول این خلاصه‌گیری است.

ارتقای قوه‌ قضائیه  به معنای کفایت عدل قضائی 

وی افزود:  ارتقا قوه‌ قضائیه  به معنای کفایت عدل قضائی در کشور؛ حاصل نخواهد شد، مگر آن وقتی که انسان خروجی‌های آن را مشاهده کند. «اجرای عدالت» عنصر محوری دستگاه قضایی در نظام حکومتی اسلام و به منزله جوهره احکام الهی است که تخطّی از آن هرگز جایز نیست، طبق فرموده مقام معظم رهبری باید اذعان کنیم که در دهه‌ پیشرفت و عدالت، نمره‌ مطلوبی درباب عدالت به ‌دست نیاورده‌ایم.

مظلومی مطرح کرد: پیشنهاد می‌دهم کارگروهی از دانشجویان و نخبگان دانشگاهی به عنوان قشری از واقعیت مردم جهت بررسی و ارسال گزارش از مشکل‌هایی که در حوزه دستگاه قضا است.

این دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: امیدوارم مباحث این جلسه  هم اندیشی علنی شود. البته که تشکل‌ها، بسیج و سایر فعالیت آن قدرت را دارد که با اتحاد در جانعه بیان کند اما به دنبال دریافت حسن نیت برای مردم توسط خودِ قوه قضائیه است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1121065

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =