جلوگیری از فرسودگی نظام سلامت کشور با افزایش ظرفیت پذیرش دانشجویان پزشکی

دبیر ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور ضمن تقدیر از حمایت نمایندگان مجلس شورای اسلامی از در زمینه افزایش ظرفیت پذیرش دانشجویان پزشکی گفت: امید است با افزایش ظرفیت، از فرسودگی بیش از پیش نظام سلامت کشور جلوگیری شود.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از شورای عالی انقلاب فرهنگی، منصور کبگانیان دبیر ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور با ارسال پیامی خطاب به حجت الاسلام و المسلمین حسن شجاعی رئیس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی و همچنین علیرضا منادی رئیس کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی، مراتب تشکر و قدردانی خود را از حمایت‌های بی‌دریغ آنان در ارتباط با افزایش ظرفیت پذیرش دانشجویان در رشته‌های پزشکی ابراز داشت.

در متن  پیام کبگانیان آمده است: مواضع انقلابی و پیگیری دلسوزانه مجلس محترم شورای اسلامی در ارتباط با افزایش ظرفیت پذیرش دانشجویان در رشته‌های پزشکی عمومی، دانپزشکی و پزشکی تخصصی تحسین برانگیز و شایان تقدیر است. امید است با افزایش ظرفیت پذیرش دانشجویان پزشکی، نیاز کشور به پزشکان عمومی و متخصص تا حدی مرتفع شود و از فرسودگی بیش از پیش نظام سلامت کشور در شرایط خاص حاصل از شیوع ویروس کرونا جلوگیری شود.

در ادامه این پیام آمده است: همچنین امید است تاکید مجلس محترم شورای اسلامی بر اجرای کامل قانون عدالت آموزشی توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی سبب گردد امکانات پزشکی و درمانی کشور محدود به مراکز استان‌های برخوردار باقی نماند و به‌صورت عادلانه در سراسر کشور بویژه در مناطق محروم توزیع شود. سربلندی ایران عزیز و توفیق همه خدمتگزاران این مرز و بوم خصوصا همکاران محترم در مجلس شورای اسلامی را از پیشگاه خداوند متعال خواستارم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1121071

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • حسین IR ۱۶:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۹
      0 0
      پزشکان در چهل سال اخیر از کمبود پزشک بهره های زیادی برده اند و درآمدهای میلیاردی داشته اند ، قطعا مافیای پزشکی اجازه این کار رو همانند چهل سال پیش با دلایل واهی نخواهد داد. تنها راه آن این است که وزیر بهداشت از سمت پزشکان نباشد و همین طور معاونین اش ، چون اینها ذینفع در تصمیم های خود هستند.